Jag har kommit till insikt

  • Thread starter Thread starter McB
  • Start date Start date
abstruse skrev:
Med tanke på att du troligtvis inte nyttjar hästarna du har fullt ut när det svänger, så är det ju onödigt med än mer hästar? :) Eller, ska du bara nyttja dem när det går rakt fram? ;)

Det är väl inte fel att göra transportsträckorna mellan kurvorna roliga? Jag har vart ute å åkt på en kompis nyinhandlade 954 hela kvällen... nu funderar jag på hur jag ska få ihop pengar att köpa nå annat.... Jag MÅSTE ha en ny hoj runt 1000 kubik. Nu har jag åkt klart på min sophög.... jag vill knappt åka på den längre :(

Jag förstår precis varför han vill ha en R1 eller GSXR1000.
 
McB skrev:
--edit ---Ett hysteriskt acc ut ur kurvor med simultant bakhjulssläpp och framhjulslyft är precis det som jag tycker är underhållande. Till sådana perversioner krävs det effekt.
--edit ---

Om du kan köra med sladd och framhjulslyft ut ur kurvorna så ska du definitivt bege dig till en bana, ta licens och köra skiten ur de andra.
 
Goodstuff skrev:
Om du kan köra med sladd och framhjulslyft ut ur kurvorna så ska du definitivt bege dig till en bana, ta licens och köra skiten ur de andra.

Kanske vore lite överdrift att påstå att jag behärskar det, men det är lite häftigt när det händer.
 
Rigge skrev:
Det är väl inte fel att göra transportsträckorna mellan kurvorna roliga? Jag har vart ute å åkt på en kompis nyinhandlade 954 hela kvällen... nu funderar jag på hur jag ska få ihop pengar att köpa nå annat.... Jag MÅSTE ha en ny hoj runt 1000 kubik. Nu har jag åkt klart på min sophög.... jag vill knappt åka på den längre :(

Jag förstår precis varför han vill ha en R1 eller GSXR1000.

Så klart han ska köpa en 1000cc-häst om han vill ha en. Han önskade ju dock synpunkter från forumet och han fick min.
 
oFFkeFF skrev:
Vill du fortfarande ha lite mer pulver, men fortfarande svänga lite, så är det faktiskt bra med tryck även i en gixxer750. Inte alls lika jobbig att bryta ner som en r1'a eller gixxer1000.

Är en R1:a jobbig att bryta ner???
 
Rally_KAlle skrev:
Är en R1:a jobbig att bryta ner???

Ja, om man jämför med en R6:a eller GSX-R 750. En kompis har dock en GSX-R, vilken har fåt mycket beröm för sitt fina och lättsvängda chassi. Tycker att den känns lite klumpig jämfört med min.
 
Rally_KAlle skrev:
Är en R1:a jobbig att bryta ner???

Icke då!
Njaa jag vet iofs inte... har inte kört så många andra hojar på kurviga vägar.
Så jag är ju bara van vid rettan
Men jag tycker inte att den är trög å brotta ner
 
Varför fjutta med 1000cc om du vill ha mer effekt och vrid? Kör en Buss eller ZX12 på en gång. Går som satan! :tummenupp
 
Ja tycker du ska vänta å se vad kommer nästa år...
Kan nog bli ganska schyssta hojjar :D
Skrammlaha kommer väl med 165 hk läste jag nånstanns
kom inte ihåg vikten
 
Goodstuff skrev:
Varför fjutta med 1000cc om du vill ha mer effekt och vrid? Kör en Buss eller ZX12 på en gång. Går som satan! :tummenupp

Jo, men som jag tidigare har sagt, så vill jag gärna kunna svänga med hojen utan att behöva brotta ner den i kurvorna.
 
Det ÄR inga problem att svänga med en R1. Men asså, det går inte fortare nånstans, såvida det inte är många raksträckor. Men visst är det roligt att åka på bakhjulet, frågan är om det är värt de ökade kostnaderna.
 
Rally_KAlle skrev:
Är en R1:a jobbig att bryta ner???

Ja, om man jämför med 750/600 så är den det, men faktiskt aningen lättare än gixxer1000 med r1'an.
Jag trodde inte de 250cc skulle göra sådan skillnad, men den extra roterande massan gör helt enkelt jäkligt mycket för hur lätt det är att byta riktning på hojen.
Folk tycks glömma bort att gixxer750 är snabbare runt de flesta banor än gixxer1000..
 
Mattias skrev:
Det ÄR inga problem att svänga med en R1. Men asså, det går inte fortare nånstans, såvida det inte är många raksträckor. Men visst är det roligt att åka på bakhjulet, frågan är om det är värt de ökade kostnaderna.

Jag tycker inte att det är så roligt att åka omkring på bakhjulet, men jag vill känna att hojen vill upp på bakhjulet när jag drar på ut ur kurvor.
 
McB skrev:
Jo, men som jag tidigare har sagt, så vill jag gärna kunna svänga med hojen utan att behöva brotta ner den i kurvorna.

Men du ville väl att sträckorna mellan kurvorna skulle vara extra roliga? Turbo kanske?

ps. Just yanking your tail. ds
 
McB skrev:
Jag tycker inte att det är så roligt att åka omkring på bakhjulet, men jag vill känna att hojen vill upp på bakhjulet när jag drar på ut ur kurvor.

Det gör ju en r6'a också, om du bara gasar och kör tillräckligt fort.. Men då ska du nog flytta gasandet till banan som sagt :tummenupp
 
McB skrev:
Jag tycker inte att det är så roligt att åka omkring på bakhjulet, men jag vill känna att hojen vill upp på bakhjulet när jag drar på ut ur kurvor.

Kör din R6 ordentligt istället då. Nog fan vill den upp på bakhjulet om man piskar den ordentligt (och drar i styret...).
 
oFFkeFF skrev:
Det gör ju en r6'a också, om du bara gasar och kör tillräckligt fort.. Men då ska du nog flytta gasandet till banan som sagt :tummenupp

Ja, det känns som man har lite mer marginaler med en R1:a, hur konstigt det nu kan låta.
 
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top