Jag har rättat mig i ledet och köpt R6

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Äh, bara byta olja o filter en gång per säsong! :näsblod

Vad som är jobbigt nu är att när man gjorde ett hyfsat resultat med Kwacken fick man ett grattis, klapp på axel, "du har potential"-snack samt uppmaning att skaffa en "riktig" hoj. Har jag inte åstakommit nått vettigt i resultatväg innan nästa helg blir man istället en feg hobby-rookie utan framtid som nog borde börja spela schack i stället.

Uhh en sån tyngd som ligger på mina axlar :död

;)

Teddy skrev:
Då så, det är ett steg i rätt riktning. Mindre standard, mer race, mer trim, mer mek. Ha ha ha. Och grabben går runt och oj'ar sig för 2-taktare och det mytomspunna meket. Har DQ någon aning om hur servieintervallerna på hans VM-preppade hoj ser ut? Han är verkligen DQ, bara att hans väderkvarn är en illusion om underhållsfrihet i röd förpackning.

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Hrm-hrm host host, öhh har för mig det var någon som hade många och långa inlägg om mitt inhandlande av en R6:a i våras, vem var det nu??? :va :hihi

Stort grattis till nya hojen, den är ju nästan lika fin som min. Och så blir det ju trevligt med en till R6:a i tältet. :tummenupp
Nu gäller det bara att hålla den röda krutmaskinen bakom sig, phu det kommer nog bli svettigt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Att vara underdog på sämre maskinmaterial har sin fördelar men jag tror den nya hojens fördelar vinner i slutändan, när du lärt dig köra den helt enkelt. Det kommer gå bra i helgen! :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Att åka omkring på sämre maskinmaterial har inga fördelar alls. Att veta att det till 100% är upp till en själv är det bästa, det är så det ska vara i idrott.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Teddy skrev:
Hur ser stamtavlen ut? Inte på hojen då utan på förarsidan.
DeeCee byggde den, vet ej förare, Greven köpte den till sin Veidec-säsong och hade den som regnhoj, Tommy Hollén körde den förra året i SS600.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nr:18 skrev:
DeeCee byggde den, vet ej förare, Greven köpte den till sin Veidec-säsong och hade den som regnhoj, Tommy Hollén körde den förra året i SS600.

Är det en 00? I såfall kan det vara en Ex-Kjellis...

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Känner jag inte till. Måste ha varit apstrutsen! R6or är löjliga! Vem vill följa strömmen och vara som alla andra?

Mad Moose skrev:
Hrm-hrm host host, öhh har för mig det var någon som hade många och långa inlägg om mitt inhandlande av en R6:a i våras, vem var det nu??? :va :hihi

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
:yoparty

Grattis till nya hojen, tyvärr kommer jag inte upp till rejset på gnälleråsen men jag kommer med största intresse att följa framfarten så gott det går härifrån.
Det blir bra det här!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
Att vara underdog på sämre maskinmaterial har sin fördelar men jag tror den nya hojens fördelar vinner i slutändan, när du lärt dig köra den helt enkelt. Det kommer gå bra i helgen! :tummenupp
Det värsta är väl att vara underdog på jävligt bra maskinmateriel? :hihi

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Så har han äntligen sett ljuset och bytt till rätt märke. ;)

Grattis till hojen Björn, den ska ollas ordentligt nästa vecka. :D
Nu är det bara att se till att Mike byter till rätt märke med.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Måste bara få lyfta den här tråden nu när säsongen är över. Illusion om underhållsfri fyrtaktsrejsing hade Teddy något att säga om. Hur gick det då? Tja... En 4 år gammal fulltrimmad supersporthoj. Underhåll? Fick sätta fast luftburken lite bättre då orginallösningen inte var riktigt lyckad. Bytte olja två gånger och hängde dit en ny kedja. Körde 4-5 rejs och massa träning. Skönt att kunna koncentrera sig på körningen och inte mecket! ;)
Visst, nu i vinter är det säkert en bra idé att gå igenom motorn men nu har man ju gott om tid och inspiration. Fint med SuperSport!

Teddy skrev:
Då så, det är ett steg i rätt riktning. Mindre standard, mer race, mer trim, mer mek. Ha ha ha. Och grabben går runt och oj'ar sig för 2-taktare och det mytomspunna meket. Har DQ någon aning om hur servieintervallerna på hans VM-preppade hoj ser ut? Han är verkligen DQ, bara att hans väderkvarn är en illusion om underhållsfrihet i röd förpackning. Den hojen måste han döpa till El Molino!

Snygg som attan är den och öhlinsgaffeln sätter igång salviproduktionen. Det kommer nog att bli bra det där och fort lär det gå.

Hur ser stamtavlen ut? Inte på hojen då utan på förarsidan.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Don Quixote skrev:
Visst, nu i vinter är det säkert en bra idé att gå igenom motorn men nu har man ju gott om tid och inspiration. Fint med SuperSport!

Visst, gör så. Sen tar jag över den! :hoppa

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...