Nollvision
Jag är min egen nemesis.
Få saker är tråkigare än att "glida" med sporthoj.
noran67 skrev:2267001jag har gått över till ett lugnt mc åkande nu ,och jag ångrade inte bytet från sporthoj till custom honda shadow 1100.nu kan jag till och med njuta av naturen , med sporthojen såg jag inget utan det var full fart hela tiden.
ta det lugnt ute i trafiken......
Jo, att glida på en glidare är ännu tråkigare. Ärligt talat, en Shadow känns som en båt redan vid lugn körning på krokiga vägar, tung och gungig. Saknar all form av körglädje oavsett hastighet.Orca69 skrev:2268254Få saker är tråkigare än att "glida" med sporthoj.
Ähhh, den är Photoshoppad, det första egentliga alternativet till springers och girders kom först hösten -84 på en MZ 1250.LowFlyer skrev:2268509Bilden nedan visar en ung Mike Hailwood med ena riktiger långaffel Ducati från 1960, man kan ju bara himla med ögonen när man tänker på hur mycket snabbare han hade kört TT om han hade haft en riktig springer långaffel på den härna raketen . Man får väl anta att Ducati inte hade kunskaper eller resurser att tillverka sådan fashionabla attiraljer som långafflar till sina rejscyklar, för om de hade kunnat hade de väl använt dessa, på grund av dess utmärkta kurvtagningsegenskaper, eller?
Det ena behöver inte utesluta det andra.noran67 skrev:2267001jag har gått över till ett lugnt mc åkande nu ,och jag ångrade inte bytet från sporthoj till custom honda shadow 1100.nu kan jag till och med njuta av naturen , med sporthojen såg jag inget utan det var full fart hela tiden.
ta det lugnt ute i trafiken......
Mordecaien skrev:2268213Jag tänker inte föra diskussionen vidare efter detta, men jag tvivlar starkt på att du kört en hoj med springergaffel. Vi snackar alltså 60-70tal i tävlingar på slingriga vägar/banor, inte någon jävla stadstrafik. Ha även i åtanke att moderna gafflar inte fanns (eller fanns, men i hur stor utsträckning då?). Du kan nog fråga de flesta som körde hoj på 60-70talet om vilka hojjar som tog kurvorna bäst.
Framåt 80-talet kom dock de gafflar vi är vana att se som faktiskt ger lite dämpning i praktiken så det går bygga en kompakt hoj som inte studsar åt h-e i första bula.
Ett skrämmande fenomen är att många som ger sig in i diskussionen inte ens vet vad en springergaffel är (påstår inte att någon här inte vet det, men överlag).
DaPirate skrev:2269593Glidare....shadow....långa framgafflar....fransar....
Var tvungen att kolla att jag var inne på Sporthoj.com, trodde jag hade hamnat på gynekologstolar.com när jag såg alla inlägg.
Hujedinamej!!
Gabor skrev:2269786Ta en sil å somna om , ingen snackar om fransar, bara du.
Ta av dig fransjackan å slappna av. Prova en Meanstreak, putta upp en skön puma och kör omkring en kväll så får du se om hon gillar det bättre än att sitt som en ostkrok på en R1.... hojen går att köra ganska snabbt med, och har både väghållning och bromsar som duger.
Gabor skrev:2269786Ta en sil å somna om
Pejo skrev:2269803Du vill vara avvikande men ändå höra till gruppen ?
njelger skrev:2269813Man märker att man inte är i Kansas (på SPORThoj reds anm.) längre när denna avslappnade inställning till droger dyker upp....
Gabor skrev:2267196" det är inte vad du kör, utan hur du kör den "
Antar att du har god erfarenhet av att hantera " slädar".... .
Det finns en film upplagd om hur man kör släde, dom killarna kör ifrån ca 90 % av SH medlemmarna som kör bana med sina sporthojar...bara så du vet.
Kör numera Mean Streak, fick för mig att jag skulle köra lugnare.....lurad. ...
Gabor skrev:2269816Ironi, appropå avataren, till den som inte gillar att andra har fler intressen än en själv.
Gabor skrev:2269786Ta en sil å somna om , ingen snackar om fransar, bara du.
Ta av dig fransjackan å slappna av. Prova en Meanstreak, putta upp en skön puma och kör omkring en kväll så får du se om hon gillar det bättre än att sitt som en ostkrok på en R1.... hojen går att köra ganska snabbt med, och har både väghållning och bromsar som duger.
som sagt, bra komplement till sporthoj, det ena utesluter inte det andra, sluta hacka på de som kör annat än skrevraketer, Tupperwhere torpeder, osv
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |