Jag har slutat med sporthoj

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Plåtniklas skrev:
2267205 Går skitbra att glida med sporthoj. Jag gled säkert.. 15 meter på asfalten.
:näsblod

Jag flög ca 15-20 meter... innan jag gled minst 50 meter. (Hade det inte vart för inblandningen av vajerräcket, så hade jag säkert glidit längre! :näsblod :näsblod :näsblod

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Tycker visst det är nice att glida omkring på sporthoj. Dock är glida inte att köra omkring i max tillåten hastighet! Beroende på vägen så kan man glida på i ett rätt hyfsta tempo, men ändå köra avslappnat och titta på kor och annat trevligt som finns i vår svensk natur. Det är glida för mig iallafall, och det kommer jag INTE att skaffa en meanstreak eller liknande för.

/Pajje

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Skall man bara åka och fika duger ju vilken gubbhojj som helst...

Fast alla har väl haft diskussionen med Nisse 55år som minsann kör ifrån en dom första 100m med sitt skepp med äkta båtmotor.

Allas intressen är ju olika, och jag har förståelse för att man vill ha en lugnare hojj med tanke på familj och sånt. Men att köra glidarhoj är ju helt annan åkning än sporthoj, går ju inte att jämföra.

Gabor

Guest
Lorge skrev:
2270057 Skall man bara åka och fika duger ju vilken gubbhojj som helst...

Fast alla har väl haft diskussionen med Nisse 55år som minsann kör ifrån en dom första 100m med sitt skepp med äkta båtmotor.

Allas intressen är ju olika, och jag har förståelse för att man vill ha en lugnare hojj med tanke på familj och sånt. Men att köra glidarhoj är ju helt annan åkning än sporthoj, går ju inte att jämföra.

Sant. men....tiden med småbarn, då hade jag de värre sporthojarna , turbogixxer, zx12r, motomartingixxer, osv...nu när ungrna är större, tja blandad kompot. Nytt projekt på G, kanske streetfighter maskin igen, eller Busa, har inte haft någon sådan, ännu. :yoparty

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag hade en gixxer och en motard tills i våras..
Ont i knäna av den ena och ont i ryggen av den andra!

Köpte en MT-01 (twin 1670cc) och nu har jag bara ont i pitten av allt nuppande jag får hemma..
- fii faan vilken cool hoj älskling.. låter det numera!

Dessutom går den att svänga med och med lite trim så går den skapligt snabbt också..
Kolla mr Sato´s projekt i senaste Bike..

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
wannagofast skrev:
2270109 Köpte en MT-01 (twin 1670cc) och nu har jag bara ont i pitten av allt nuppande jag får hemma..
- fii faan vilken cool hoj älskling.. låter det numera

låter som ett kvalificerat i-landsproblem.... :hihi :hihi

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...