Jag har "syndat"

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Ja, det kan låta lite besynnerligt med denna rubrik men jag HAR faktiskt syndat....lite.
En kompis som håller på att ta KK (Han är 45) för mc bad mig idag att provköra en Suzuki Marauder VZ800 för han har ju som ni förstår inte fått kortet än.
Ja va fan tänkte jag, det kan jag ju göra....sagt o gjort så på med stället och åkte dit.
Kommer fram så slår det mig att det va ju för fan ingen sportis! NÄ, en custom! H-vete...detta kommer ju att se hur dumt ut som helst! "Race-ställ" och custom. Skit samma, jag kör. Ut på motorvägen och provade lite hastighet (jaja....120 MAX...sen vibrerade allt så jag håll på att hoppa av...). Därefter lite mindre vägar för att känna på bromsar m.m. Funkade helt okej men dom har ju LÅNGT ifrån nypet och kraften som en sporthoj...den saken är ju klar!!
Tillbaka på motorvägen igen och ska köra tillbaka, då blir jag omkörd av 3 sport-touring hojar som lägger sig långsides och tittar på mig...och bara virrar på huvvet! Hahahahaa...fick bestämt visa med tecken ATT DET ÄR INTE MIN HOJ!! Jäklar vad jag skämdes! Nä....det blir ALDRIG en custom för mig! Fi fan....sicken rälig känsla och köra!! Ingen känsla, ingen stabilitet och BARA ett STORT jäkla brölande och vibrerande!!

Usch...förlåt mig SH fader!! För jag har syndat.....! :Bugar
 

Virtue

blått är flott
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Rsex
haha ja tycker de e pinsamt när sporthojjarna kör om mig o min Honda så ja kan tänka mig att du skämmdes :p
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Haha, kan tänka mig vad du måste fått vifta med händerna och skaka på huvet för att visa att det inte var din hoj :rofl
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
haha! skulle vilja se när dom vrickade på huvet :D :lol

och du febrilt pekade och gjorde gester att det inte var din hoj ;)
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Strongliquid skrev:
Haha, kan tänka mig vad du måste fått vifta med händerna och skaka på huvet för att visa att det inte var din hoj :rofl

Ja herregud vilken otäck känsla!! Hade ju stora bekymmer och få hålla "hojen" på vägen när man viftade....
Sen kom det en ensam..ja vad det nu va...sport-touring igen då..hrrmmm..förberedde jag mig och gjorde tummen ner när jag låg framför. UÄRCK!!!
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Har du ingen skam i kroppen påg?!?!?!? Själv hjälpte jag en granne i sommras med att besikta hans 1300 wildstar (eller vad fan den nu hette, kan ej beteckningen på sådana kromsänken). När jag kom in till bilprovningen i mitt färgglada dainese skinnställ med knäpuckar så garvade dem åt mig så tårarna sprutade. Ja ja, min plump i protokollet. Man satt där som i värsta reclinerfåtöljen iaf :rofl
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
PGH skrev:
Har du ingen skam i kroppen påg?!?!?!? Själv hjälpte jag en granne i sommras med att besikta hans 1300 wildstar (eller vad fan den nu hette, kan ej beteckningen på sådana kromsänken). När jag kom in till bilprovningen i mitt färgglada dainese skinnställ med knäpuckar så garvade dem åt mig så tårarna sprutade. Ja ja, min plump i protokollet. Man satt där som i värsta reclinerfåtöljen iaf :rofl

Hahahahahaha....ja jag sa ju att jag syndat!!
Det värsta är att han bad mig nu och hjälpa honom och köra hem hojen!! Börjar fundera på att backa!! :lol
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
PGH skrev:
Har du ingen skam i kroppen påg?!?!?!? Själv hjälpte jag en granne i sommras med att besikta hans 1300 wildstar (eller vad fan den nu hette, kan ej beteckningen på sådana kromsänken). När jag kom in till bilprovningen i mitt färgglada dainese skinnställ med knäpuckar så garvade dem åt mig så tårarna sprutade. Ja ja, min plump i protokollet. Man satt där som i värsta reclinerfåtöljen iaf :rofl


BILDBEVIS!!!! :rofl :rofl :rofl
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
JKay skrev:
En kompis som håller på att ta KK (Han är 45) för mc bad mig idag att provköra en Suzuki Marauder VZ800 för han har ju som ni förstår inte fått kortet än.
Jag har provat en sån själv, dock inte så långt. Chefen har en sån och jag hade glömmt några prylar hemma och han har tjatat att jag skulle prova den så jag tyckte det var ett lämpligt tillfälle.
Kändes ok i 50 körde lite lungt för att få upp värmen i den och när jag skulle ut från infarten till min gård så tänkte jag att man måste ju testa accet.
Vred på rullen och den small och skakade och man trodde att det gick fort och när jag väl skulle till och börja bromsa så upptäckte jag att om jag var ägare till en sån hoj skulle jag lägga lite pengar på bromsar än några raka rör.
Hyvve säger jag bara :zpy
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Twosaint skrev:
Jag har provat en sån själv, dock inte så långt. Chefen har en sån och jag hade glömmt några prylar hemma och han har tjatat att jag skulle prova den så jag tyckte det var ett lämpligt tillfälle.
Kändes ok i 50 körde lite lungt för att få upp värmen i den och när jag skulle ut från infarten till min gård så tänkte jag att man måste ju testa accet.
Vred på rullen och den small och skakade och man trodde att det gick fort och när jag väl skulle till och börja bromsa så upptäckte jag att om jag var ägare till en sån hoj skulle jag lägga lite pengar på bromsar än några raka rör.
Hyvve säger jag bara :zpy

Kan BARA hålla med!! Hahahahahaha!!
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
JKay skrev:
Kan BARA hålla med!! Hahahahahaha!!

Däremot så har jag testat Yamaha Roadwarrior vilket faktiskt var en maskin som imponerade med bra bromsar och jag tror nästan jag körde lika fort med den på ett kurvigt parti som jag brukar göra med tillern.
 

HiC

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Hultsfred
Hoj
Yamaha FJR 1300
Som gammal gubbe så håller jag med dig. Har faktiskt haft en "rullande gynekologstol" och tappade nästan all körglädje, så sen två år tillbaks är jag ägare av en 1200 Bandit. Har givetvis hittat körglädjen igen. MEN det är inte fel att alla "nya" knuttar köper custom, bra att börja med.
En kille som är ett par år yngre än mig som inte hade kört hoj sen 16 års åldern. Började med custom men har nu fattat att det är mycket roligare med sporthoj, Triumph Sprint.
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Apropå skinnställ och sådant. Är meningen med de där färgglada sakerna att halvsovande blindstyren till bilister ska se en eller liknande?

Har aldrig förstått det där med nödraketsstuket..

De där människorna med helsvart och fransar å skit.. Blir de påkörda oftare eller? :va

Nåja.. jag har jobbar 3 väckor i sträck nu så ni får ha överseende med att jag är lite dummare än vanligt :banana
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Känns nästan lite som när farsan övningskörde med mig... Båda i cross/endurokläder, han i crosshjälm och båda i crosstövlar. Jag körde en GSX400 och han nån CB400...
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
HiC skrev:
Som gammal gubbe så håller jag med dig. Har faktiskt haft en "rullande gynekologstol" och tappade nästan all körglädje, så sen två år tillbaks är jag ägare av en 1200 Bandit. Har givetvis hittat körglädjen igen. MEN det är inte fel att alla "nya" knuttar köper custom, bra att börja med.
En kille som är ett par år yngre än mig som inte hade kört hoj sen 16 års åldern. Började med custom men har nu fattat att det är mycket roligare med sporthoj, Triumph Sprint.

Nä...det är säkert inte fel men det kändes VÄLDIGT avigt för mig. Så en "rullande gynekologstol" blir det inte. :hihi :hihi

John_Doe skrev:
Apropå skinnställ och sådant. Är meningen med de där färgglada sakerna att halvsovande blindstyren till bilister ska se en eller liknande?

Har aldrig förstått det där med nödraketsstuket..

De där människorna med helsvart och fransar å skit.. Blir de påkörda oftare eller? :va

Nåja.. jag har jobbar 3 väckor i sträck nu så ni får ha överseende med att jag är lite dummare än vanligt :banana

För MIN del så har jag blå/vit/svart skinnställ och orange hjälm för att jag tycker om det. Sen vad alla andra tycker det skiter jag i.
VV vill ju gärna sen att man HAR lysande färger för ATT synas

Huruvida olycksstatistiken har och säja nått om saken vet jag inte.
 

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
Har tidigare haft funderingar på en glidare.. Hoj som hoj.. Billigare försäkring och man blir automatiskt lika hård som Arnold i T2.. :rolleyes:

Lånade svärfars VN1500 under en dag nu när man är hojlös...

HERREGUD! Visst... Härligt med vrid.. Men där tog fördelarna slut. Körställningen var jobbigare än på min GSXR jag hade.. (Trodde att glidare var bekväma)..
I början tyckte jag det var fräckt med dånande V&H men efter ett par timmar var det mest pinsamt...
Jag var väldigt orolig i skarpa svängar & rondeller, man vågade ju knappt lägga ner hojen överhuvudtaget & bromsarna ska vi inte snacka om! det KRÄVS ju bra bromsar när man ska få stopp på 300(!)kg!

Efter den dagen VET jag att man köper inte en glidare för körupplevelsen..

Det blir definitivt en sporthoj och ingen glidare nästa gång...
 

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
haha johnny :)

Hur går det med din gammelsukka? Är det krut i skiten? Vi får ta ett race nån gång :)
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Personligen känns det som ett helsvart ställ med en kritvit Simpson bandit med svart visir.. :yoparty

Fast.. jag har näsan för djupt ned i vissa engelska publikationer... Modet har säkert ändrats men jag gillar det :)

Annars så har jag sett att en vit t-tröja med jeans är rätt hett?? :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top