JKay skrev:Jaja...det är tur att vi tycker olika!
Så sett är ju inte en Husaberg heller en sporthoj, nä just det...enduro/offroad.
Kanske den "steker" min hoj, möjligt men om man då inte har RÅD att köra ngt annat än en äldre hoj, vad gör man då? För MIG är det en sporthoj!
Vem har påstått att husaberg är en sporthoj då?JKay skrev:Jaja...det är tur att vi tycker olika!
Så sett är ju inte en Husaberg heller en sporthoj, nä just det...enduro/offroad.
Kanske den "steker" min hoj, möjligt men om man då inte har RÅD att köra ngt annat än en äldre hoj, vad gör man då? För MIG är det en sporthoj!
JKay skrev:Jaja...det är tur att vi tycker olika!
Remus skrev:Har tidigare haft funderingar på en glidare.. Hoj som hoj.. Billigare försäkring och man blir automatiskt lika hård som Arnold i T2..
Lånade svärfars VN1500 under en dag nu när man är hojlös...
HERREGUD! Visst... Härligt med vrid.. Men där tog fördelarna slut. Körställningen var jobbigare än på min GSXR jag hade.. (Trodde att glidare var bekväma)..
I början tyckte jag det var fräckt med dånande V&H men efter ett par timmar var det mest pinsamt...
Jag var väldigt orolig i skarpa svängar & rondeller, man vågade ju knappt lägga ner hojen överhuvudtaget & bromsarna ska vi inte snacka om! det KRÄVS ju bra bromsar när man ska få stopp på 300(!)kg!
Efter den dagen VET jag att man köper inte en glidare för körupplevelsen..
Det blir definitivt en sporthoj och ingen glidare nästa gång...
JKay skrev:Därefter lite mindre vägar för att känna på bromsar m.m. Funkade helt okej men dom har ju LÅNGT ifrån nypet och kraften som en sporthoj...den saken är ju klar!!
Usch...förlåt mig SH fader!! För jag har syndat.....!
Twin skrev:Liten notis:
Inte för att vara taskig, men det sitter faktiskt mycket bättre bromsar på en powercustom som tex Mean streak (bromsar och framgaffel från ZX9R) än på din "sporthoj?!" från 1983.
JKay skrev:Klart att det inte är en R-hoj! Självklart men den ÄR ju sportigare än en Marauder....
Back to topic...det va inte DETTA som disskuterades.
JKay skrev:Jo jag vet att min är gammal bla bla...men jag sa EN sporthoj inte MIN sporthoj.
Har kört nya sportisar med så jag är inte begränsad till erfarenhet av gamlingar.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|