Jag har "syndat"

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Enda løsningen på det har ar att du kjøper varsta sporthojen och ALLDRIG ser på en glidare igjen (och jag tycker val lite som CHIPPEN_no1 at en gsx 750 inte ar riktigt varsta R-hojen)

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Klart att det inte är en R-hoj! Självklart men den ÄR ju sportigare än en Marauder....

Back to topic...det va inte DETTA som disskuterades.

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Honda X11 original edition, Skyteam Gorilla 110cc
JKay skrev:
Jaja...det är tur att vi tycker olika!

Så sett är ju inte en Husaberg heller en sporthoj, nä just det...enduro/offroad.

Kanske den "steker" min hoj, möjligt men om man då inte har RÅD att köra ngt annat än en äldre hoj, vad gör man då? För MIG är det en sporthoj!

Ja du har helt klart en sporthoj, din hoj var en av dom värsta på sin tid. Om 20 år tycker vi nog inte att R1an är nåt märkvärdigt men det är lika fullt en sporthoj.

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
Turbo Gixxer
JKay skrev:

Så sett är ju inte en Husaberg heller en sporthoj, nä just det...enduro/offroad.

Kanske den "steker" min hoj, möjligt men om man då inte har RÅD att köra ngt annat än en äldre hoj, vad gör man då? För MIG är det en sporthoj!
Vem har påstått att husaberg är en sporthoj då?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
JKay skrev:

Det är därför jag inte säger att jag kör sporthoj eller åker med racingställ heller, även om jag tycker ett sådant ställ passar bättre ihop med min motard än din ES... Och återigen, jag menade inget illa med det hela men antog att det kunde tas åt sig en hel del. Man kör det man har råd med eller känner för, så enkelt är det. Om jag bara hade råd med en ES så skulle jag nog hellre köra en sådan än ingen alls. Och nu kände jag för att köra motard även om jag hade haft råd med en ducati eller nåt annat, jag tycker inte man är häftigare för att man kör en ny dyr hoj.

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Remus skrev:
Har tidigare haft funderingar på en glidare.. Hoj som hoj.. Billigare försäkring och man blir automatiskt lika hård som Arnold i T2.. :rolleyes:

Lånade svärfars VN1500 under en dag nu när man är hojlös...

HERREGUD! Visst... Härligt med vrid.. Men där tog fördelarna slut. Körställningen var jobbigare än på min GSXR jag hade.. (Trodde att glidare var bekväma)..
I början tyckte jag det var fräckt med dånande V&H men efter ett par timmar var det mest pinsamt...
Jag var väldigt orolig i skarpa svängar & rondeller, man vågade ju knappt lägga ner hojen överhuvudtaget & bromsarna ska vi inte snacka om! det KRÄVS ju bra bromsar när man ska få stopp på 300(!)kg!

Efter den dagen VET jag att man köper inte en glidare för körupplevelsen..

Det blir definitivt en sporthoj och ingen glidare nästa gång...

Det där med vad som är bekvämt är nog rätt subjektivt. Min fru har en glidare i mellan klassen (Triumph Speedmaster). Den är grymt bekväm tycker jag, kan i stort sett somna i den. Hade under en kort period en Ducati Monster 1000, mycket rolig och rå hoj, men jävligt obekväm. Domnade bort i händerna. Samma sak sa flera som provkörde den. Blev lite bättre över 130 km/h då man kunde luta sig mot fartvinden. Bytte den mot en Bonneville T100, som vare sig är en custom eller sporthoj (kanske retro sport ??). Den är i vilket fall jävligt bekväm.

Förövrigt tycker jag den här "sport" vs "custom" grejen påminner om 80 talets pubertala "synthare" vs "hårdrockare" jargong.

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såld
JKay skrev:
Därefter lite mindre vägar för att känna på bromsar m.m. Funkade helt okej men dom har ju LÅNGT ifrån nypet och kraften som en sporthoj...den saken är ju klar!!
Usch...förlåt mig SH fader!! För jag har syndat.....! :Bugar

Liten notis:

Inte för att vara taskig, men det sitter faktiskt mycket bättre bromsar på en powercustom som tex Mean streak (bromsar och framgaffel från ZX9R) än på din "sporthoj?!" från 1983.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Twin skrev:
Liten notis:

Inte för att vara taskig, men det sitter faktiskt mycket bättre bromsar på en powercustom som tex Mean streak (bromsar och framgaffel från ZX9R) än på din "sporthoj?!" från 1983.

Jo jag vet att min är gammal bla bla...men jag sa EN sporthoj inte MIN sporthoj.
Har kört nya sportisar med så jag är inte begränsad till erfarenhet av gamlingar.

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
JKay skrev:
Klart att det inte är en R-hoj! Självklart men den ÄR ju sportigare än en Marauder....

Back to topic...det va inte DETTA som disskuterades.

Du det går att fixa om man vill*ler* så man får sjukt mycket att köra åtminstone rakt fram med*s*

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såld
JKay skrev:
Jo jag vet att min är gammal bla bla...men jag sa EN sporthoj inte MIN sporthoj.
Har kört nya sportisar med så jag är inte begränsad till erfarenhet av gamlingar.

Frasen "Kasta sten i glashus snurrar i mitt huvve".

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln