JKay skrev:Ja, det kan låta lite besynnerligt med denna rubrik men jag HAR faktiskt syndat....lite.
En kompis som håller på att ta KK (Han är 45) för mc bad mig idag att provköra en Suzuki Marauder VZ800 för han har ju som ni förstår inte fått kortet än.
Ja va fan tänkte jag, det kan jag ju göra....sagt o gjort så på med stället och åkte dit.
Kommer fram så slår det mig att det va ju för fan ingen sportis! NÄ, en custom! H-vete...detta kommer ju att se hur dumt ut som helst! "Race-ställ" och custom. Skit samma, jag kör. Ut på motorvägen och provade lite hastighet (jaja....120 MAX...sen vibrerade allt så jag håll på att hoppa av...). Därefter lite mindre vägar för att känna på bromsar m.m. Funkade helt okej men dom har ju LÅNGT ifrån nypet och kraften som en sporthoj...den saken är ju klar!!
Tillbaka på motorvägen igen och ska köra tillbaka, då blir jag omkörd av 3 sport-touring hojar som lägger sig långsides och tittar på mig...och bara virrar på huvvet! Hahahahaa...fick bestämt visa med tecken ATT DET ÄR INTE MIN HOJ!! Jäklar vad jag skämdes! Nä....det blir ALDRIG en custom för mig! Fi fan....sicken rälig känsla och köra!! Ingen känsla, ingen stabilitet och BARA ett STORT jäkla brölande och vibrerande!!
Usch...förlåt mig SH fader!! För jag har syndat.....!
ozeo skrev:haha..känner igen mig..körde hem polarns första hoj
(han hade ej kort då) var oså e marauder.
körde hem med ett ixs lightning ställ som bara lyser blått o silver..fick rödljus i uppsala o längsmed mig körde nå hippa hoppare upp i värsta gangsta stajl...dom ba glodde som om man vore dum i huve
obs..5mil i den sadeln o mitt arsle va skrot
Pawwe skrev:Jaha? Intressant tråd?... :kocko
JKay skrev:Njaa...kanske inte GARRANTERAD mer säker färd men lite mer i alla fall.
PGH skrev:Jo för fan, helt enlig min statistik...
PS jag tycker det är en kul o intressant tråd iaf
3mut skrev:Men vad gör man inte för lite
JKay skrev:Då kan vi garanterat komma till en gemensam anteckning....
Customhojar, kråmpråmar, fransslädar, blyslädar, whatever you might call them ÄR inga roliga, sköna eller för den delen PRAKTISKA hojar!! Inte om man gillar sporthojar!
Skönt att det är fler än jag som delar den åsikten.
Måtte jag aldrig synda denna tanke när jag blir äldre....
Gottis skrev:väl inte riktigt den rätta hojen för det va
större raggning faktor på min trix BMX
Dee_cati skrev:Men du kör ju en Suzuki GSX 750 ES -83 Eller är det bara en bluff?
3mut skrev:Hehe.. Så du tror inte att det va kåtblickar jag fick av förbipasserande damer när jag satt där i blåsten på vrålåket iklädd endurokläder och crosshjälm?
Nä, saken va den att jag körde hem hojen åt en trevlig tjejs morsa..
Gottis skrev:hmm så du ställer in dej hos flickorna OCH deras Morsor men jag ska va tyst även jag har syndat
JKay skrev:Visst gör jag! Den måhända inte når upp till "klassen" sporthoj idag....men den har som ursprung supersport och det är väl ändå en bit på väg, eller hur? Den är ju KLART sportigare än en marauder....
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|