Jag har "syndat"

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Ang färgglatt ställ, jag har inte krockat en enda gång sedan jag köpte mitt nödraketsfärgade ställ, köpte det i våras. Statistiken är ju odiskutabel :gnissla Kör med färg o du är garanterad säker färd :tummenupp
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Njaa...kanske inte GARRANTERAD mer säker färd men lite mer i alla fall.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
JKay skrev:
Ja, det kan låta lite besynnerligt med denna rubrik men jag HAR faktiskt syndat....lite.
En kompis som håller på att ta KK (Han är 45) för mc bad mig idag att provköra en Suzuki Marauder VZ800 för han har ju som ni förstår inte fått kortet än.
Ja va fan tänkte jag, det kan jag ju göra....sagt o gjort så på med stället och åkte dit.
Kommer fram så slår det mig att det va ju för fan ingen sportis! NÄ, en custom! H-vete...detta kommer ju att se hur dumt ut som helst! "Race-ställ" och custom. Skit samma, jag kör. Ut på motorvägen och provade lite hastighet (jaja....120 MAX...sen vibrerade allt så jag håll på att hoppa av...). Därefter lite mindre vägar för att känna på bromsar m.m. Funkade helt okej men dom har ju LÅNGT ifrån nypet och kraften som en sporthoj...den saken är ju klar!!
Tillbaka på motorvägen igen och ska köra tillbaka, då blir jag omkörd av 3 sport-touring hojar som lägger sig långsides och tittar på mig...och bara virrar på huvvet! Hahahahaa...fick bestämt visa med tecken ATT DET ÄR INTE MIN HOJ!! Jäklar vad jag skämdes! Nä....det blir ALDRIG en custom för mig! Fi fan....sicken rälig känsla och köra!! Ingen känsla, ingen stabilitet och BARA ett STORT jäkla brölande och vibrerande!!

Usch...förlåt mig SH fader!! För jag har syndat.....! :Bugar


haha..känner igen mig..körde hem polarns första hoj
(han hade ej kort då) var oså e marauder.
körde hem med ett ixs lightning ställ som bara lyser blått o silver..fick rödljus i uppsala o längsmed mig körde nå hippa hoppare upp i värsta gangsta stajl...dom ba glodde som om man vore dum i huve :D

obs..5mil i den sadeln o mitt arsle va skrot :3freak
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
ozeo skrev:
haha..känner igen mig..körde hem polarns första hoj
(han hade ej kort då) var oså e marauder.
körde hem med ett ixs lightning ställ som bara lyser blått o silver..fick rödljus i uppsala o längsmed mig körde nå hippa hoppare upp i värsta gangsta stajl...dom ba glodde som om man vore dum i huve :D

obs..5mil i den sadeln o mitt arsle va skrot :3freak

Hahahahahaha....ja....och jag ska köra fanskapet hem till honom i morgon!! Kommer o ha så förbannat ont i häcken imorgon kväll. Ska trösta mig med att köra en TL på tisdagkväll som plåster på såren....;)

Pawwe skrev:
Jaha? Intressant tråd?... :kocko :huvet

Du behöver inte läsa den om det inte passar! :3freak
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
JKay skrev:
Njaa...kanske inte GARRANTERAD mer säker färd men lite mer i alla fall.


Jo för fan, helt enlig min statistik...

PS jag tycker det är en kul o intressant tråd iaf
 

DrDynamo

Alla motorer!!!
Gick med
12 May 2005
Ort
Limhamn
Hoj
Suzuki GSXR 750
Efter en tur på crossbanan åkte jag direkt till en polare som behövde hjälp att hämta hem sin customglidare från en service. Jag fick dessutom äran att köra hem hans glidare. Jag hade inte bytt om utan körde hem med mina totalt leriga och skitiga crosskläder på samt en färgglad crosshjälm med sådana där skidglasögon...
Har man kört cross en hel dag och sedan har kläderna på sig har man en tendens att köra crossaktikt dvs man sträcker ut innerbenet i kurvorna...

Gissa om folk glodde när man körde genom halva Malmö i de kläderna och med den körstilen....
 

3mut

Kött å brö´ e korv!
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Täby/Sthlm
Hoj
XR600
Själv åkte man på att köra hem en Virago 535 från Västerås till Täby/Sthlm ~ 9 mil motorväg. Fick ont i arslet och ryggen efter ca 2 mil, skiten toppade 120 i nedförsbacke, blev ikappkörd av långtradare i uppförsbacke och höll på att blåsa av broar tack vare 2 kvm lodrät vindruta. :huvet Men vad gör man inte för lite :tuttar
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Då kan vi garanterat komma till en gemensam anteckning....

Customhojar, kråmpråmar, fransslädar, blyslädar, whatever you might call them ÄR inga roliga, sköna eller för den delen PRAKTISKA hojar!! Inte om man gillar sporthojar!
Skönt att det är fler än jag som delar den åsikten. :tummenupp

Måtte jag aldrig synda denna tanke när jag blir äldre.... :hihi
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
JKay skrev:
Då kan vi garanterat komma till en gemensam anteckning....

Customhojar, kråmpråmar, fransslädar, blyslädar, whatever you might call them ÄR inga roliga, sköna eller för den delen PRAKTISKA hojar!! Inte om man gillar sporthojar!
Skönt att det är fler än jag som delar den åsikten. :tummenupp

Måtte jag aldrig synda denna tanke när jag blir äldre.... :hihi

Men du kör ju en Suzuki GSX 750 ES -83 :va Eller är det bara en bluff?
 

3mut

Kött å brö´ e korv!
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Täby/Sthlm
Hoj
XR600
Gottis skrev:
väl inte riktigt den rätta hojen för det va
:rofl :rofl större raggning faktor på min trix BMX :hihi


Hehe.. Så du tror inte att det va kåtblickar jag fick av förbipasserande damer när jag satt där i blåsten på vrålåket iklädd endurokläder och crosshjälm? :va :rofl

Nä, saken va den att jag körde hem hojen åt en trevlig tjejs morsa.. :)
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Dee_cati skrev:
Men du kör ju en Suzuki GSX 750 ES -83 :va Eller är det bara en bluff?

Visst gör jag! Den måhända inte når upp till "klassen" sporthoj idag....men den har som ursprung supersport och det är väl ändå en bit på väg, eller hur? Den är ju KLART sportigare än en marauder....
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
3mut skrev:
Hehe.. Så du tror inte att det va kåtblickar jag fick av förbipasserande damer när jag satt där i blåsten på vrålåket iklädd endurokläder och crosshjälm? :va :rofl

Nä, saken va den att jag körde hem hojen åt en trevlig tjejs morsa.. :)


hmm så du ställer in dej hos flickorna OCH deras Morsor men jag ska va tyst även jag har syndat :hihi
 

Bifogat

  • DSC00003.JPG
    DSC00003.JPG
    71.5 KB · Visningar: 158

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Gottis skrev:
hmm så du ställer in dej hos flickorna OCH deras Morsor men jag ska va tyst även jag har syndat :hihi


Nämensepåfan! En bobber :)

Rejsbåge a'la oldschool.. Innan det blev runt runt så åkte billy-bob och grabbarna grus uppför med bobbers..

De enda "manliga" HD som finns.. ( Om man inte räknar med flat trackers och nån enstaka buell)
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Vem har inte syndat? Åkte och hämta farsans Virago. 40mil i spöregn blev det. Dom lovade ju sol och klarblått, så jag tog skinnet och tonat visir.

Träningsverk tre dagar efter, försökte ligga och marcha 140-160, men hoj faan tog ju 1,2L/mil i den hastigheten. Fick tanka rätt ofta. Sen la jag mej i 110-120 och cykeln gick på ca 0,7 snacka om skillnad och att man tog vind.

Stretch i grenen är ingen höjdare när man kör custom och det regnar.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
JKay skrev:
Visst gör jag! Den måhända inte når upp till "klassen" sporthoj idag....men den har som ursprung supersport och det är väl ändå en bit på väg, eller hur? Den är ju KLART sportigare än en marauder....

Jag ser iofs ingen skillnad angående sporthoj mellan en 83:ans 750es och en marauder men det är jag det. Det jag reagerade på var att du hade race-ställ och sånt, det borde se lika kul ut på en sådan som på en marauder. Inget påhopp eller så.
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Skulle hellre köra Custom hojen än en "Sportig" 750es från 83 faktist... :rolleyes: undra om inte 800 steker din 750 till och med... :va
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Jaja...det är tur att vi tycker olika!

Så sett är ju inte en Husaberg heller en sporthoj, nä just det...enduro/offroad.

Kanske den "steker" min hoj, möjligt men om man då inte har RÅD att köra ngt annat än en äldre hoj, vad gör man då? För MIG är det en sporthoj!
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top