va kostar det per dag om man glömt tekna försäkring?
Lika mycket som trafikförsäkringen skulle kosta hos det DYRASTE försäkringsbolaget. Dvs jävligt mycket.
Va fan är trafikförsäkringsföreningen för jävla sossetrams???
Inga varningar, inga påminnelser bara en fet jävla räkning på flera tusen helt plötsligt.
Och vad är det man får "böter" för? Vad är det som kostar så jäääävla mycket pengar för staten?
Dom kan ju vara ganska bra att ha om du tex skulle bli påkörd av någon idiot som inte har någon försäkring på sin bil... Då blir den oförsäkrades bolag Trafikförsäkringsföreningen det bolag som ersätter dina skador på dig/din bil/mc...
Men ja, mer byråkratisk instans får man leta efter...
Ja, jo men man ska väl för fan få välja bolag själv?! Okej, om det bara tar någon dag innan man får reda på att sitt fordon är försäkrat hos TFF. Men det ska väl inte behöva ta åtta dagar som i mitt fall?! Sinnessjukt...
Hur gör man när man super bort ett skattemärke ??
// TOK
vid köp av bil/mc brukar jag ringa försäkringsbolaget och tala om för dom vilket reg nr försäkringen gäller och att försäkringen ska gälla från och med när fordonet reggas på mig.
funkar perfekt och det går att ringa flera veckor i förväg. på så sett slipper man krongel med tff om man skulle missa någon/några dagar hit eller dit.
Ja exakt så man ska göra. Skulle det sen inte bli något köp så är det ju bara att ringa och annulera försäkringen från startdatumet...
Men det är många som inte tänker på det tyvärr...
Givetvis är det bra att tff finns, men... sättet som de tar in pengar på är helt sjukt. Det är inte de som tabbar sig att ställa av mc'n som är ute och kör på folk hej vilt och smiter från platsen. Med andra ord borde pengarna in via skatten eller något annat. Det är helt orimligt att en privatperson får "böta" för att en dator missar ett blyertskryss på ett papper.Jo fast i det nämnda scenariot hade ju han ju inte valt något bolag alls Men ja jag förstår dig. Drygt.
Ville bara upplysa om att de inte bara är jävliga, de kan ju va rätt bra att ha för dem som blir påkörda som sagt av nån idiot åker oförsäkrad och krockar med någon.
Man bör ringa o säga sanningen; DVS att det var fel på skattemärket och att det lossnade vid en tvätt, trots att du hade följt föreskrifterna vid ditsättande av märket!
Tog över en bil från morsan mellan jul och nyår. 27/12 skrev i papperet och kryssade i rutan för avställning. 3/1 hade transportstyrelsen registrerat uppgifterna. Idag fick jag en faktura på 833kr för 8dagar.
Helt sjukt att man ska behöva hålla koll på sånt. Vem fan försäkrar en bil som ska man nyss skickan in papper på för avställning? Just det, INGEN! Därför gör dom såhär så att dom kan tjäna massa pengar. Fattar inte hur det kan vara lagligt? Skulle ett vanligt företag göra på det här viset så skulle dom ju bli utskrattad i rätten om dom verkligen trodde att dom skulle kunna lyckas med att kräva dom pengarna.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|