Jag leder "Dyraste försäkringen"!!!

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Aj Freppa... nåja bara acceptera och istället för Nissin-bromsar köpa en hel pall med Nissin-nudlar (ja dom heter så).

Den dag vi vill spara pengar så kan vi väl börja samla frimärken som hobby.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Kolla folksam, de sänkte rejält detta år, jag fick en överkomlig premie på 2500 påställd hel/mån och 550 avställd /mån.

Konstigt, nu tycker man allt under 3 lök i månaden är gångbart... :rolleyes:

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Von Vettet skrev:
Sorry djungeln av anarkister vid tangentborden hos våra FB ökar!! :mad:

Själv så var det besked åt andra hållet. Köpte mig en retta-98 och fick betala 2986 kr hel/hel hos LF :rofl

Så den som söker skola finna :lol

P.s hade en gixxer 1000-R modell 03 som jag betalade 1100 kr/mån hel/hel med möjlighet att ställa av innan.Alternativt hade jag fått en hel/hel för 10400kr d.s

Du måste vara storkund hos Länsförsäkringar eller nåt. Fast jag tror nog att du bara har en jävla tur och att nån har gjort fel för sådär billigt ska det inte vara hos Länsförsäkringar. Nåt lurt är det då. Men vore jag du skulle jag inte fråga för mycket för då kanske du blir av med din lyxpremie. Även om hojen är reggad på strypt effekt eller nåt ska ju bolagen försäkra för fulleffekt. De kan ha missat det med dig, men i så fall är det deras fel och inget som du ska kunna få lida för vid en eventuell olycka.

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
Tom skrev:
De kan inte gilla dig , jag fick svaret maxpremie på precis samma cykel som du frågade på, men jag har för mig att maxpremien var 48 KSEK.

Det kostar att ligga på topp tydligen, så det är tur att man inte gör det :)

jag kollade mina papper som kom hem och det står däri att hojen e försäkrad på 55 kw.skulle något hända så känner jag inte till någonting om hur effekt å så räkans.spelar heldum helt enkelt :lol

Micke

`-_-´
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 *Såld* Gixxer 1000 *Såld* XJ6n -10 *Såld*
En annan betalar 520:-/Mån. för Halvförsäkring... :tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Apapapapap. jag betalar 3115 + 6% för månadsbetalning = 110,06 kronor för försäkringen om dagen.

Freppa: Ett råd hos If är att ställa av och på hela tiden, jag har redan börjat. Kommer komma många brev, men vafan, den är ju avställningsbar så det är bara att hålla på. Är det kasst väder en vecka så har man "sparat" 700 spänn cirkus!

//jaG

eus skrev:
Oj, missade det!

Men Jens ligger väl i samma liga? 120:-/dag har jag för mig

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Von Vettet skrev:
jag kollade mina papper som kom hem och det står däri att hojen e försäkrad på 55 kw.skulle något hända så känner jag inte till någonting om hur effekt å så räkans.spelar heldum helt enkelt :lol

känner igen det där....har oxå min på länsförsäkringar....med fel effekt... :)
dom sa då iaf att iom det inte finns nån ursprungseffekt nånstans så kan dom
inte göra något annat o därmed inte bli nåt strul vid ev. olycka. :tummenupp

fast man vet ju aldrig.... :)

JN

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Får se.....
Väntar bara på min nya årspremie.. Fast jag får den inte föräns i juli så... Just nu pröjsar jag 15500 hel/hel.... Har TH!!

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Von Vettet skrev:

Om någonting händer så säger dom att det är din uppgift att kolla så att allt stämmer och om det inte gör det så får du inte ut några pengar vid en eventuell vurpa.

Det hjälper inte att spela dum.

Kreuger

Gick med
6 Jul 2003
Hoj
MrGooFy skrev:
Om någonting händer så säger dom att det är din uppgift att kolla så att allt stämmer och om det inte gör det så får du inte ut några pengar vid en eventuell vurpa.

Det hjälper inte att spela dum.

Kvinnan jag prata med på Länsförsäkringar svarade då rakt ut på min fråga att det var deras skyldighet att kolla upp effekten och att jag inte kunde belastas om de gjort fel där.

Men hur det nu verkligen blir när skadan är framme har jag ingen erfarenhet av, tyvärr har man ju inte hennes svar på band heller.

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Kreuger skrev:
Kvinnan jag prata med på Länsförsäkringar svarade då rakt ut på min fråga att det var deras skyldighet att kolla upp effekten och att jag inte kunde belastas om de gjort fel där.

Men hur det nu verkligen blir när skadan är framme har jag ingen erfarenhet av, tyvärr har man ju inte hennes svar på band heller.

du kan ju höra av dig om/när du krashar o säga hur det blev :)

Kreuger

Gick med
6 Jul 2003
Hoj
heretique skrev:
du kan ju höra av dig om/när du krashar o säga hur det blev :)

Blev ingen försäkring där ändå, alltså i mitt fall kom hon på att det skulle vara på full effekt, men jag fråga om hur det skulle bli om försäkringen hade blivit på strypt hoj och då sa hon att det var deras eget fel i så fall och att kunden inte skulle belastas. Folksam var billigare och där blev det på full effekt.

nosense

MilleOnAir
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Tuono 1100rr
Inte klokt! Det finns faktiskt en(säger en) fördel med att vara äldre(47) mindre ort, 5 mil norr Gbg, VTR firestorm-98, tennant, hel/hel 3458:-

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Kreuger skrev:

Jag fick min garageförsäkring på TH makulerad och pengarna tillbaka för några veckor sedan när dom upptäckte att den var förstäkrad på fel effekt. Pratade med dom och dom sa att om hojen hade blivit stulen när den var försäkrad på fel effekt så hade dom varit beredda att ta det till domstol innan dom betalade ut ett öre.
Spelar ingen roll att det bara var garageförsäkring och att hästkraftsantalet inte borde spela någon roll.

Jag skulle tippa på att det är tanten du pratade med på försäkringsbolaget som är ute och cyklar, dom brukar inte veta vad dom pratar om.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...