Jag provkörde H-D idag... Jag blev förälskad.

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Hjälp!

-Har det blivit något fel på mig? Har jag blivit sjuk? Är mitt liv förstört?

Frun klagar alltid på att hon inte hinner se allt det vackra runt omkring när vi är ute och åker hoj, hon missar därmed alla K-märkta utedass, fornminnesmärkta stenrösen och ev. kossor, vattendrag, och annat som en flicka på 33 år kan tänkas tycka är fint. :huvet

Dessutom har jag själv insett att en sport-tourer inte är hälsosamt för mitt körkort i långa loppet...

Nåväl, nu till mitt problem: Jag for ner till Lundgrens i Avesta för att i alla fall på håll titta på dessa suspekta tvåhjulingar som låter som fiskebåtar och ser ut som något X-zibit blingat ihop på MTV efter en eller två pipor ovanligt starkt rökheroin.

Hur det gick till vet jag inte, men ett tu tre så satt jag på en sådan där sak och var på väg ut på en provkörning.

Det skulle jag inte ha gjort! :gnissla
Det var en helt underbar känsla att sitta och töffa fram på en Heritage Softtail, som den tydligen hette. -Den hette en massa helt ologiska bokstäver hopsatta till ett totalt obegripligt modellnamn också, men dom minns jag inte.

Vad jag minns är däremot sittställningen, komforten, ljudet... -LJUDET!!! :yoparty Helt enkelt underbart!

Jag är nog körd... Det blir nog en sådan...

Gör jag rätt eller fel? :4skrika

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
När du ändå biktar dig så kan jag lika gärna erkänna; -V-rod'en går som bara fan. Riktigt rolig att köra är den med. Så jag är oxå lite dum i huvet :)

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Edit: Dum dator! :argpådato

Last edited:

Jone Ass

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
Ducati 800
Du har väl blivit gammal! :7peta men va fan, det är väl klart du ska göra precis vad du känner för..

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
En hoj är alltid en hoj, sen vad jag skulle välja för hoj är INTE en HD i första hand det vill jag lova. Men varje hoj har sin körstil och är i en klass för sig. Ser vi till sporthoj vs motard vet jag själv inte vad jag tycker är roligast men satsar på motard för tillfället. Bara där har jag problem, enduro/cross eller motard? Glidare har också sin charm men är inte lika utmanande... jag måste hitta utmaningar så en HD hade bara blivit en extra hoj för mig när pengarna ges men visst är det en underbar känsla att tuffa runt och bara njuta av 2 hjul och härligt motorljud utan att behöva bry sig om nedlägg, hög fart och annat liknande utan bara njuta i mååånga långa mil. :tummenupp

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Jag förstår dig fullkomligt. Att sitta på en bekväm stor fet mjuk sadel med ett styre ovanför bröstvårtorna är underskönt. Ibland blir man jäkligt trött på att ligga och skava mot tanken. Skulle jag haft råd så skulle jag nog ha en glidare också.

Faktum är att jag kanske säljer min gixxer i slutet av sommaren. :(

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
N.Blomqvist skrev:
2163543 Hjälp!

-Har det blivit något fel på mig? Har jag blivit sjuk? Är mitt liv förstört?

Frun klagar alltid på att hon inte hinner se allt det vackra runt omkring när vi är ute och åker hoj, hon missar därmed alla K-märkta utedass, fornminnesmärkta stenrösen och ev. kossor, vattendrag, och annat som en flicka på 33 år kan tänkas tycka är fint. :huvet

Dessutom har jag själv insett att en sport-tourer inte är hälsosamt för mitt körkort i långa loppet...

Nåväl, nu till mitt problem: Jag for ner till Lundgrens i Avesta för att i alla fall på håll titta på dessa suspekta tvåhjulingar som låter som fiskebåtar och ser ut som något X-zibit blingat ihop på MTV efter en eller två pipor ovanligt starkt rökheroin.

Hur det gick till vet jag inte, men ett tu tre så satt jag på en sådan där sak och var på väg ut på en provkörning.

Det skulle jag inte ha gjort! :gnissla
Det var en helt underbar känsla att sitta och töffa fram på en Heritage Softtail, som den tydligen hette. -Den hette en massa helt ologiska bokstäver hopsatta till ett totalt obegripligt modellnamn också, men dom minns jag inte.

Vad jag minns är däremot sittställningen, komforten, ljudet... -LJUDET!!! :yoparty Helt enkelt underbart!

du gör rätt,du har ju testat "dom andra" så varför inte tuffa runt lite, jag åker både hd och sporthoj båda har sin charm men skall jag åka med skjuts så är det hd som gäller alla gånger även om man skall ta en fika tuffare,
testa och kör hd en säsong vem vet du kanske kommer älska det :tummenupp

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Kör på :tummenupp ! Själv är jag BARA 43 så jag piskar nog ett tag till plastraket med skjuts och köper HD när jag är 60 :hihi .//R

Karsten Janker

Karsten J
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yzf750r -93
Ljudet från en Harley slår det mesta, har en sån knarr också. Jag gick åt andra hållet och köpte till en räser, då jag vill komma snabbt från A till B. En hoj med både rejs och ljudpotential är ju ducati, men de är ju så dyre...

Alky

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Ingen just nu, men jag letar..
philsson skrev:
2163562 Glidare har också sin charm men är inte lika utmanande...

Provat att sitta på framlyset och slanga på en Harley? Låter som en utmaning i mina öron i alla fall.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
ducati är jättedr jft med HD :7peta

själv fyller jag snart 44
och kör hellre en sån här än HD när jag blir 60:

dranster250_image1.jpg

bekväm, lätt, kul och billig,
vad mer behövs för en pigg gubbstrutt.

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Sitat: Har det blivit något fel på mig? Har jag blivit sjuk? Är mitt liv förstört?.

Ja till allt ovan.......

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Provsatt en HD 883 idag (fick ju inte ens ont i ryggen :näsblod ) nemen den va ju skön att sitta på dock närmare att byta in mot r6-06 för det är porr :tuttar

Men ha en motard en Glidare (ingen kopia) och en supersport cykel vore väll det ultimata men så är det ju något som fattas......pengar.

Alky skrev:
2163661 Provat att sitta på framlyset och slanga på en Harley? Låter som en utmaning i mina öron i alla fall.

Jo remmen lär ju gå av :hihi

stavning?

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
N.Blomqvist skrev:
2163543 Det var en helt underbar känsla att sitta och töffa fram på en Heritage Softtail, som den tydligen hette. -Den hette en massa helt ologiska bokstäver hopsatta till ett totalt obegripligt modellnamn också, men dom minns jag inte.

Vik hädan du otrogne! Antikrist har tagit dig! :fatta!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024