Bra jobbat att ta hand om den
Se bara till att kastrera den och vaccinera en gång om året(kostar några hundra) och en kattförsäkring är värt att ha kostar ca 35:- och uppåt per månad om nåt skulle hända vill man ju inte döda sin katt för att man inte har råd med läkarvård...
Samt id-märk, via chip eller tatuering (gör det samtidigt katten kastreras), man får vid id-märkning rabatt på försäkring hos Agria.
Se bara till att kastrera den och vaccinera en gång om året(kostar några hundra)...
Ingen som bryr sig om dom stackars människorna där ute i bebyggelsen som lider av löst springande katter?! Jag har sett mer problem med katter än med råttor... På riktigt!
Edit: Nu är detta inte ett svar på trådstarten.. Det är dumt att vara dum mot djur....
Där jag bor nu har vi kanske 5 utekatter, dom orsakar mig inga besvär alls, dit jag kommer att flytta inom kort finns det inga i den omedelbara närheten (det är långt till alla grannar).
Råttor har jag inte ens sett sedan jag hade såna som husdjur senast, kan det vara tack vare katterna kanske?
Som mjölkbilschaffis så stöter man på vanvårdade katter hela tiden ute hos bönderna, men har själv anmält en gård anonymt, där katterna verkligen är/var i mycket dåligt skick.
Antecknar detta...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |