Jag räddade en katt.. :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jaha, eventuellt har jag också räddat en katt då.

Den bor hos mig tills vidare, fungerar det bra så blir det permanent.

Världens sötaste lilla Bengal, som jag har varit kattvakt åt tidigare, måste tyvärr flytta då han inte längre går ihop med sin syster.

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Bra jobbat att ta hand om den :)

Se bara till att kastrera den och vaccinera en gång om året(kostar några hundra) och en kattförsäkring är värt att ha kostar ca 35:- och uppåt per månad om nåt skulle hända vill man ju inte döda sin katt för att man inte har råd med läkarvård...

Samt id-märk, via chip eller tatuering (gör det samtidigt katten kastreras), man får vid id-märkning rabatt på försäkring hos Agria.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Samt id-märk, via chip eller tatuering (gör det samtidigt katten kastreras), man får vid id-märkning rabatt på försäkring hos Agria.

Efter Agrias hemska, vedervärdiga, värdelösa reklampanj "vi ska semestra på olika hål, puss, puss", så ska man vägra vara kund hos dom och välja något annat alternativ. Dålig reklam skall straffas! :fakta :mattias

I övrigt håller jag med, trots att tjejen hemma varken är märkt eller vaccinerad.. Dock försäkrad hos Folkskam..

/ Jens

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Fy fan vad det skulle tiltat till i skallen om jag hade bevittnat detta! :mad:

Men bra jobbat av dig. Hoppas du skämmer bort honom lite extra... :tummenupp

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Ingen som bryr sig om dom stackars människorna där ute i bebyggelsen som lider av löst springande katter?! Jag har sett mer problem med katter än med råttor... På riktigt!

Edit: Nu är detta inte ett svar på trådstarten.. Det är dumt att vara dum mot djur....

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ingen som bryr sig om dom stackars människorna där ute i bebyggelsen som lider av löst springande katter?! Jag har sett mer problem med katter än med råttor... På riktigt!

Edit: Nu är detta inte ett svar på trådstarten.. Det är dumt att vara dum mot djur....

Där jag bor nu har vi kanske 5 utekatter, dom orsakar mig inga besvär alls, dit jag kommer att flytta inom kort finns det inga i den omedelbara närheten (det är långt till alla grannar).

Råttor har jag inte ens sett sedan jag hade såna som husdjur senast, kan det vara tack vare katterna kanske?

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Där jag bor nu har vi kanske 5 utekatter, dom orsakar mig inga besvär alls, dit jag kommer att flytta inom kort finns det inga i den omedelbara närheten (det är långt till alla grannar).

Råttor har jag inte ens sett sedan jag hade såna som husdjur senast, kan det vara tack vare katterna kanske?

Råttor är nog inte katters favoritbyte... Möss har jag sett en katt släpa in...

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Som mjölkbilschaffis så stöter man på vanvårdade katter hela tiden ute hos bönderna, men har själv anmält en gård anonymt, där katterna verkligen är/var i mycket dåligt skick. Igenmurade ögon är bara en början... Hittade själv min katt Casper på en gård 2008. Mycket undernärd, full av loppor, insmetad i gödsel, max 8 veckor uppskattningsvis. Nu är han på topp dock.

21vos9.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Som mjölkbilschaffis så stöter man på vanvårdade katter hela tiden ute hos bönderna, men har själv anmält en gård anonymt, där katterna verkligen är/var i mycket dåligt skick.

Som uppvuxen bland bondgårdar på landet vet jag att man inte kan hålla bönderna ansvarig för skicket på katterna.

Det föds hela tiden kattkullar här och var som blir förvildade, dom halvvilda katterna söker sig till bondgårdar för skydd och mat.

Dom bönder jag känner som AKTIVT har skaffat katt har kastrerat dom och skött dom minst lika bra som någon annan kattägare (ofta har dom den bara som innekatt dessutom), att dom sedan inte fångar in och avlusar vildkatterna som springer runt i deras lagårdar och äter möss kan ju knappast ligga dom till last.

Jag tycker att dom skulle skjuta bort vildkatterna istället, men samtidigt gör dom ju nytta och är till väldigt lite besvär.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Heder till er som tar hand om de katter som far illa ute i världen.
Alternativet att köpa en katt av en uppfödare (om det nu inte är en raskatt man prompt skall ha) för att någon skall tjäna en hundralapp känns främmande. Ta hellre en kisse ifrån ett katthem isf.
Våra 2 små hittekatter fick tyvärr bara bli ca 2 år pga av en annan aggresiv katt i området. Men vi fick iaf 2 fantastiska år med mycket ömsesidig kärlek.

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
hoppas jag får mer en 2år med kärleken som lilla Omar ger...

Det är nu man börjar se vilken personlighet nissen har, och den är nice! :)
Han blir bara roligare och roligare för var dag som går, först var han lite rädd för allt och alla, men det är nu han börjar bli mer och mer busig, och icke rädd för folk, och det har gått 2 veckor, ska bli kull att se hur det ser ut om två veckor tilll ... :)

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Jag skulle ha fått tio års fängelse för dråp om jag hade sett nån göra så..:mad:

Jättefin kisse, ta väl hand om den:tummenupp

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
Antecknar detta...

Fick du dålig respons på ditt första "skämt" så du måste skriva ett nytt? :hihi

Edit: Jag antecknar att du antecknar Calmanders!
Är det någon annan som vill anteckna att jag antecknar det Calmanders antecknar är det bara att anteckna det! :tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC