jag säger bara ROSSI!!

Gsxraren

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
2007-FIREBLADE
Zee skrev:
Så, för att majoriteten i denna tråden tycker att Rossi gjorde rätt så.. är det rätt? :rolleyes: Släpp hörnflaggan o kom in i matchen, grabben. :rullandeu

För övrigt tror jag att "kunnandet i motorsporter" är ganska lågt. Jag tror inte att dina 95% är experter direkct..

Om man får köra så som Rossi gjorde i sista kurvan så kan man ju puckla väg en hel bunke cyklar i första kurvan efter starten. :kocko[/QUOT

Han tacklades för helvete inte på flit!! :kocko :kocko :arsele

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
Zee skrev:
Så, för att majoriteten i denna tråden tycker att Rossi gjorde rätt så.. är det rätt? :rolleyes: Släpp hörnflaggan o kom in i matchen, grabben. :rullandeu

För övrigt tror jag att "kunnandet i motorsporter" är ganska lågt. Jag tror inte att dina 95% är experter direkct..

Om man får köra så som Rossi gjorde i sista kurvan så kan man ju puckla väg en hel bunke cyklar i första kurvan efter starten. :kocko
Jag tycker att det var en typisk "racingincident".
Finns många exempel på liknande situationer, utan att den "skyldige" föraren har fått någon form av straff.
När Biaggi prejade ut Rossi på Suzuka för några år sedan, så blev det ingen straff för Biaggi.

Och den prejningen (med armbågen) gjorde Biaggi med FLIT.

Men istället för att gnälla så tog sig Rossi istället in på banan igen (efter att ha varit ute i gruset i över 200 med en vilt vobblande hoj) och körde om Biaggi, med fingret i luften.

Ska man börja straffa förare till höger och vänster så blir det ju sämre race.
Och som sagt, på Doohan och Crivilles tid så var det ju näst intill vardagsmat.

Jag håller med Biaggi; "Racing är ingen klassisk balett"... :hihi

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Gsxraren skrev:
Han tacklades för helvete inte på flit!! :kocko :kocko :arsele

Nej, just det, och eftersom Rossi's misstag kostade en annan förare segern, så borde ordning återställas, eftersom det var, just det, ett misstag.

Ops, höll på att glömma: :kocko :kocko :arsele

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Är det ingen som har sista varvet på data så man kan ladda ner?.....missade ju hela racet.

Gsxraren

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
2007-FIREBLADE
Pejo skrev:
Nej, just det, och eftersom Rossi's misstag kostade en annan förare segern, så borde ordning återställas, eftersom det var, just det, ett misstag.

Ops, höll på att glömma: :kocko :kocko :arsele

Då e det ju bara att gå igenom filmen på hela loppet och återställa placeringar!!! :banana :banana :banana

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Trist för Sete förstås men misstaget är faktiskt hans !! ..täpper man inte till på sista varvet riskerar man att någon försöker bromsa om. Hade Rossis framhjul varit ca 10cm längre fram så hade det varit en helt regelrätt omkörning & Sete hade varit skyldig att byta spår. Nu blev det en måttlig raceincident istället, ...en snygg en !

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Gsxraren skrev:
Då e det ju bara att gå igenom filmen på hela loppet och återställa placeringar!!! :banana :banana :banana
nä nu tycker jag det här börjar ta för civiliserade uttryckningssätt. jag tycker vi delar upp oss i två läger. Vi för Rossi och ni mot rossi. sen så möts vi på ett fält och slåss för vår sak.
:fatta! då ska ni förstå att rossi bara utnyttjade situationen optimalt.

när det blir meningsskiljaktligheter i ett forum kan jag inte låtabli att tänka på på denna http://crazy.codetroop.com/randimg/?arguing.jpg

Skiez

XXX
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
4hjul.nu
2fast4hjo skrev:
Det stämde nog lite det kommentatorerna sa att om inte sete hade "varit där" så hade det varit Rossi som hade besökt kattlådan

om inte sete hade "varit där" så hade rossi nog inte kört i det dära spåret :)

finns många "om" man man kan ta upp !

Gsxraren

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
2007-FIREBLADE
crashtestdummy skrev:
nä nu tycker jag det här börjar ta för civiliserade uttryckningssätt. jag tycker vi delar upp oss i två läger. Vi för Rossi och ni mot rossi. sen så möts vi på ett fält och slåss för vår sak.
:fatta! då ska ni förstå att rossi bara utnyttjade situationen optimalt.

när det blir meningsskiljaktligheter i ett forum kan jag inte låtabli att tänka på på denna http://crazy.codetroop.com/randimg/?arguing.jpg

Yes! Yes I admit I am retarded!!! :Bugar Men min mening är ju trots allt bara min mening. Symbolerna här på sidan är bara lite ball att lägga in :banana

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Ludde78 skrev:
Finns många exempel på liknande situationer, utan att den "skyldige" föraren har fått någon form av straff.
När Biaggi prejade ut Rossi på Suzuka för några år sedan, så blev det ingen straff för Biaggi.

Men istället för att gnälla så tog sig Rossi istället in på banan igen (efter att ha varit ute i gruset i över 200 med en vilt vobblande hoj) och körde om Biaggi, med fingret i luften.

Äntligen en som har följt Motogp (även förre Rossis tid) och som vet att det är tajta race och små marginaler.

Rossi har förlorat VM-poäng (eller diskats som en del säger) för vissa incidenter så att säga att rossi slipper undan straff är fel.

Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Swedie skrev:
När du lagt varv på bana och tävlat så kommer du oxå se vem som var före i svängen och vem som gjorde fel. Om du undrar är svaret att Sete hade börjat ta svängen och Rossi bromsade alldeles för sent, dock med avsikt, men felberäknat och han fick lov att stöta på Sete så han åkte av banan. Visst är det Racing, men inte ska det behövas sådan här prejningstaktik. Sete var värd vinsten, Rossi vann då han lyckades hålla sig på hjulen i sin tabbe.

Exakt! Om man skulle tillåta sådan här "rallycrosskörning" i alla lägen i alla kurvor så skulle det bli verkligt intressant. Om vi tänker oss att alla 30 förarna i ett race skulle göra en sådan här omkörning per varv så skulle det bli ungefär 30x25=750 sådana här "tuffa" sk. omkörningar per heat. Lysande! Vi skulle troligtvis ha halverat antalet RR-förare varje race. Då skulle man bara behöva köra fem race för sedan skulle det bara vara en förare kvar. Den som kör på flest vinner!

Gsxraren

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
2007-FIREBLADE
Ludde78 skrev:
Jag tycker att det var en typisk "racingincident".

Ska man börja straffa förare till höger och vänster så blir det ju sämre race.

Jag håller med Biaggi; "Racing är ingen klassisk balett"... :hihi
Jag håller mec dig!! :yoparty

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Efter att ha studerat incidenten lite mer så kan jag hålla med om det var en "racing incident", MEN det var också otroligt klantigt och dåligt gjort av Rossi...fast det bådar väl inför hårda framtida lopp! :)

Här är ett klipp från motogp.com med incidenten från flera vinklar.

http://www2.motogp.com/ppv_multimedia2/337/337588_36228.wmv

edit. På filmen kan ni se att Sete fick Rossis bromshandtag in i axeln, så det var nog inte bara spel för galleriet när han tog sig för axeln hela tiden... :rolleyes:

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ludde78 skrev:
Japp, och jag tror på anledningen, att han ville visa avstånd för att rossi inte skulle gå in i biaggis cykel och kanske fastna och dra omkull dom båda två. Jävligt proffesionellt gjort skulle jag säga.

Jag skulle vilja se en vinkel från rossis cykel framåt på kraschen, jag fick för mig att han släppte upp lite på bromsningen. Men det kanske bara är som jag hittar på.

Robso

Jappsen
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Öhlins R1-05 & 999s
Som jag såg det så va Sete först in i svängen, så det som hände va Rossis fel.
Tyckte de påminnde lite om när Capirossi satte av Harada och blev världsmästare i 250 för ett par år sen. Vet inte vad ni som såg den "torpederingen" tyckte men jag tyckte den va riktigt ful. Så Rossis så kallade omkörning va också ful..PUNKT!!

//Robert

Last edited:

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
magnus_moss skrev:
Exakt! Om man skulle tillåta sådan här "rallycrosskörning" i alla lägen i alla kurvor så skulle det bli verkligt intressant. Om vi tänker oss att alla 30 förarna i ett race skulle göra en sådan här omkörning per varv så skulle det bli ungefär 30x25=750 sådana här "tuffa" sk. omkörningar per heat. Lysande! Vi skulle troligtvis ha halverat antalet RR-förare varje race. Då skulle man bara behöva köra fem race för sedan skulle det bara vara en förare kvar. Den som kör på flest vinner!

Det här är ett viktigt inlägg! Läs och begrunda ni andra! Dessutom är det inte bara på lek. Det finns en viss skaderisk inom roadracingen, om man säger så... Svårt att lägga några disciplinära åtgärder på den här händelsen, men jag hoppas verkligen att Rossi skärper sig.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
McFille skrev:
Här är ett klipp från motogp.com med incidenten från flera vinklar.

http://www2.motogp.com/ppv_multimedia2/337/337588_36228.wmv

Tack, äntligen fick man se det alla snackar om..
Och i min första tanke så är det en solklar tackling från Rossi, han kommer ju in med en skitsne vinkel i kurvan och torpederar Sete, inget snack om saken.

Men å andra sidan så finns det ju en lucka där, som Rossi tar, fast när Sete nyper åt så går det ju som det går. Fast ändå, Rossi kommer ju in helt galet i kurvan..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept