jag säger bara ROSSI!!

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Victor skrev:
Ehh, jo?

hur fan kan folk här dissa komentatorerna när de sedan visar att de inte har någon som helst koll på racing öht?

Det är ju tur du vet när 95% av omvärlden har fel och du har rätt. jag menar rätt ska ju vara rätt.
:fatta!
Dumbass
:fatta!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
crashtestdummy skrev:
Rossi körde INTE fult. däremot var det olyckligt att det gick så illa efter ihopkörningen för Sete. att han var sur är ju självklart.
Sete försökte stänga igen den dörr han lämnat öppen när Rossi nästan var helt igenom. Att Rossi höll på att klota i samma ögonblick och fick lite "stöd" av Sete gör kanske en del sura men va'fan. det är RACING!
När du lagt varv på bana och tävlat så kommer du oxå se vem som var före i svängen och vem som gjorde fel. Om du undrar är svaret att Sete hade börjat ta svängen och Rossi bromsade alldeles för sent, dock med avsikt, men felberäknat och han fick lov att stöta på Sete så han åkte av banan. Visst är det Racing, men inte ska det behövas sådan här prejningstaktik. Sete var värd vinsten, Rossi vann då han lyckades hålla sig på hjulen i sin tabbe.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Rossi såg visserligen skamsen ut och han sade på presskonferensen att han förstod att Sete var arg, men jag är säker på att han inte kommer att vara mer försiktig i framtiden. Han gör allt för att vinna. Inte så sportsmannamässigt, tyvärr, men det kan ju göra skillnaden i slutet av säsongen. Tråkigt. Jag är så väluppfostrad att jag faktiskt hellre hade sett att Sete hade vunnit, hur mycket gammal Rossi-fan man nu än är.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Swedie skrev:
När du lagt varv på bana och tävlat så kommer du oxå se vem som var före i svängen och vem som gjorde fel. Om du undrar är svaret att Sete hade börjat ta svängen och Rossi bromsade alldeles för sent, dock med avsikt, men felberäknat och han fick lov att stöta på Sete så han åkte av banan. Visst är det Racing, men inte ska det behövas sådan här prejningstaktik. Sete var värd vinsten, Rossi vann då han lyckades hålla sig på hjulen i sin tabbe.

Rossi tog ju svängen på innern av Sete, pga att han lämnat en lucka där. att Rossi sedan kom för fort/bromsade för sent och stötte till Sete som sen kom av banan. Det är möjligt att man får ett annat perspektiv på en sån situation om man själv tävlar.
men några timmar till händelsen så kan man ju kanske konstatera It takes two to tango. Sete stängde för sent och rossi bromsade försent. att Sete vart lidande var bara hans otur eller Rossis tur.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Victor skrev:
Eh, vad menar du?
Att jag är ett "dumbass" och borde fatta något?
Hur vore det att vårda språket lite och växa upp?

hur vore det att öppna sinnena lite och försöka förstå ironi om än lite rå sådan.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag på något sätt sårat dina känslor. jag vet inte hur jag ska kunna gottgöra dig.
observera att jag åter igen är ironisk och/eller lite sarkastisk.

vad jag menar är. 95% av alla i tråden jublar över Rossis omkörning. Du tycker att den inte var bra så då dömmer du ut alla andras åsikt OCH kunnande i motorsporter.
Det ser jag som större anledning till att växa upp.

Coola Ola

Guest
crashtestdummy skrev:
Rossi tog ju svängen på innern av Sete, pga att han lämnat en lucka där. att Rossi sedan kom för fort/bromsade för sent och stötte till Sete som sen kom av banan. Det är möjligt att man får ett annat perspektiv på en sån situation om man själv tävlar.
men några timmar till händelsen så kan man ju kanske konstatera It takes two to tango. Sete stängde för sent och rossi bromsade försent. att Sete vart lidande var bara hans otur eller Rossis tur.

"Luckan" bestod av att Sete valde rätt spår och Rossi fel. Hade Rossi fortsatt på det spår han valt, dvs om Sete inte varit i vägen, hade han åtminstone åkt brett och inte hållit ihop svängen ut på rakan.

Rode_No1

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
Yamaha R1 2007
hehe riktigt grym, Jag funderar också på att göra den!! :tummenupp

2fast4hjo skrev:
:hoppa Vilken nagelbitare!!!!! :hoppa

Vilket race, vilka männ, vilka motorcyklar men det finns bara en kung, "Valle", Valentino Rossi, the doctor, The king !!!!!

2:an i 170 o 260 hästar. Synd att Hayden körde ut i kattsanden. Biaggi gjorde en imponerande uppkörning.

Nu ska här tatueras en rossisköldpadda :yoparty

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
crashtestdummy skrev:
vad jag menar är. 95% av alla i tråden jublar över Rossis omkörning.

Det visar inget annat än att 95% av världens befolkning är korkskallar. Fast det visste jag redan.

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
jag vet inte om jag håller med dig, Sete stänger dörren klart och tydilgt, rossi röljer med in på innern, bromsar på tok för sent och sätter av Sete, om man kan köra sådär, utan att det ska få fäljder, så är det bara att preja av sina motståndare i sand fållan.
gult kort till Rossi, tycker jag................

crashtestdummy skrev:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
hermes skrev:
jag vet inte om jag håller med dig, Sete stänger dörren klart och tydilgt, rossi röljer med in på innern, bromsar på tok för sent och sätter av Sete, om man kan köra sådär, utan att det ska få fäljder, så är det bara att preja av sina motståndare i sand fållan.
gult kort till Rossi, tycker jag................

Gult kort i motogp :confused:

Ingen som kommer ihåg de täta racen var när Doohan, Biaggi och Creville fajtades. " :tungan

Den ena han slank hit och den andra han slank dit och den tredje åkte ner i "diket" :D

Shit va jag känner mig gammal alltså :brinnerup

Last edited:

YZFCBR

Kör vingligt och utan kontroll
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Fireblade med vingar
Efter att ha sett loppet är min åsikt att Rossi borde diskas(eller poängavdrag), eftersom jag tyckte när jag såg reprisen att Rossi var klart sen in i svängen och sen körde på Sete :mad: , om detta är ok så tja "om man ligger två "sikta/ta stöd på ledaren och damma på" hoppas att en protest lämnas in eller om är detta försent nu så kan väl andraförarna få en ny roll som torpeder i teamen. Eftersom jag inte tävlar är det möjligt att jag har helt fel men jag tyckte inte att detta var ärlig race-ing. Rossi sjönk i min aktning efter denna "påkörning/omkörning" :kocko

PS håller helt med Hermes, men var det inte en liknande situation antagligen förra/eller förrförra säsongen där den då aktuelle föraren fråntogs sina poäng efter en trängning/sammanstötning, men rossi är gud :Bugar och klarar sig undan bestraffning eller ...

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
crashtestdummy skrev:
...vad jag menar är. 95% av alla i tråden jublar över Rossis omkörning. Du tycker att den inte var bra så då dömmer du ut alla andras åsikt OCH kunnande i motorsporter....

Så, för att majoriteten i denna tråden tycker att Rossi gjorde rätt så.. är det rätt? :rolleyes: Släpp hörnflaggan o kom in i matchen, grabben. :rullandeu

För övrigt tror jag att "kunnandet i motorsporter" är ganska lågt. Jag tror inte att dina 95% är experter direkct..

Om man får köra så som Rossi gjorde i sista kurvan så kan man ju puckla väg en hel bunke cyklar i första kurvan efter starten. :kocko

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
YZFCBR skrev:
Rossi sjönk i min aktning efter denna "påkörning/omkörning" :kocko
.

Det hade behövts ett misstag av Sethe för att Rossi skulle ha kunnat köra om där...det hade behövts en helikopterbild för att se exakt !

...tror nog dessutom att Sethe vet vad Rossi förarmässigt är kapabel till så han körde nog knappast på säkerhet just då.

Sethe hade behövt denna vinsten...rossi lär nog vinna tillräckligt utan att ta till fula metoder

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept