Jag säljer... men bara om jag gillar dig!

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Äh, vi gör så här för enkelhetensskull..

Bifogat

• forza.jpg
    forza.jpg
    27.4 KB · Visningar: 805

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Har en polare som körde samma stil när han skulle sälja sin monster. Alla brister som dåliga däck stod i annonsen, samt priset prutat o klart..

En köpare kom och tittade, började med att klaga på bakdäcket och ville pruta, sen fortsatt det..
Till slut sa min polare typ
-Du får inte köpa den
-men men....
-Nej, du får inte köpa den, hej då...

Coolt ju :tummenupp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag kör samma stil som killen som sa "du får inte köpa den:"

Jag säger "ska du pruta får du komma igen om två veckor, så imorgon diskuterar vi inte priset överhuvudtaget. Jag sätter inte pris med prutmån, jag sätter lägstapris för att bli av med skiten.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Chrille skrev:

Jag säger "ska du pruta får du komma igen om två veckor, så imorgon diskuterar vi inte priset överhuvudtaget. Jag sätter inte pris med prutmån, jag sätter lägstapris för att bli av med skiten.

Man prutar för den goda sakens skull. Det hör till en privat affär. Om ens 200kr.

Ska jag sälja blir det: "Har du inte rätt inställning ska du inte heller ha hoj"

750RR

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
maverick_750rr skrev:
--edit---
Ska jag sälja blir det: "Har du inte rätt inställning ska du inte heller ha hoj"

750RR

Jävla moralkärring som ska bestämma vilka som ska få köra hoj!

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Japp pruta hör till. PoK (pussokram?) Funkar inte.
Min personliga favorit "Billigare vid snabb affär" har jag funderat lite över, brukar det inte bli billigare efter ett tag när prylen inte blir såld? Mao "Billigare om 2-3 veckor" borde det stå.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Jag jobbade en hel del med försäljning innan jag började plugga på Universitetet. Den absolut starkaste köpsignalen som man kan få från en kund är när de börjar försöka pruta.

I det läget har kunden redan bestämt sig för att köpa grejerna.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Goodstuff skrev:
Jävla moralkärring som ska bestämma vilka som ska få köra hoj!

Just precis.... först skrev jag ...rätt inställning ska du heller inte ha min hoj. Sen ändrade jag för att reta dig :p

750RR

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
maverick_750rr skrev:
Just precis.... först skrev jag ...rätt inställning ska du heller inte ha min hoj. Sen ändrade jag för att reta dig :p

750RR

Jag blev grymt upprörd, retad, provocerad till vansinnets gräns men det har gått över nu.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
gulsvartkawwa skrev:
Japp pruta hör till. PoK (pussokram?) Funkar inte.
Min personliga favorit "Billigare vid snabb affär" har jag funderat lite över, brukar det inte bli billigare efter ett tag när prylen inte blir såld? Mao "Billigare om 2-3 veckor" borde det stå.

Ska du handla av mig så ring inte på när annonsen är färsk då :)

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Sann

Berättelse.
En polare till mig var väldigt intresserad utav en Mercedes CLK230 komperssor (jag vet det är inte en hoj)

Han hade extrema krav enligt mig, den skulle ha gått så och så långt, den skulle ha den färgen, dom fälgarna den utrustningen mm mm.

Nåja efter mycket letande hittade han en sådan som han vela ha hos en bonde i Dom riktigt mörka skogarna i Norrland.
(min polar kommer från norrland och bor i stockholm som mig)
Så han beslutar sig att ringa dit, gör det och presenterar sig som han heter (extremt svenskt namn ex Anders Andersson)

Då säger bonden, vabra det har ringt en massa Negrer och Turkar och vill köpa min bil och jag säljer inte den till någon Neger, då behåller jag den hellre.

Helt otroligt enligt mitt tycke men, den sista idioten är inte än född.

OBS!!! Jag är inte rasist på något sätt så börja nu inte anklaga mig, detta är bara en historia som jag känner till och som är sann Ds.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
ännu svårare är det
att förstå sig på de här som ringer och bjuder runt hälften av det pris man skrivit, vad går det ut på?
Varför skulle jag plötsligt säga "ja vafan jag ville ha 70 men ok 35 käns bra nu, du får den".
Till vissa låtsas jag att grejorna är sålda med.

Gnällspik

Vertikalt i kurvan
Gick med
27 May 2003
Hoj
929
Min favorit är folk som skriver "Prisidé 70-75kkr".

Jag menar, vem fan bjuder 75 om man redan deklarerar att man kan tänka sig 70?

Jag sålde en XT600 en gång till en kille som rest trettio mil för att titta på den. Han fösökte pruta ner mitt redan löjligt låga utgångspris men jag sade bara "Det är ju synd att du skall behöva åka så långt i ogjort ärende."

Han fick den för begärt pris. Sens moral: skall du köpa eller sälja något skall du alltid vara beredd och kapabel att skippa hela dealen och gå din väg om inte galoscherna passar. Och helst skall din motpart INTE ha en lika stark sits.

Bäst är förstås om båda lämnar platsen belåtna. Säljaren skall få mer än sin undre limit, köparen ge mindre än sin övre limit.

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Dom absolut värsta "köparna" är nog ändå småskutt firmor som erbjuder sig att ta hand om bilen/mc'n i några veckor och se om dom får den såld och sen ge en pengar, ringde 4-5st sånna när jag skulle sälja min bil så jag kunde köpa hojjen, Dom verkade allvarligt tro att man lämnar bort nått som är värt ca 250k till nån man inte känner.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chrille skrev:

Just därför köpte jag Lilltösen av Chrille, prutat & klart då är det inge snack, han satte ett pris och så blev det, raka rör och inge fibbel, att pruta på något som redan är billigt är bara korkat, you get what you pay 4 :fakta

Henken

Guest
Själv skulle jag bli väldigt misstänksam om säljaren gick med på ett pris långt under hans satta. Vad vet han som inte jag vet!?

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS