Jag skäms inte för vad jag har gjort...!

Queen

Guest
Kollar på Insider just nu och jag är helt mållös, män erbjuder trettonåringar att bli av med sin oskuld för lite alkohol.
Män som är dömda för åtskilliga sexbrott ångrar inte att det begått dessa brott och de flinar brett oxå.
Jag är medveten om att det inte är ngt nytt fenomen, men man blir ju orolig för hur lättillgängligt detta är och oskyldiga barn utsätts för brutala och brottsliga handlingar.
Hoppas ni som har barn ser vad det är dom gör vid datorn...

Rubriken refererar till vad en dömd man sagt om de brott han dömts för.

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Jag såg lite av det där, när dom intervjuade Alexandramannen var jag tvungen att stänga av vart så sjukt förbannad, när han satt och flinade :mad: :mad: :mad:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Man följer inte med en vuxen person hem när man är 12 eller 13. Man leker med jämngamla.
Kanske lätt att lura barn, jag har aldrig testat men tänker tillbaka från när jag själv var 12/13 och vad man sysslade med då. Mest TVspel och träningen.
Man chattade ju inte så mycket, internet kom först några år efteråt men man får ju inte för sig att följa med en som ser ut att vara 47år(som han på Insider) gammal.

Jag måste vara lite trög, men jag fattar bara inte hur man kan vara så korkad oavsett ålder. När det helt enkelt inte känns rätt - gå hem.
Blir man bortrövad, då har man inte så mycket val kanske men att följa med frivilligt till hotellrum med någon som ser ut att vara ens pappa....

Skolan är för mesig i sverige. Alla verkar så urbota korkad nu för tiden var man än går. Det är väl tufft att vara dum eller nåt.

Gabor

Guest
Man följer inte med en vuxen person hem när man är 12 eller 13. Man leker med jämngamla.
Kanske lätt att lura barn, jag har aldrig testat men tänker tillbaka från när jag själv var 12/13 och vad man sysslade med då. Mest TVspel och träningen.
Man chattade ju inte så mycket, internet kom först några år efteråt men man får ju inte för sig att följa med en som ser ut att vara 47år(som han på Insider) gammal.

Jag måste vara lite trög, men jag fattar bara inte hur man kan vara så korkad oavsett ålder. När det helt enkelt inte känns rätt - gå hem.
Blir man bortrövad, då har man inte så mycket val kanske men att följa med frivilligt till hotellrum med någon som ser ut att vara ens pappa....

Skolan är för mesig i sverige. Alla verkar så urbota korkad nu för tiden var man än går. Det är väl tufft att vara dum eller nåt.

Såg Insiderprogrammet. Det var 13-14 åringar på lunarstorm som enligt Alexandra mannen påstod sig vara äldre :rolleyes: . I utbyte mot alkohol så hade de sex med snubben. Enligt honom själv, så var det ALDRIG frågan om något tvång..:rolleyes:

Nä, en 13 åring har ju mycket att sätta emot en hårig XXXXXXXX.., fick inte skriva det jag tänkt.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag för min del tänker hålla betydligt hårdare på vad mina 2 döttrar gör när dom kommer upp i den åldern... Det är föräldrarnas ansvar i precis allt barnen gör tills dom är 15 minst.

hally

Guest
Får nog hålla med, gör flickorna det Frivillgt får dom ju skylla sig själva.

Det var det dummaste jag någonsin läst.. Det finns oftast en förklaring till varför tonårs tjejer säljer sig själva.. du skulle nog inte tycka så om det var din dotter det gällde,,, ne fy fan så arg jag blir nu!!!!

sen så ska man VÅGA lite på sina barn, min är 14år, väldigt frispråkig o sitter mkt vid datorn, självklart ska det kollas o vetas inom vissa gränser vad det håller på med, de kan lätt hamna i fel händer. Förbjuder man dem gör det allt bakom ryggen så det är inget bra alternativ. Jag har varit noga att prata o berätta om farar på nätet, självklart eftersom hon är 14 så tycker hon att jag är överbeskyddande..Och det ska jag vara så länge hon bor hemma, fast jag vågar oxå lita att hon har rätt bra koll. :)

Såg det pogrammet om nätpedofiler... döda dem säger jag...:mad:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tjejerna gjorde det säkerligen frivilligt.
Därför är de inte myndiga.
De klarar inte av att fatta ett vettigt beslut i den åldern.
Gäller även pojkar, naturligtvis.

Sedan skiljer sig mognadsgraden åt något enormt.
Men:
Har träffat fler 35åringar som borde omyndigförklarats än 15åringar som bör myndigförklarars.

hally

Guest
Tjejerna gjorde det säkerligen frivilligt.
Därför är de inte myndiga.
De klarar inte av att fatta ett vettigt beslut i den åldern.
Gäller även pojkar, naturligtvis.

Sedan skiljer sig mognadsgraden åt något enormt.
Men:
Har träffat fler 35åringar som borde omyndigförklarats än 15åringar som bör myndigförklarars.

Du är inne på rätt spår, men, det de VUXNA män gör är att utnyttja tjejernas svagheter, som åldern, de kan lätt bli ett offer om de hamnar i händerna på någon som är tillräckligt bra på att manupulera. Tjejerna blir vridna i sina tankar att tro de gör nåt rätt, om dessa flickor gått in i det med öppna ögon o mått bra sen, då handlar det om något helt annat, Nu dessa flickor mår väldigt dåligt av händelserna o därför visar det sig att de blivit usatta för övergrepp, manupulerade till att göra saker de inte ville...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Du är inne på rätt spår, men, det de VUXNA män gör är att utnyttja tjejernas svagheter, som åldern, de kan lätt bli ett offer om de hamnar i händerna på någon som är tillräckligt bra på att manupulera. Tjejerna blir vridna i sina tankar att tro de gör nåt rätt, om dessa flickor gått in i det med öppna ögon o mått bra sen, då handlar det om något helt annat, Nu dessa flickor mår väldigt dåligt av händelserna o därför visar det sig att de blivit usatta för övergrepp, manupulerade till att göra saker de inte ville...
Spelar ingen roll vad omyndiga vill.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
utveckla det ..förstår inte, vad du menar..
inte.., jag ... heöler

Om ett flickebarn är så åsidosatt av sina päron att hon ens tänker tanken att sälja sig för lite sprit så får det faktiskt stå för de föräldrarna. bjäbbbjäbb Vill man prostituera sig är det fritt för alla men man bör kanske fundera på konsekvenserna.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Vi säger att lagen såg annorlunda ut, det var helt lagligt att att ha sex med 12åringar. Skulle ni tycka plötsligt att det var okej då som förälder? Ne skulle inte tro det, så att uppfostra och lära sina barn och ta hand om dem så de inte hamnar i fel spår är en förälders uppgift.

Snubben har ingen respekt för kvinnor, så tror ni han bryr sig om hon är några år -+ hit eller dit?? Snubben vill stoppa k*ken i allt så för honom spelar det inge roll. Visst lagen säger att detta är fel, men han har fortfarande inte tvingat eller våldfört sig på dem.

När jag var yngre så var det några tjejer i våran årskurs som alltid skulle snacka om hur snygga vissa mannliga lärare är, eller de äldre killarna som växt upp i samma ort o.s.v. så vissa tjejers (väldigt få) dröm är att bli tillsammans eller ha sex med en äldre man. Och kan de inte få deras intresse genom normal väg så vet de att det fungerar att sälja sitt sex för att få uppleva det de vill.

Jag tycker inte det som Alexandra mannen har gjort är rätt, inte för nån jävla lag utan min moral går emot detta, men ingen rök utan eld så den andra parten är inte helt oskyldiga.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Myndig eller ej, så har man ett ansvar.
Kanske inte juridiskt, men när man är tolv år har man väl ändå en hjärna.
Tragiskt att man utnyttjar barn, men jag tycker att man måste våga ställa krav även på dessa ungdomar.
Vilken normal tolvårig tjej går hem med en gubbe för att ha sex?
Lika sjuk som gubben är, kanske flickebarnet inte är helt oskyldigt om hon nu frivilligt erbjuder denne sexuella tjänster för lite grogg?
Konstigt samhälle vi lever i idag... :confused:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...