Jag skäms inte för vad jag har gjort...!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Myndig eller ej, så har man ett ansvar.
Kanske inte juridiskt, men när man är tolv år har man väl ändå en hjärna.
Tragiskt att man utnyttjar barn, men jag tycker att man måste våga ställa krav även på dessa ungdomar.
Vilken normal tolvårig tjej går hem med en gubbe för att ha sex?
Lika sjuk som gubben är, kanske flickebarnet inte är helt oskyldigt om hon nu frivilligt erbjuder denne sexuella tjänster för lite grogg?
Konstigt samhälle vi lever i idag... :confused:

aa riktigt fakktapp

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
En 12 Åring har inte förmåga att ta sådana vuxna beslut. Det är därför dom kallas barn. Skyll inte på barnen om en gubbe lurar dom till sex.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
En 12 Åring har inte förmåga att ta sådana vuxna beslut. Det är därför dom kallas barn. Skyll inte på barnen om en gubbe lurar dom till sex.

ingen har skyllt på barnen utan på föräldrarna! man har ansvar för sina barn som förälder.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
flickebarnet inte är helt oskyldigt om hon nu frivilligt erbjuder denne sexuella tjänster för lite grogg?

Omyndig är man därför att man inte anses vara mogen nog att ansvara för vad man faktiskt vill och inte vill.

Ja, tjejen gjorde det "frivilligt"... Men frivilligheten är "planterad" av 45åringen. 12åringens vilja är alltså den vilja som 45åringen manipulerat sig till.

Ska man resonera som du gör kan vi lika gärna sänka rösträttsåldern och straffmyndighetsåldern till 12...

hally

Guest
Myndig eller ej, så har man ett ansvar.
Kanske inte juridiskt, men när man är tolv år har man väl ändå en hjärna.
Tragiskt att man utnyttjar barn, men jag tycker att man måste våga ställa krav även på dessa ungdomar.
Vilken normal tolvårig tjej går hem med en gubbe för att ha sex?
Lika sjuk som gubben är, kanske flickebarnet inte är helt oskyldigt om hon nu frivilligt erbjuder denne sexuella tjänster för lite grogg?
Konstigt samhälle vi lever i idag... :confused:

Det är sorgligt att läsa hur vissa av er resonera..:mad: brist på kunskap förmodligen, läs på om hur hjärnan funkar på ett barn, och hur hjärnan funkar hos en peddo, så kanske ni kan förstå att den så kallade "viljan" att åka till inte är deras egna.

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Omyndig är man därför att man inte anses vara mogen nog att ansvara för vad man faktiskt vill och inte vill.

Ja, tjejen gjorde det "frivilligt"... Men frivilligheten är "planterad" av 45åringen. 12åringens vilja är alltså den vilja som 45åringen manipulerat sig till.

Ska man resonera som du gör kan vi lika gärna sänka rösträttsåldern och straffmyndighetsåldern till 12...

:fakta

När han fick frågan:
-Kommer du köpa sex igen när du kommer ut?
-Ja, troligtvis men jag kommer åka över bron för att köpa sex.

Fick inte han bla. livstidsutvisning som straff?

.....

// Linus

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
:fakta

När han fick frågan:
-Kommer du köpa sex igen när du kommer ut?
-Ja, troligtvis men jag kommer åka över bron för att köpa sex.

.....

// Linus
Jo, men han är väl för sjuk för att inse att han inte får stanna i Sverige. Han tror väl fortfarande att han är oskyldig och kommer att bli förlåten

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Det är väl frågan om gränsdragning. Om en 3-åring vill något så fattar vem som helst att när man är tre så är man lika smart som en igelkott ungefär så det är svårt att ta hänsyn till. Mellan 12 och 18 är man också barn men man förväntas nog klara av att fatta en del beslut av avgörande karaktär.

Inte för att det förmildrar något men hade jag en 12-åring som gjorde något jävligt dumt skulle jag bli arg på den, skulle en treåring dricka upp min sprit skulle jag bli arg på migf själv bara.

Jä rajt att vi utvisar någon för att den är kriminell.

Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Det är väl frågan om gränsdragning. Om en 3-åring vill något så fattar vem som helst att när man är tre så är man lika smart som en igelkott ungefär så det är svårt att ta hänsyn till. Mellan 12 och 18 är man också barn men man förväntas nog klara av att fatta en del beslut av avgörande karaktär.

Inte för att det förmildrar något men hade jag en 12-åring som gjorde något jävligt dumt skulle jag bli arg på den, skulle en treåring dricka upp min sprit skulle jag bli arg på migf själv bara.

Jä rajt att vi utvisar någon för att den är kriminell.

Det är stor skillnad på en 12 åring och en 18 åring när det handlar om sexuella beslut. En 12 åring är inte mogen för det, så är det bara. Jag hoppas verkligen ingen föräldrer skäller ut sitt 12 åriga dotter om hon blivir sexuellt utnytjad

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-06 Buell XB12X

När det gäller vilken sorts "argument" folk lyssnar till och tror på i valtider kan man ju undra om det verkligen skulle göra skillnad...

Och jag vet inte, men killen ett par klasser över mig som gick runt och hotade/rånade folk med kniv när han var 11 hade kanske inte mått sämre av om det blivit lite större konsekvenser redan då, även om det bästa för alla inblandade skulle vara om konsekvenserna kommit från hans föräldrar och inte från samhället... :rolleyes:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är stor skillnad på en 12 åring och en 18 åring när det handlar om sexuella beslut. En 12 åring är inte mogen för det, så är det bara. Jag hoppas verkligen ingen föräldrer skäller ut sitt 12 åriga dotter om hon blivir sexuellt utnytjad

Ja det är stor skillnad men inte ens i närheten av lika stor skillnad mellan en 12-åring och en 7-åring, tror jag.
Missförstå mig inte, tycker det är så klart makalöst att de skyller på barnen men anser att en tolvåring har ett stort mått medvetande och om den beter sig utmanande eller vad de nu skyller på så är det jävligt korkat av ungen och den borde veta bättre, med det inte sagt att förövaren gjort något försvarbart.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Snälla fokusera er inte på han ursprung, finns många skandinaviska män och kvinnor som åker till länder som thailand eller liknande och utnyttjar barn som inte har nå annat val pågrund av kraftig fattigdom.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*

Det var inte så jag menade,
att 12åringen skulle få skylla sig själv.
Det jag menade var att barnen (12åringarna) också måste ta ett visst ansvar och vara vaksamma.
Självfallet är det en tragedi när någon utnyttjas sexuellt, helt förjävligt.
Men man måste också våga ställa krav på sina barn att de inte ska utsätta sig för sådana risker som att skutta hem med en äldre gubbe för att ha sex.
Det var en självklarhet för mig när jag var ung, jag skulle aldrig ha fått för mig att hoppa i någon främlings bil eller hänga med en äldre man någonstans.
Common sense, som man faktiskt kan "kräva" av en 12åring.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
..men killen ett par klasser över mig som gick runt och hotade/rånade folk med kniv när han var 11 hade kanske inte mått sämre av om det blivit lite större konsekvenser redan då

Självfallet skulle det bli konsekvenser men inte fängelse för en 11åring. Däremot är det självklart att det måste bli en påföljd och att ett snack med kuratorn inte hjälper... Så för att svara på det du säger så måste det finnas kraftfulla åtgärder att sätta in mot minderåriga ligister. Det ska inte vara en svartvit lagstiftning där vuxna rånare får fängelse och minderåriga får ett socialtants-samtal och sen inget mer...

En 11åring som rånar skall självfallet hamna i någon form av åtgärdsprogram som dels "vårdar" dels "uppfostrar" och dessutom ser till att hålla honom ifrån gäng och gata under en avsevärd tidsperiod....

Två snack med skolkuratorn lär knappast göra någon skillnad....

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Ja det är stor skillnad men inte ens i närheten av lika stor skillnad mellan en 12-åring och en 7-åring, tror jag.
Missförstå mig inte, tycker det är så klart makalöst att de skyller på barnen men anser att en tolvåring har ett stort mått medvetande och om den beter sig utmanande eller vad de nu skyller på så är det jävligt korkat av ungen och den borde veta bättre, med det inte sagt att förövaren gjort något försvarbart.
Nej en 12 åring vet faktiskt inte bättre. Hon förstår oftast inte konsekvenserna av att vara utmanande (hur man nu kan tycka att en 12 åring är utmanande). Deras hjärna är inte fullt utvecklad ännu.

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Det var inte så jag menade,
att 12åringen skulle få ...bil eller hänga med en äldre man någonstans.
Common sense, som man faktiskt kan "kräva" av en 12åring.

Men det är väl ändå föräldrarna som ska lära sitt/sina barns lite common sense....:rolleyes:

Barns lär sig inte allt självmant :flugornasherre

// Linus

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det jag menade var att barnen (12åringarna) också måste ta ett visst ansvar och vara vaksamma.

Nej, du kan HOPPAS att en 12åring tar ansvar och handlar förståndigt. Det är just oförmågan att handla ansvarsfullt som gör att de räknas som barn.

Du kan lära ditt barn så mycket du kan, uppfostra, förmana, tjata och därefter bara hoppas.

Ett barn är ett barn är ett barn.
Barn = omyndig = ej mogen att ta ansvar som en vuxen....

Hur svårt ska det vara att förstå?! Dessutom är det helt meningslöst att ta sig själv som exempel. Du har säkert haft en trygg uppväxt med närvarande föräldrar som deltagit aktivt i din utveckling och uppfostran....
Din föräldrar har gett dig trygghet, självkänsla och självförtroende...

Säg däremot till en sargad 12åring utan vare sig självkänsla eller självförtroende att "vara ansvarsfull" och inte låta sig bli smickrad när en vuxen för en gångs skull ger henne odelad uppmärksamhet och komplimanger.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Ansvarighet:

1. Alexandramannen
2. Föräldrarna
.
.
.
20. 12 åringen. Är man 12 så har man rätt att ibland göra fel. Det är det som är vitsen med att vara omyndig och ha föräldrar.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...