Jag skäms inte för vad jag har gjort...!

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Som omyndig har du ej bestämanderätt.
Spelar ingen (större) roll om det var frivilligt.

Ergo:
Man får inte knulla småflickor ens om de ber om det.

Helt rätt och precis som det ska vara, den sista raden, men...

Du får ju lagligt sett ha sex med någon som är femton år och däröver. Då är personen fortfarande omyndig. Ska man gå till föräldrarna då och be om lov? :va

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Jag vet att det kan bli förförelse av ungdom då hon var under 18 år men klart att hon kan fatta ett eget beslut om att följa med in på hotellrummet. Väl där om hon nu ångrade sig efteråt att hon klev in i rummet och han ber henne klä av sig MÅSTE hon inte göra det heller om det känns obekvämt.
Strävar man emot uppstår till sist våld och sådant förekom ju inte så de korkade idiotungarna ville säkert ha en fylla att skryta om nästa helg.

Går man ut en kväll känner man sig ju som en raketforskare ...

Ojdå, verkar som du har personlig erfarenhet av dessa saker med barn.

Smula paff, inte så lite heller

Mavve är undantaget som bekräftar regeln när man säger "jag förstår inte hur någon kan....."

Mavve kan! :fakta

Shit:3freak

Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Det var även en 17årig flicka inblandad som mådde mycket dåligt - är inte hon heller kapabel att fatta ett sexuellt beslut?

Jag vet att det kan bli förförelse av ungdom då hon var under 18 år men klart att hon kan fatta ett eget beslut om att följa med in på hotellrummet. Väl där om hon nu ångrade sig efteråt att hon klev in i rummet och han ber henne klä av sig MÅSTE hon inte göra det heller om det känns obekvämt.
Strävar man emot uppstår till sist våld och sådant förekom ju inte så de korkade idiotungarna ville säkert ha en fylla att skryta om nästa helg.

Går man ut en kväll känner man sig ju som en raketforskare om man nu skulle få för sig att tala med en sån nykläckt 18åring.
Ja vart är världen på väg? :hihi
Barnen är vår framtid :lol

:tummenupp
Exakt!

Den matematiken gymnasieelever läser(A- och Bkursen) är redan avklarad i grundskolan i Iran. I deras gymnasie läser de C, D och Ekursen som vi läser A och Bkurserna.
Vissa läser tydligen bara Akursen.
Själv läste jag A, B, C och Dkurserna på 2 år. Det var för 10 år sen :rolleyes:

Jag antar att det är mycket värre idag i skolan. Sveriges skolgång är sämst - Sämst!
Right on mannen!:tummenupp
"Korkade idiotungar" får ju självklart skylla sig själv om dom blir våldtagna,
"man" kan ju bli sugen å då händer de ju grejjer.

Annat är det i Iran. Där kan ungarna räkna utav helvitte. Å så lär dom sig veta
hut.
Flickor ska stanna hemma men om dom går ut så ska dom vara klädda i svarta tält.
Och skulle något "hända" trots tältet så är det ju tjejens fel å då e de bara å stena henne.
Å bögar dom ska faan stenas dom oxå, å amerikaner, å oliktänkande i största allmänhet.
Det e fan ordning å reda i Iran:yoparty :arsele

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Helt rätt och precis som det ska vara, den sista raden, men...

Du får ju lagligt sett ha sex med någon som är femton år och däröver. Då är personen fortfarande omyndig. Ska man gå till föräldrarna då och be om lov? :va
Byxmyndig.
Jag är osäker på terminologin.
Men:
Femtonåringar får man pökapå.
Om de vill.
Tycker man att det känns OK, så har man fel.
Men legalt.
I detta fallet menar jag över/ under femton.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det e fan ordning å reda i Iran:yoparty :arsele

Det är en dokumentär om Iran på Svt just nu. Vet inte exakt vad den handlar om för jag betalar räkningar och jag kan inte persiska. Men det verkar vara någon som ger en helt ny innebörd av piratkort till parabolmottagare. Som Frihetsfronten fast the real deal.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Byxmyndig.
Jag är osäker på terminologin.
Men:
Femtonåringar får man pökapå.
Om de vill.
Tycker man att det känns OK, så har man fel.
Men legalt.
I detta fallet menar jag över/ under femton.

Är åldersskillnaden för stor kan den äldre åka dit trots den andre är byxmyndig, så det friskriver inte den äldre. Har ju funnits ett par sådana artiklar i tidningarna genom åren... Om det alltid lett till fällande domar vet jag dock inte.

hally

Guest
Menar du specifikt i de fall där barnen blivit sexuellt utnyttjade eller rent allmänt? För med min ringa erfarenhet i ämnet måste jag säga att de barn som har blivit itutade av sina föräldrar att ingenting är deras fel är oftast dumma i huvudet.

Då det är minderåriga som blivit utnyttjade.
När VUXNA manupulerar barn för att få sina perversa läggningar tillfredställda.

Om man tänker lite på hur en eller flera människor kan få 38 pers att begå självmord så är det väl inte så svårt att tänka sig att en motiverad man kan få av kläderna på ett oskyldigt barn? Eller?

Sluta skylla på de stackars oskyldiga barnen! Hur mår ni?

http://en.wikipedia.org/wiki/Heaven%27s_Gate_(cult)

mitt i prick:tummenupp

Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Det var det dummaste jag någonsin läst.. Det finns oftast en förklaring till varför tonårs tjejer säljer sig själva.. du skulle nog inte tycka så om det var din dotter det gällde,,, ne fy fan så arg jag blir nu!!!!

sen så ska man VÅGA lite på sina barn, min är 14år, väldigt frispråkig o sitter mkt vid datorn, självklart ska det kollas o vetas inom vissa gränser vad det håller på med, de kan lätt hamna i fel händer. Förbjuder man dem gör det allt bakom ryggen så det är inget bra alternativ. Jag har varit noga att prata o berätta om farar på nätet, självklart eftersom hon är 14 så tycker hon att jag är överbeskyddande..Och det ska jag vara så länge hon bor hemma, fast jag vågar oxå lita att hon har rätt bra koll. :)

Såg det pogrammet om nätpedofiler... döda dem säger jag...:mad:

Vid 14 års ålder är hjärnan tillräckligt utvecklad för att göra egna (vettiga) beslut.
Väljer dom då att sälja sig Frivillgt för sprit så har dom ju gjort ett val o får helt enkelt stå för det/skylla sig själva.

Sen att det finns folk som utnyttjar det håller jag med om är fel.
Men som sagt gör tjejjerna det Frivilligt så...

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Vid 14 års ålder är hjärnan tillräckligt utvecklad för att göra egna (vettiga) beslut.
Väljer dom då att sälja sig Frivillgt för sprit så har dom ju gjort ett val o får helt enkelt stå för det/skylla sig själva.

Fel, fel, fel. Blanda inte ihop barn med vuxna. Det finns en anledning att vi blir myndiga vid först 18 års ålder.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Fel, fel, fel. Blanda inte ihop barn med vuxna. Det finns en anledning att vi blir myndiga vid först 18 års ålder.
Fast att likställa det med att någon under 18 år inte kan och ska ta ansvar för sina handlingar är väl ändå att ta i. Det är just sådant som gör att folk tror att de kan bete sig precis hur som helst i tonåren utan att behöva ta hänsyn till att handling leder till konsekvens. Det beteendet har dessutom en tendens att följa med personen upp i högre ålder också.

Det märks att det var längesen vissa av er var i dessa åldrar själv. En 15-åring är inte dum i huvudet, h*n vet precis vad h*n gör och vad det får för konsekvenser. Att vissa utnyttjar att en del personer är sårbara, uppmärksamhetssökande eller vad som nu ligger bakom att man gör sådant är beklagligt. Men i min värld är de som kan tänka sig att sälja sig för sprit i 15-årsåldern samma personer som lika gärna skulle göra det i 20-årsåldern fast då av andra anledningar.

Jag försvarar inte pedofiler men att helt frånta ungdomar eget ansvar likt de vore småbarn är att se på världen med halvöppna ögon.

hally

Guest

ja, dessa människor som resonerar som du, att de får skylla sig själva är så otroligt sorgligt att det inte finns ord för det... kan bara hoppas att det går väl för de unga som finns runt er...

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
En fråga till er i tråden som anser att ungar absolut inte kan el ska behöva tänka själva...
Så när de fyller 18 är de helt plötsligt bra i skallen???

Självklart kan en 14 el 15 åring tänka själv o vet vad den håller på med... (inte så länge sedan jag var 14-15 själv... Man är väldigt bra på att manipulera själv i den åldern för att få fram det man vill)
Att det finns solk som manipulerar ungar till olika saker är tragiskt o sådana borde skjutas på plats...

När man är 12-13 är man mer lättmanipulerad och ska inte behöva ta beslut om sex osv osv...
Och sådana åldersgränser är såklart individuella och har med ens uppfostran och upplevelser att göra...

Jag skulle aldrig kommit på tanken att följa med någon när jag var 10 el så...
Fanns tom en snuskgubbe på våran gata när jag var 9... Jag höll mig långt ifrån honom för att jag visste att det han försökte vad totalt fel och jag visste att jag kunde råka illa ut om jag var i närheten (han var sådan smygare som frösökte ta på småtjejer osv)...
Han försökte locka med godis o allt möjligt...
Då var jag NIO!!!! o visste att det inte var bra så jag höll mig ifrån honom...

Jag hade en ganska bra uppväxt med en mamma som fanns till. Dock dog min far när jag var fem och styfarsan som fanns efter honom var en alkoholiserad psykolog (där har man verkligen en människa som är bra på manipulera) och kunde av ingen anledning spöa upp en... så man kan väl inte påstå att jag hade den lugnaste o säkraste barndomen i världen...
Men trots det så skulle jag aldrig följt med någon hem eftersom min mor har uppfostrat oss o lärt oss vad som är rätt o fel men låtit oss ta eget ansvar...

Ingen av mina bröder skulle få för sig det heller. Den yngsta är nu 11. Han har vetat sen han var 7 att okända följer man inte med och pratar inte med och man ger inte ut sin adress på nätet och man träffar inte okända på nätet osv osv...

:väntarpåhatmail

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Varför är det egentligen så farligt att prata med okända människor? :confused:

Är det för att om man börjar prata, då får den andre möjlighet att börja manipulera?

För egentligen är det ju ganska tråkigt att man inte "får lov" att prata med andra människor. Ska man gå runt och vara rädd för allt och alla hela tiden, då blir man väl ändå ganska inåtvänd och asocial?

Det är lite som det där, att föräldrar alltid ska köra sina barn till precis allt de ska till. Någon forskare kom ju fram till att det är bra mycket farligare än att barnet hade gått den sträckan, till sin aktivitet, själv.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fanns tom en snuskgubbe på våran gata när jag var 9... Jag höll mig långt ifrån honom för att jag visste att det han försökte vad totalt fel och jag visste att jag kunde råka illa ut om jag var i närheten (han var sådan smygare som frösökte ta på småtjejer osv)...
Han försökte locka med godis o allt möjligt...
Då var jag NIO!!!! o visste att det inte var bra så jag höll mig ifrån honom...

Hade cheyerna följt med nån ful gubbe som stod och viftade med en slickepinne i ett gatuhörn hade ju t.o.m jag varit benägen att tycka att de fick skylla sig själva.

Hela grejen är ju att de inte sett ut som, betett sig som eller på något sätt agerat som "fula gubbar" utan de snarare har varit de fula gubbarnas motsats. De har på ett utstuderat och manipulativt sätt byggt upp ett förtroende hos unga tjejer/flickor som de sedan missbrukat.

Du säger själv att du haft en bra och trygg uppväxt med deltagande föräldrar. Redan där borde du in se att du inte kan ha dig själv som referens när du klankar ner på tjejerna och antyder att de får skylla sig själva.

Hur många minuter tror du det tar att hitta en sargad tjej på en community?! En tjej som är lätt att manipulera, som saknar självkänsla och självförtroende?!

Det är ju knappast de självständiga, självsäkra tjejerna med trygga förhållanden som varit "rovdjurens" (för att försvenska engelskans uttryck för dessa förövare) favoritoffer?! Det som gör just engelskans uttryck lämpligt är ju att de väljer som ett rovdjur, de tar de som är svagast och lättast att fånga.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Varför är det egentligen så farligt att prata med okända människor? :confused:

Är det för att om man börjar prata, då får den andre möjlighet att börja manipulera?

För egentligen är det ju ganska tråkigt att man inte "får lov" att prata med andra människor. Ska man gå runt och vara rädd för allt och alla hela tiden, då blir man väl ändå ganska inåtvänd och asocial?

Det är lite som det där, att föräldrar alltid ska köra sina barn till precis allt de ska till. Någon forskare kom ju fram till att det är bra mycket farligare än att barnet hade gått den sträckan, till sin aktivitet, själv.

Kruxet är ju lite i att man ska inte srkämma barnen till livslång skräck för okända...
Man ska få fram förklaringen på sådant sätt att de förstår att de inte ska följa med någon annan. Om någon frågar vägen el så är det lugnt men man ska inte följa med för att visa vägen osv osv...
Det är en väldigt svår balansgång...

Båda mina småbröder har åkt till skolan i gamla stan själva från först Täby och sedan Solna... Började ensamma vid 8-9 årsåldern..
Den yngsta åkte med storebrorsan ett tag men sedan själv...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det är lite som det där, att föräldrar alltid ska köra sina barn till precis allt de ska till. .

Den största risken för barn påväg till skolan är ju bilar med föräldrar som skjutsar sina barn till skolan eller som nyss har lämnat... :näsblod

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...