jag ska bli expert

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
gladh skrev:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=227790&previousRenderType=6

En djupt begraven hund, som dessutom luktar illa.

haleluja-gladh

Gladh is getting much too close for his own good. I want you boys to pay him a little visit an convince him that he needs to take care of his own business...
cancer.jpg

Last edited:

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Chrille skrev:
Gladh is getting much too close for his own good. I want you boys to pay him a little visit an convince him that he needs to take care of his own business...
csm.JPG

Det fanns en busschaufför i Karlskoga som såg ut exakt så där.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Chrille, du kan ju få vilken rättshavererad hemmapsykopat som hellst att få förföljelsemani :5sure

gladh

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Micke_Lindstrom skrev:
Det fanns en busschaufför i Karlskoga som såg ut exakt så där.

Shit!! Men så händer det en del märklig skit i Karlskoga...... Jag har varit på Strand-dagarna.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hehe, så en liten späd kvinna skulle inte kunna skjuta med en sådan :D
Jag har en kompis som gör lumpen och hon är inte direkt kraftig, 1,60 väger väll en ca 55 kilo kanske. Hon skjuter ju för fasen AK4 :D Och bra dessutom!

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Det finns ju teleskopiska reflektionsljuddämpare som borde vara lätta att få tag i och varken tappar effekt eller behöver en gängad mynning? (Fast dom kanske inte dämpar så mycket öht.) :va
Behöver inte ett halvautomatiskt vapen kompenseras för ändrat gastryck och belastningen på pipan? Det borde ju göra revolvern idealisk för ljuddämpning isf..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
bebbe skrev:
Hehe, så en liten späd kvinna skulle inte kunna skjuta med en sådan :D
Jag har en kompis som gör lumpen och hon är inte direkt kraftig, 1,60 väger väll en ca 55 kilo kanske. Hon skjuter ju för fasen AK4 :D Och bra dessutom!

Det är viss skillnad att skjuta .38 och Ak4......

Ak4 är ju i princip rekylfri i jämförelse.

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Ugluk skrev:
Det finns ju teleskopiska reflektionsljuddämpare som borde vara lätta att få tag i och varken tappar effekt eller behöver en gängad mynning? (Fast dom kanske inte dämpar så mycket öht.) :va
Behöver inte ett halvautomatiskt vapen kompenseras för ändrat gastryck och belastningen på pipan? Det borde ju göra revolvern idealisk för ljuddämpning isf..

Reflexdämpare brukar man använda på gevär där utgångshastigheten är högre än ljudhastigheten vilket gör att kulan ger ifrån sig en kraftig ljudbang även om mynningsknallen dämpas rätt mycket.
Såna ljuddämpare tappar inte i effekt (om man inte fyllt den med fett).
Fördelen är att vapnet inte tappar nån precision(den ökas snarare pga. vikten på pipan) då ingen del av ljuddämpämparen vidrör kulan samt att när man beskjuter folk på långt avstånd är det omöjligt för dom att höra varifrån skottet kom då bara kulan låter och den flyttar sig ju hela tiden.
Idealiskt för prickskyttegevär alltså.

På vissa pistoler måste man byta rekylfjäder för att den ska funka med ljuddämpare men inte på alla.
Problemet med en revolver är att det är ett glapp mellan trumman och pipan där tryck läcker ut vilket gör att den smäller mer med en ljuddämpare.

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Chris Ash skrev:
Det är viss skillnad att skjuta .38 och Ak4......

Ak4 är ju i princip rekylfri i jämförelse.

Bjäbb bjäbb, lite dåligt liknelse kanske. Ok min flickvänn sköt med en desert eagle kal 50 (tror den hette så) när vi var i USA och visst hon sköt bättre än mig :rolleyes:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
bebbe skrev:
Bjäbb bjäbb, lite dåligt liknelse kanske. Ok min flickvänn sköt med en desert eagle kal 50 (tror den hette så) när vi var i USA och visst hon sköt bättre än mig :rolleyes:

Jag säger inte att det är otroligt att hon(mördaren) kunde skjuta med en .38. Men det ÄR svårt att skjuta pistol/revolver, att mata skott på en tavla kan vilken apa som helst göra men att skjuta på rörliga mål i en skarp situation är riktigt svårt. Desert Eagle är ju tex ett ohanterligt mögvapen som man inte skulle träffa en hiss inifrån med.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Chris Ash skrev:
Jag säger inte att det är otroligt att hon(mördaren) kunde skjuta med en .38. Men det ÄR svårt att skjuta pistol/revolver, att mata skott på en tavla kan vilken apa som helst göra men att skjuta på rörliga mål i en skarp situation är riktigt svårt.

Låg inte offret och sov i sin säng?

gladh

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Satt och lägg och känner att jag måste bara lägga mig i lite,

Jag tror inte att det är den 26 åriga flickan som har gjort det,
Säger samma som andra här, det är svårt att skjuta pistol om man inte gjort det innan och att hennes man inte vaknade när skotten gick av låter mycket märkligt.

jag har endast testat 2 st vapen med ljuddämpare ena var en ak4 och då lät det ungefär som en 22:a
Sen fick jag chansen att testa en 9mm automatpistol som var ett exprement vapen till kustjägarna men som aldrig togs i tjänst.. det var mycket imponenerande enda man hörde var slutstycket som slog, men då ska jag tillägga att ljudämparen var ca 35-40 cm lång och säkert 7-8 cd i diameter.

och jag har svårt att tro det går att få en revolver så tyst, :va

Sen är ju jag ingen expert på vad man kan få tag på för vapen i sverige.
men en sådan revolver borde väll inte växa på träd? och med ljudämpare.
hela historien låter märklig.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...