Jag ska få brillor!

Therudeboy

Guest
TinaTjejen skrev:
Hm.. titanbågar alltså... vad kostar ett par sånna ungefär då? Är det lättare/tyngre än ett par "vanliga"?

Jag gav 2200:- för mina bågar sen är dom jätte lätta, väger inget alls :) Det ser ut som dom skulle kunna gå av när som helst så tunna är dom, men efter optikern visade vad man kunde göra med dom så är jag helt såld på titanbågar.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Fasen va mkt kunniga brill-människor de fanns på sh då!
Extremt bra tips som bara rasade in några minuter efter att jag lagt upp tråden. Är visst vanligare än vad jag fattat att åka hoj med brillor/linser.
Tack för alla svaren jag fått hittills :Bugar
Konstigt att ett par glas framför ögonen kan vända uppochner på ens tillvaro egentligen... :va
Kanske inte är så märkvärdigt ändå va?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Therudeboy skrev:
Jag gav 2200:- för mina bågar sen är dom jätte lätta, väger inget alls :) Det ser ut som dom skulle kunna gå av när som helst så tunna är dom, men efter optikern visade vad man kunde göra med dom så är jag helt såld på titanbågar.
Du de låter ju inte illa alls det där.. men så tillkommer väl priset för glasen åxå gissar jag?
Som sagt så har jag verkligen ingen som helst aning om vad som är ett bra pris och vilket som är överpris på vare sig bågar eller glas eller någonting... :confused:

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
TinaTjejen skrev:
Extremt bra tips som bara rasade in några minuter efter att jag lagt upp tråden. Är visst vanligare än vad jag fattat att åka hoj med brillor/linser.
Konstigt att ett par glas framför ögonen kan vända uppochner på ens tillvaro egentligen... :va

Inte så märkvärdigt alls... förutom att man faktiskt kan se tydligt ganska långt! Suprise!! :)

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
TinaTjejen skrev:
Personligen så ser jag mycket bättre med linser också. Speciellt periferiseendet etc. Iom att jag ser så JÄÄÄÄVLA kass så ser jag inget typ utanför glasen när jag har glasögon. Med linser så känns allt mycket bättre! Ge det en ärlig chans och du kommer gilla det om dina ögon passar bra för linser.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Flamma77 skrev:
Inte så märkvärdigt alls... förutom att man faktiskt kan se tydligt ganska långt! Suprise!! :)
Ja det var VERKLIGEN en surprise kan jag säga! :yoparty
Helt plötsligt gick det att läsa allt hur bra som helst! :tummenupp

Therudeboy

Guest
TinaTjejen skrev:
Du de låter ju inte illa alls det där.. men så tillkommer väl priset för glasen åxå gissar jag?
Som sagt så har jag verkligen ingen som helst aning om vad som är ett bra pris och vilket som är överpris på vare sig bågar eller glas eller någonting... :confused:

Jag gav 2300:- för mina glas, sen valde jag blåa glas och det kostade 500:- extra sen hade jag även rabatt för jag var ansluten till företagshälsan. Det finns väl inga överpriser på glasögon utan det beror på vad du väljer för märke för du betalar där efter. Ibland kan det löna sig att ta en titt även i solglasögon montern för där kan det finnas exakt samma som du kollat på i hyllan villket jag råkat ut för och sparade 2000:- :)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
mr_rockster skrev:
Personligen så ser jag mycket bättre med linser också. Speciellt periferiseendet etc. Iom att jag ser så JÄÄÄÄVLA kass så ser jag inget typ utanför glasen när jag har glasögon. Med linser så känns allt mycket bättre! Ge det en ärlig chans och du kommer gilla det om dina ögon passar bra för linser.

Jag ser bra utan glasögon. Men jag ser klart BÄTTRE med dem har jag lärt mig idag.
äsch.. ja får väl prova linser någon gång.. sen..

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Therudeboy skrev:
Jag gav 2300:- för mina glas, sen valde jag blåa glas och det kostade 500:- extra sen hade jag även rabatt för jag var ansluten till företagshälsan. Det finns väl inga överpriser på glasögon utan det beror på vad du väljer för märke för du betalar där efter. Ibland kan det löna sig att ta en titt även i solglasögon montern för där kan det finnas exakt samma som du kollat på i hyllan villket jag råkat ut för och sparade 2000:- :)

exakt samma bågar?
satan vad giftigt med 4500:- för ett par brillor! :död (bågar+glasen)
tur det inte är medlemsavgift i brilloklubben åxå :rolleyes:

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
jag har 24/7 linser och är mkt nöjd med detta, tar inte ut dom öht under en hel månad(allt som behövs är morgonduschen eller ansiktstvätt för att dom ska få fukt då det är silikonlinser som andas). Detta kostar mig 310 spänn per månad.

Jag har ett grovt synfel, men även brytningsfel och det är VÄLDIGT skönt att slippa glasögonen. Har haft dessa i över ett år nu och jag har inte haft ngra komplikationer någonsin.

Priset på ett par bra och snygga bågar brukar ligga på runt 1000-2000 , sen glaset runt 1000-1500 ( för mig iaf, beror säkert på synfel).

Hoppas du hittar ett par bågar/linser som du gillar!!

/Andreas

Therudeboy

Guest
TinaTjejen skrev:
exakt samma bågar?
satan vad giftigt med 4500:- för ett par brillor! :död (bågar+glasen)
tur det inte är medlemsavgift i brilloklubben åxå :rolleyes:

Exakt samma bågar. Priset är inte mycket för bra syn :fakta Sen avslutande tycker jag att du ska prata med polly för hon är väl optiker om jag minns rätt? Hon kan säkert rekommendera bra och billiga glasögon.

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
TinaTjejen skrev:

Jag köper mina linser på nätet, nu när jag har haft linser ett tag. Det finns glasögon oxå, jag har kollat och det var billigt men väldigt meckigt eftersom man ändå måste skicka med ett recept från optiker och prova ut dem utan proffshjälp... Optikerkedjorna brukar ha något eget märke på bågar som är billigare än "märkesbågarna" och har man tur så passar någon av dessa. Då får du ju hjälp också. :) Glasens pris är beroende av hur avancerad slipning man behöver, så det är nog inte så påverkbart...

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
sharpedge skrev:
jag har 24/7 linser och är mkt nöjd med detta, tar inte ut dom öht under en hel månad(allt som behövs är morgonduschen eller ansiktstvätt för att dom ska få fukt då det är silikonlinser som andas). Detta kostar mig 310 spänn per månad.

Jag har ett grovt synfel, men även brytningsfel och det är VÄLDIGT skönt att slippa glasögonen. Har haft dessa i över ett år nu och jag har inte haft ngra komplikationer någonsin.

Priset på ett par bra och snygga bågar brukar ligga på runt 1000-2000 , sen glaset runt 1000-1500 ( för mig iaf, beror säkert på synfel).

Hoppas du hittar ett par bågar/linser som du gillar!!

/Andreas

Tack för svaret Andreas
Vad jag hann fatta av det hela så hade jag brytningsfel, mer på ena ögat än på det andra..
Måste nog ha nån med mig när jag provar bågar, som kan säga hur de ser ut.. annars kommer nog herr optiker få fnatt innan jag är färdig... :huvet

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Therudeboy skrev:
Exakt samma bågar. Priset är inte mycket för bra syn :fakta Sen avslutande tycker jag att du ska prata med polly för hon är väl optiker om jag minns rätt? Hon kan säkert rekommendera bra och billiga glasögon.
Jasså är hon? de va som fanken..
Kanske hör lite med henne då. Vet ju av egen erfarenhet att man inte e så sugen på att snacka om jobb, efter jobbet, så att säga...
Tack för tipsen

Therudeboy

Guest
TinaTjejen skrev:
Jasså är hon? de va som fanken..
Kanske hör lite med henne då. Vet ju av egen erfarenhet att man inte e så sugen på att snacka om jobb, efter jobbet, så att säga...
Tack för tipsen

Det är lungt, ska bli ett sista tips. Blic är billiga på bågar och glas så ta en titt där. :hej

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
TinaTjejen skrev:
Måste nog ha nån med mig när jag provar bågar, som kan säga hur de ser ut.. annars kommer nog herr optiker få fnatt innan jag är färdig... :huvet

Jag har en sommarjobbskompis som oxå är optiker... hon tycker att bland det roligaste med yrket är kundkontakten så du behöver nog inte vara nervös. Men fler smakråd är ju alltid bra! :)

Therudeboy

Guest
TinaTjejen skrev:
Det skriver jag upp! Billiga.. men är de bra då?

Jag har aldrig själv haft några men många har klagat så jag skulle kunna tro att det inte är så längre för det var längesen jag hörde detta. Om jag hade varit du skulle jag nog satsa på ett par från blic för att testa, man kan ju alltid häva ett köp.

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
Har haft brillor i snart 17 år, :3freak 15 av dem har jag kört båge, haft linser i 10 år och jag har (nästan) aldrig haft några problem med hojkörningen ( en och annan fluga på glaset eller en fluga på linsen). :banana Det man ska tänka på är att inte köra i mer än 70 km/h med visiret uppe och linser i, enl optikern, ett annat problem som jag märkt är att när man kör med "brillor" så blåser det mer i ögonen än utan, på nått knasigt vis.

Men man vänjer sig. och vad gäller brillor och Nolan hjälm har jag inte haft några problem.

Välkommen till "glasögonormarnas klubb". :D

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...