Jag ska få brillor!

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Senast jag tog nya glasögon så valde jag ut ett gäng i butiken som jag tog hem och provade mer ordentligt i lugn och ro framför spegeln.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
streetfighter1 skrev:
Senast jag tog nya glasögon så valde jag ut ett gäng i butiken som jag tog hem och provade mer ordentligt i lugn och ro framför spegeln.
Oj, DET låter ju som om det vore något att satsa på!
(hur många är ett gäng?*s* :rolleyes: )

Last edited:

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
TinaTjejen skrev:
Tack för svaret Andreas
Vad jag hann fatta av det hela så hade jag brytningsfel, mer på ena ögat än på det andra..
Måste nog ha nån med mig när jag provar bågar, som kan säga hur de ser ut.. annars kommer nog herr optiker få fnatt innan jag är färdig... :huvet

När det gäller bågar så brukar man kunna få ta med sig några hem för att pröva under några veckor så man vänjer sig plus att bekanta kan säga vad dom tycker.

Det tog nog mig ca 2-3h innan jag hittade de bågar jag gillade första ggn jag valde ;) :D

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
För mig tog det en minut att hitta rätt bågar. Enkelt. Jag köpte på Blic, förresten.

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Jag hade valt ett par som jag var halvnöjd med, kommer in till optikern och bredvid kassan så har de ett par bågar som jag missat när jag var där. Testade dem och de var klart skönare och snyggare än alla bågar jag hade lånat hem...

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Själv kunde jag inte ha linser alls. Jag provade ett tag, men vad jag än testade så skavde de som tusan. Jag ser tillräckligt bra för att inte ha glasögon som krav på körkortet, men jag har dem väl på om inte jämt så allt som oftast iaf. Dock inte när man går ut på krogen eller när man tränar kickboxning. :)

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
just det ja...
Ang. linser. Mitt brytningsfel "slipades" ner av mina linser enligt min optiker så det har blivit bättre iom användandet av linserna. :tummenupp

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
sharpedge skrev:
just det ja...
Ang. linser. Mitt brytningsfel "slipades" ner av mina linser enligt min optiker så det har blivit bättre iom användandet av linserna. :tummenupp
Har för mig att jag hört det någon annanstans åxå. Den gången hade det hjälpt med glasögon åxå, att minska brytningsfelet..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Välkommen i los brillos klubben. Jag har haft glasögon sen jag var 12 och linser sen förra året.
Tyckte att det var jobbigt att bära glasögon under hjälmen, bökigt att knöggla in o ut dem. Så jag valde linser istället. Glasögon måste man putsa på och så blir de repiga efter ett tag. Brillor använder jag i nödfall, mest för att jag har haft samma snygga i 7 år.. :rolleyes:

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Jag började använda brillor i slutet av förra hojsäsongen, då jag upptäckte att det va svårt att läsa skyltar på kvällen.
Funkade kanonbra med min shoei hjälm, men nu har jag bytt till en arai och den är det lite svårare att få in glasögonen i men det funkar.

jag köpte ett par dyra glasögon hos optikern med antireflexbehandlade tunna plastglas, det kan jag verkligen rekomendera blir nästan inga reflexer alls i dom glasen.

Sen kan man ju alltid be att få ut sitt glasögonrecept och beställa glasögon på nätet kanonbra om man vill ha ett par billiga slit och släng glasögon eller ett par med färgade glas.

jag har beställt från www.ogat299.com och www.glasogondirekt.com tyckte båda funkade bra att beställa ifrån.

Lycka till :)

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Jag har alltid sett perfekt, men har börjat få koncentrera mig mer på längre avstånd. Kan det bara komma så?

Kanske har med att jag sitter framför datorn lite för mycket, tror det kan bli så så.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
TinaTjejen skrev:
Exakt så kan det komma, tro mig. Det blev jag varse idag :(

Hjälp, kanske ska gå och kolla upp det, vill ju inte ha glasögon. Vill ju å andra sidan se bra. Bara att kila till en optiker då, eller? Kostar pengar va?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lasker skrev:
Sen kan man ju alltid be att få ut sitt glasögonrecept och beställa glasögon på nätet kanonbra om man vill ha ett par billiga slit och släng glasögon eller ett par med färgade glas.

jag har beställt från www.ogat299.com och www.glasogondirekt.com tyckte båda funkade bra att beställa ifrån.

Lycka till :)
DET ska jag definitivt göra :tummenupp Färgade glas? är det sånna som blir mörka när de e soligt?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
landen skrev:
Hjälp, kanske ska gå och kolla upp det, vill ju inte ha glasögon. Vill ju å andra sidan se bra. Bara att kila till en optiker då, eller? Kostar pengar va?
Tror inte det är såå dyrt. Fick ett erbjudande om gratis syntest så jag tänkte att ja vafan, jag har ju svårt att se vad som står på vägskyltar...
Och här är jag. Med brytningsfel å allt :hihi

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
TinaTjejen skrev:
DET ska jag definitivt göra :tummenupp Färgade glas? är det sånna som blir mörka när de e soligt?

Dom som blir mörka när det är soligt kallas fotokromatiska, funkar tydligen inte så bra exempelvis inne i en bil då solljuset inte riktigt når fram till glaset.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Någon som vet om man kan få svårt att fokosera på långt håll om man sitter mycket vid bildskärmar? Är inte alltid så nämligen utan brukar gå över...

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...