Maciver
None
Biliga brillor har Synoptik oxå
Oj, DET låter ju som om det vore något att satsa på!streetfighter1 skrev:Senast jag tog nya glasögon så valde jag ut ett gäng i butiken som jag tog hem och provade mer ordentligt i lugn och ro framför spegeln.
TinaTjejen skrev:Tack för svaret Andreas
Vad jag hann fatta av det hela så hade jag brytningsfel, mer på ena ögat än på det andra..
Måste nog ha nån med mig när jag provar bågar, som kan säga hur de ser ut.. annars kommer nog herr optiker få fnatt innan jag är färdig...![]()
sharpedge skrev:Det tog nog mig ca 2-3h innan jag hittade de bågar jag gillade första ggn jag valde![]()
![]()
Har för mig att jag hört det någon annanstans åxå. Den gången hade det hjälpt med glasögon åxå, att minska brytningsfelet..sharpedge skrev:just det ja...
Ang. linser. Mitt brytningsfel "slipades" ner av mina linser enligt min optiker så det har blivit bättre iom användandet av linserna.![]()
Exakt så kan det komma, tro mig. Det blev jag varse idaglanden skrev:Jag har alltid sett perfekt, men har börjat få koncentrera mig mer på längre avstånd. Kan det bara komma så?
TinaTjejen skrev:Exakt så kan det komma, tro mig. Det blev jag varse idag![]()
DET ska jag definitivt göraLasker skrev:Sen kan man ju alltid be att få ut sitt glasögonrecept och beställa glasögon på nätet kanonbra om man vill ha ett par billiga slit och släng glasögon eller ett par med färgade glas.
jag har beställt från www.ogat299.com och www.glasogondirekt.com tyckte båda funkade bra att beställa ifrån.
Lycka till![]()
Tror inte det är såå dyrt. Fick ett erbjudande om gratis syntest så jag tänkte att ja vafan, jag har ju svårt att se vad som står på vägskyltar...landen skrev:Hjälp, kanske ska gå och kolla upp det, vill ju inte ha glasögon. Vill ju å andra sidan se bra. Bara att kila till en optiker då, eller? Kostar pengar va?
konstigt att de är repiga!Bikerbitch skrev:Brillor använder jag i nödfall, mest för att jag har haft samma snygga i 7 år..![]()
TinaTjejen skrev:DET ska jag definitivt göraFärgade glas? är det sånna som blir mörka när de e soligt?
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |