Jag ska ut och fotografera

donj

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2007
Ort
På fel sida stan
Hoj
Hornet -01
Vilka stod och fotade vid Bulten idag runt 16-17 snåret? Någon som vet hur det gick för killen som fick åka helikopter? :(

Stannade och pratade med nån som kommit precis efter olyckan och hjälpt killen på Aprilian. 50+ karl var det tydligen. Han hade klagat på ryggont men var vid medvetande och pratade tills det att helikoptern kom.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Stannade och pratade med nån som kommit precis efter olyckan och hjälpt killen på Aprilian. 50+ karl var det tydligen. Han hade klagat på ryggont men var vid medvetande och pratade tills det att helikoptern kom.

Det måste ha varit den första olyckan. Den Itacha75 frågade om var ett par timmar senare (precis efter 17:00) efter den första och han var inte kontaktbar sålänge han fanns kvar på plats iallafall.
Ambulanspersonalen i helikoptern suckade och sa att det var andra gången på bara ett par timmar de var där och hämtade en hojåkare som låg i diket.

Fy fan vilket jobb den ambulanssjukvårdaren måste ha allså. Om folk inte slutar att skada sig på den vägen så kommer väl något att göras åt det, tyvärr. Men alla som var där ska nog ha en klapp på axeln för att agerat så bra man kunnat under omständigheterna.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Det måste ha varit den första olyckan. Den Itacha75 frågade om var ett par timmar senare (precis efter 17:00) efter den första och han var inte kontaktbar sålänge han fanns kvar på plats iallafall.
Ambulanspersonalen i helikoptern suckade och sa att det var andra gången på bara ett par timmar de var där och hämtade en hojåkare som låg i diket.

Precis. Fick höra på Rosenhill att de hade plockat upp någon tidigare under dagen. Jävlar vad trist att sånt händer! :( Hoppas han klarar sig bra!

Förlåt att jag förstör din tråd, ska genast sluta!
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Jaha .. flyttad från fotodelen .. då tappade den lite av sitt syfte men jag åker väl ut till bulten om en stund för att se om det är någon aktivitet
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tycker också det är lite tråkigt att den blev flyttad även om det inte finns några bilder. Hur många åker till Barkaby nu på Onsdag för att fota?

Velar lite fram å tillbaka om jag ska ta crossbanan istället!
 

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Smiter ut till Knutstorp imorgon onsdag å övar lite med nya kameran..
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag slinker nog till barkaby,,men de eju så himla varmt just nu ,,puuh
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jupp det är riktigt varmt idag!

Drar till Arlanda crossbanan & fotar ca 2tim sen drar jag till Barkaby & fotar mmm får se om 2 x 4GB räcker! :D
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Troligtvis till Bulten senare mot kvällen när värsta värmen lagt sig , nu är det bad som gäller :)
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Skall prova den nyjusterade gluggen idag på bogesundsvägen...
som sagt var, när värmen har lagt sig lite... kanske efter 17-tiden, så bli inte rädda om det är någon som kryper i dikeskanten igen...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Åkte förbi bogen vid kl 2 men det var ju fan dött på den vägen så jag sket i att stanna & fotade. Det blev dock bara några bilder ifrån Arlanda med det var inte många som körde där, kanske varmt eller nåt annat?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Åker mot Tuvängen strax,,blir väl Bulten på hemvägen ..kör försiktigt
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Attans också att jag inte tog mig i kragen & åkte till Tuvängen. Alldeles dött på bogesund trots kalasfint väder samt dött på åsätra,s crossbana så nu är man lite kinkig att man inte har fått fota nåt idag! :gnissla

Nu jäklar Gubblasse nu väntar jag på foton ifrån dig så får man se vad man missat!
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
HAHA ,ja de är på uppladdning ,,helt obearbetade :) ,, var kalas fint väder o bra modeller
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
En som fotade på slingerbulten idag såg jag :) skulle va kul och se om man fastnade på någon bild!
För övrigt så var det första gången jag åkte bulten, sjukt kul är den! :)

Hare bra!
 

Str3 R

Guest
Men när jag luftade min BSA i dag fanns ingen där minsann! :huvet
I alla fall inte vad jag såg…? :va
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Jag tänkte ge mej ut på bulten och fota i eftermiddag/kväll.. Är väl på plats från ca 18.30 och håller på så länge jag orkar :D
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Troligtvis Bulten ons kväll 13/8 ,,efter lite rugby fotande :p ta't lugnt :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top