Tammer
Gudomlig sporthojare
Har bara haft metallhästen tre sommrar, som daglig pendlare så skulle jag nog säga att det är någon annan som kör ihjäl dej, då för att dom inte kan varken trafikreglerna eller köra bil. Nog för att glidandet är bland det bästa som finns, men jag har rätt svårt att rekommendera kortet till folk.
Varje dag får man ge vika för att någon trycker ut nosen, tränger sig in framför oavsett om dom ser man är där eller inte, skiter i att blinka eller blinkar hela vägen runt i cirkulationsplatsen. Även på landsvägar händer det att folk ger sig ut på fel sida av vägen, eller att traktorer eller lastbilar kör ut på en 90-väg utan att titta.
Det är inte mycket som krävs för att skada sig, eller bli ihjälkörd.
Det känns rätt hårt om man tänker att en morsa eller farsa till ett par småmonster blir svårt skadad eller helt enkelt kolar.
I vilket fall så plöjer jag många mil på metallhästen...
En nackdel med att börja komma upp i åren är att man tänker efter för mycket. Vad händer om det finns en oljefläck där i kurvan samtidigt som man får möte med den där lastbilen..? Det behövs inte mycket för att framhjulet plötsligt ska "försvinna", och man ligger där, då är det bara att hoppas att det är nåt mjukt man landar i.