Jag tog tåget till Bromölla...en glädjehistoria i vintermörkret..

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
En solig dag i maj 2001.

Det var onsdagen den 23 maj....dagen före Kristi himmelfärd som jag stod där på perrongen på Stockholms C och var på väg för att hämta min svarta ögonsten, en splitt ny Honda CBR 900 RR.

Kan tänka mig att dom övriga passagerarna undrade vad jag log så förbannat åt hela tiden. :) Dom visste ju inte.... fast hade dom tittat i papperskassen jag hade med mig.. hade dom skymtat mitt skinnställ som låg nerpackat där, hjälmen hade jag i ryggsäcken.

Det hela började egentligen på måndagen samma vecka.. då sålde jag min gamla hoj, en Honda VFR 750 -94. Den hade jag brottats med i 3 säsonger o ville ha en nåt nytt.

MEN... nu blev det bråttom... för lördagen den 26:e hade jag en banåknig på Kinnekulle ring inbokad.. En ny hoj MÅSTE jag ju ha. Hade kikat runt på nätet.. o en svart Fireblade var hojen jag bestämt mig för. (Eftersom Honda är bäst) ;)

Ringde på ett par annonser... men dom var sålda.. SKIT..!! Så för att spara tid..(trodde jag ja..!! ) ringde jag Honda Sverige för att höra om dom visste vart jag kunde få tag på en.. Icke!! Men jag fick en lista på återförsäljare faxad till jobbet...tackar..tackar!! :tummenupp

Så jag satte igång att ringa, först till dom närmaste. Inget napp...!! Fan.. lite pääänik. Nåja.. jag hade sett på nätet att det fanns en i Halmstad och en i Bromölla.. ringde först på den i Halmstad... då står det en kille o tittar på just DEN HOJEN.. när JAG ringer...dom ber att få återkomma.. SKIT...!! :gnissla

Ringer blixtsnabbt till Claesson motor i Bromölla... o frågar på demohojen dom hade annonserat ut på nätet...och just DEN hojen var utlånad till en kille som lämnat in sin på verkstaden... "Men vad fan" :huvet tänkte jag...!!

Då säger försäljaren... "men jag har en splitt ny här"... JAAA...och jag sa ja... den vill jag köpa.. jag kommer o hämtar den så snart jag kan...

Hmm....det var visst bara 65 mil dit.. :rolleyes: men skit i det..

Kastar mig på telefon igen o ringer SJ:
"Hej jag heter Madelene och jag måste åka till Bromölla imorrn"...
SJ tanten säger:
"Jaa..eftersom det är Kristi himmelfärd så kan det vara fullt..

MEN tack o lov så fanns det 1 plats kvar... "Japp den är min...sa jag... för att i nästa stund knacka på hos chefen o be om semme...för att jag skulle ju åka o köpa en ny hoj. Tjoho..!! :banana Nu förstod han ju förstås inte riktigt min glädje men för all del. Han skulle bara vågat säga nej....

Såå... jag åker hem den dagen... säger till min kille att imorrn åker jag till Bromölla o köper en NY hoj.

Vaknade med fjärilar i magen nästa dag, packade ner utrustningen och klev på tåget. Klev av i Bromölla med min papperskasse i ett stadigt grepp, traskade in på Claesson motor...och sa..
"Det är jag som ska köpa den svarta Hondan.."

Ja..dom höjde förstås lite lätt på ögonbrynen.. men papper skrevs o pengar bytte ägare o jag försvann in på toan som Stålmannen o svirade om till skinnstället....

Jag började le medans jag körde dom första metrarna ut från firman.. och slutade inte förrän 65 mil senare när jag klev av utanför garaget. :tummenupp :)

Åhhh.... låt det bli vår snart igen....!!

//Madelene

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Grr, måste du skriva sånt här mitt i vintern? :kocko

:D

Belhoo

Det här kallar jag konst!
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
R1:a -00
Madhonda skrev:
En solig dag i maj 2001.

Det var onsdagen den 23 maj....dagen före Kristi himmelfärd som jag stod där på perrongen på Stockholms C och var på väg för att hämta min svarta ögonsten, en splitt ny Honda CBR 900 RR.

Kan tänka mig att dom övriga passagerarna undrade vad jag log så förbannat åt hela tiden. :) Dom visste ju inte.... fast hade dom tittat i papperskassen jag hade med mig.. hade dom skymtat mitt skinnställ som låg nerpackat där, hjälmen hade jag i ryggsäcken.

Det hela började egentligen på måndagen samma vecka.. då sålde jag min gamla hoj, en Honda VFR 750 -94. Den hade jag brottats med i 3 säsonger o ville ha en nåt nytt.

MEN... nu blev det bråttom... för lördagen den 26:e hade jag en banåknig på Kinnekulle ring inbokad.. En ny hoj MÅSTE jag ju ha. Hade kikat runt på nätet.. o en svart Fireblade var hojen jag bestämt mig för. (Eftersom Honda är bäst) ;)

Ringde på ett par annonser... men dom var sålda.. SKIT..!! Så för att spara tid..(trodde jag ja..!! ) ringde jag Honda Sverige för att höra om dom visste vart jag kunde få tag på en.. Icke!! Men jag fick en lista på återförsäljare faxad till jobbet...tackar..tackar!! :tummenupp

Så jag satte igång att ringa, först till dom närmaste. Inget napp...!! Fan.. lite pääänik. Nåja.. jag hade sett på nätet att det fanns en i Halmstad och en i Bromölla.. ringde först på den i Halmstad... då står det en kille o tittar på just DEN HOJEN.. när JAG ringer...dom ber att få återkomma.. SKIT...!! :gnissla

Ringer blixtsnabbt till Claesson motor i Bromölla... o frågar på demohojen dom hade annonserat ut på nätet...och just DEN hojen var utlånad till en kille som lämnat in sin på verkstaden... "Men vad fan" :huvet tänkte jag...!!

Då säger försäljaren... "men jag har en splitt ny här"... JAAA...och jag sa ja... den vill jag köpa.. jag kommer o hämtar den så snart jag kan...

Hmm....det var visst bara 65 mil dit.. :rolleyes: men skit i det..

Kastar mig på telefon igen o ringer SJ:
"Hej jag heter Madelene och jag måste åka till Bromölla imorrn"...
SJ tanten säger:
"Jaa..eftersom det är Kristi himmelfärd så kan det vara fullt..

MEN tack o lov så fanns det 1 plats kvar... "Japp den är min...sa jag... för att i nästa stund knacka på hos chefen o be om semme...för att jag skulle ju åka o köpa en ny hoj. Tjoho..!! :banana Nu förstod han ju förstås inte riktigt min glädje men för all del. Han skulle bara vågat säga nej....

Såå... jag åker hem den dagen... säger till min kille att imorrn åker jag till Bromölla o köper en NY hoj.

Vaknade med fjärilar i magen nästa dag, packade ner utrustningen och klev på tåget. Klev av i Bromölla med min papperskasse i ett stadigt grepp, traskade in på Claesson motor...och sa..
"Det är jag som ska köpa den svarta Hondan.."

Ja..dom höjde förstås lite lätt på ögonbrynen.. men papper skrevs o pengar bytte ägare o jag försvann in på toan som Stålmannen o svirade om till skinnstället....

Jag började le medans jag körde dom första metrarna ut från firman.. och slutade inte förrän 65 mil senare när jag klev av utanför garaget. :tummenupp :)

Åhhh.... låt det bli vår snart igen....!!

//Madelene

Inte ett öga är torrt... :tummenupp

apriliahasse

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Gixxer
Kärlek!

Vilken kärleksberetelse :krama

Det låter ju väldigt impulsivt när du berättar det så men :yoparty

/HASSE

TLRR

Guest
Ha ha vad kul o läsa den,för en likadan solskenshistoria har jag när jag köpte min flong nya Honda RC30 därifrån (Claesson).Den lyckligaste dagen i mitt liv näst efter min dotters födelse då. :) :tummenupp

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Ja du Madde, den historian hade jag inte hört förrut.
Det lät helt otroligt trevligt :tummenupp

Du måste ha varit nästan lika glad som jag var på nyårsdagen för några dagar sedan. Då hämtade jag min alldeles egna Gixxer 1000 -03 :banana
Upp tidigt i bakfyllerus för att bli hämtad av Bluerider i en pickis.
Kosan styrde vi mot Örebro.
Några timmar senare vände vi hemåt med min fina (nåja) Gixxer på flaket!
Snacka om att köpa grisen i säcken! Köpa en bankörd hoj utan provkörning :)

Så nu ger jag upp Honda för ett tag!
Är det någon som vill köpa en Fireblade -00 i SF-utförande så är det bara att höra av sig!

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
när jag skulle åka och köpa min hoj rasade växellådan på brorsans bil 2 mil utanför eskilstuna 03.45 på morgonen:tummenupp

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Kan ju inte gärna vara sämre då!!!

Länge sedan, ett stycke corvette inhandlades o jag var lycklig....
Kort därefter kom jag till insikt att corvette har inte direkt världens bästa kvalite o den var lite gammal..
Ung. samtidigt åkte polaren (som är helt galen) o hämtade en -97 ninja, vi (samlade kompisgänget) var totalt övertygade att vi skulle behöva begrava killen lite senare...
En vacker dag efter mycket tjat fick jag äntligen vad jag länge velat, en provkörning!!!!!
Kort tur men saken var jävligt klar, jag skulle ha hoj igen, kunde inte få bort leendet på flera veckor.....

Men född sent som man är o ganska snabbt tänkande kommer man fram till att det är inte värt att ta mellan kort samma sommar, dessutom nästan omöjligt, utan vänta efter vintern o ta intensiv så fort man bara kunde..

Iaf, samma dag som killen som skulle köpa kärran av mig kom satt jag i telefon med en Sthlm-kille, vars tjej var gravid, som skulle sälja sin fina Fireblade...
Beskedet kom,rätt pris, den var oskadad, under tusen mil på mätaren och svensk såld, enda problemet var att det var en kille som tittade på den nu!!!!!!

Oh, shit....................
Men han hade inte stålarna.. Yes!!!!
Skulle få ut av försäkringsbolag....
Men har du stålarna så är den din... Yes!!!! (visste ju att killen skulle köpa Vetten)
Samtidigt som jag pratade med den blivande pappan, så ringde en annan Sthlm-kille frenetiskt till mig!
Killen som skulle hämta bilen!!!

Iaf, i och med att jag bor där jag gör så är det ju en bit till Sthlm så det fick bli att hämta den samtidigt som man skulle gå på mässan, På 2 Hjul...
Skojar du att det var långtråkigt på den mässan eller!!!!!
Skiter väl i ZX10BlaBlaBla, ska ju hämta min egna!!!!!!!!!!!!!

Kom bort till killens mc garage, tittade på bågen typ 10sec, papprena 30sec sen var det klart.. Den skulle jag ha!!!!!!!!!

Sedan dess har jag haft en givade kärleksrelation till en maskin, min maskin!!!

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
Asså, jag e tårögd! :klappar :klappar
Just de där känslorna som e näst intill obeskrivliga =)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Senast jag köpte en flång ny hoj va -90, jag klev in till handlaren och sa, vad får jag ge emellan på en sån där och min GSX750, handlaren värderade min gamla hoj till samma pris som jag köpt den för av honom 2 år tidigare, detta trots att den nu rullat +5000 mil extra, bra då gör vi affär sa jag och slängde upp mitt VISA kort på disken, men handlaren ville ha en postväxel istället så att han slapp avgiften, jag prutade till mig ett par nya handskar för besväret och hämtade hojen senare samma dag.

På den tiden så satt det strypning på alla värstingar, jag körde 150 mil på en vecka i mars och sen åkte strypningarna bort vid första servicen.

På den tiden va en 1100R det värsta som man kunde köpa, idag är den ett blysänke.

Nu har min GSX1100R rullat mer än 13.000 mil, någon ny hoj lär det inte bli pga Road Racingen käkar upp alla slantar.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Sitter här och lyssnar på det snöblandade regnet mot fönsterblecket.... och drömmer mig bort när jag hör din historia..
ÅÅÅÅ, vad jag längtar till våren! Jag blir galen :3freak

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Jag kan riktigt höra din oefterhärmliga röst när jag läser texten. :)

Underbar historia. :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...