Jag vet att det här inte är "Familjeliv" men...

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Förstår att många är livrädda för "relationsexperter" eftersom det i de flesta fall skulle innebära att de tvingas erkänna sina egna brister och dessutom riskera att tvingas ändra sitt egna beteende för att rädda förhållandet...

Klok gubbe!! :tummenupp

Om det inte ger nåt resultat kan ni nog lägga ner hela verksamheten, för då finns det inte en psykolog i världen som kan rädda det åt er.

My 2 cents. :tummenupp

Klokt dreggel! :tummenupp

Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Förstår att många är livrädda för "relationsexperter" eftersom det i de flesta fall skulle innebära att de tvingas erkänna sina egna brister och dessutom riskera att tvingas ändra sitt egna beteende för att rädda förhållandet...

- Jag packar hellre min skit å drar än låter nån djävla blockflöjtare säga åt mig hur jag ska bete mig därhemma! De är ju feminister och kommunister allihop! :mad:

Ja faktiskt. Nästa gång ska jag gladeligen springa till familjerådgivning när det kommer på tal.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
En sak till som jag kom på.

Du skriver här att du vet att du gjort fel när du låtit din sambo lida för att du haft det tufft på jobbet genom att du stängt honom ute.
Har du berättat det för honom. Att förklara att du vet att du hanterat hela grejen fel och att du är ledsen över att du gjort som du gjort och vill inget hellre än på något sätt försöka reparera skada kan vara en alldeles utmärkt isbrytare.
Det är väldigt svårt att fortsätta vara arg eller känna sig sårad när någon berättar att dom gjort fel och uppriktigt ber om ursäkt.

Förlåt är världens mest underskattade ord. Kostar ingenting men kan ge massor.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
- Jag packar hellre min skit å drar än låter nån djävla blockflöjtare säga åt mig hur jag ska bete mig därhemma! De är ju feminister och kommunister allihop! :mad:

Ingen djävla blockflöjtare här inte. :mad:
Kompetensen finns ju på SH!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det finns säkert de som vill/kan ge dig råd. Men erfarenheten säger mig att den här tråden kommer att spåra ur katastrofalt och att du kommer ångra att du lade upp den i all överskådlig framtid.

Det har ju gått riktigt bra i nästan 5 sidor, eller vad säger du?

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Ska sanningen fram så verkar du ju inte behandlat honom så bra och det minns vi pojkar och även om vi kan förlåta det tillfälligt så minns vi det för alltid.

Sen att komma och fjäska efteråt så kommer han bara tro att det hela kommer utspela sig senare igen. Vad händer nästa gång ditt jobb kräver mer utav dig? Det är väl där svaret ligger, om du då behandlar honom som skit igen så bör du nog avsluta det själv och satsa på Glenn :glenn

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Förlåt är världens mest underskattade ord. Kostar ingenting men kan ge massor.

Samt ett alltför lättvindigt ord tycker jag som man kanske bara slänger ur sig för att få tyst på den andre.
Man ska mena det, och jag vet att du menade att man skulle mena det. Menar jag.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Samt ett alltför lättvindigt ord tycker jag som man kanske bara slänger ur sig för att få tyst på den andre.
Man ska mena det, och jag vet att du menade att man skulle mena det. Menar jag.

Jag menar att om du menar att jag menade att man ska mena det om man säger förlåt så menar du rätt.

Eller för att uttrycka sig annorlunda.
Självklart är det så att man måste mena det man säger. Man ska mena det när man säger förlåt. Annars är man ju inte direkt uppriktig.

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
...
Jag vet ju inte så mycket om tidsförhållandena sedan du fixade ditt arbetsliv och blev "dig själv" igen men jag antar att det inte gått alltför lång tid.
Det troliga är att din självvalda "isolering" gjort att han under en längre tid kännt sig oönskad, avvisad och kanske sårad. Kanske har han försökt med sex men blivit avvisad. Efter en tid av det så har han antagligen långsamt stängt av själv för att det blir för jobbigt i längden med avvisande efter avvisande. Då är det enklare att försöka intala sig själv att man inte bryr sig så mycket och stänga ned. Det innebär att han också delvis stänger av sin sexlust, vilket du ju redan märkt.
När sedan du får ordning på din situation så tror du att allt skall vara som vanligt igen men han kan inte tändas igen på samma sätt som en glödlampa. Det tar tid att sjunka undan dit han är nu och det tar ett tag för honom att komma upp igen. Om han kan komma upp igen.
...

Detta var nog ett av dom klokaste inlägg jag sett när det gäller en killes synvinkel... :tummenupp

Och, ja, lycka till från mig också.
/Danne

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Ska sanningen fram så verkar du ju inte behandlat honom så bra och det minns vi pojkar och även om vi kan förlåta det tillfälligt så minns vi det för alltid.

Sen att komma och fjäska efteråt så kommer han bara tro att det hela kommer utspela sig senare igen. Vad händer nästa gång ditt jobb kräver mer utav dig? Det är väl där svaret ligger, om du då behandlar honom som skit igen så bör du nog avsluta det själv och satsa på Glenn :glenn

Ja. Visst minns vi men jag tycker nog att du är lite väl cynisk nu.

Att vi kan komma ihåg betyder inte att vi absolut inte tror att den vi älskar kan bättra sig och lära av sina misstag.
Men det är väl där poängen finns. Hon måste tillsammans med sin sambo få igång kommunikationen och på något sätt få honom att förstå att hon vet att hon gjorde fel och att hon tänker undvika att göra samma misstag igen.

Jag vet i alla fall att om jag skulle vara i den situationen att någon jag älskar svikit mig så kan jag bli övertygad om att hon inte gör om samma sak igen.
Om jag tror att hon kommer göra det igen och igen så hade jag varit utanför dörren för länge sedan i scenariot som målas upp i den här tråden.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Jag vill bara säga att familjerådgivning var jag mycket skeptisk till först, men när frun släpat dit mig funkade det jättebra, det räddade vår relation.

Och ang att ens partner inte har lust till sex. Min metod är att då ligga lågt på den fronten, och inte ta några initiativ, men jobba på relationen i övrigt. Då kommer sexet också vad det lider, så var det för oss iaf. Fast visst är det jobbigt att ligga i stutabåset några månader...

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Ja. Visst minns vi men jag tycker nog att du är lite väl cynisk nu.

Att vi kan komma ihåg betyder inte att vi absolut inte tror att den vi älskar kan bättra sig och lära av sina misstag.
Men det är väl där poängen finns. Hon måste tillsammans med sin sambo få igång kommunikationen och på något sätt få honom att förstå att hon vet att hon gjorde fel och att hon tänker undvika att göra samma misstag igen.

Jag vet i alla fall att om jag skulle vara i den situationen att någon jag älskar svikit mig så kan jag bli övertygad om att hon inte gör om samma sak igen.
Om jag tror att hon kommer göra det igen och igen så hade jag varit utanför dörren för länge sedan i scenariot som målas upp i den här tråden.

Menade att fröken skulle fråga sig själv vad hon väljer att göra nästa gång situationen upprepas :)

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Eftersom han inte ens vill ligga me dig äre nog kört.
GG WP som man säger.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Menade att fröken skulle fråga sig själv vad hon väljer att göra nästa gång situationen upprepas :)

På den punkten kan jag inte annat än hålla med dig.

Det är alldeles för lätt att försöka bära sina bekymmer för sig själv och därigenom stänga ute den andra trots att det så gott som alltid är bättre att försöka hålla sin partner delaktig.

För det är ju faktiskt så att någon som delar med sig av sina problem inte ses som att denna försöker ösa över problemet. Det ses som att man får ett förtroende.

Vill man inte göra om det misstaget flera gånger så måste man bestämma sig för det.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
"Han tycker inte att han kan säga att han älskar mig eftersom vi aldrig har sex"

vaf...??:va bara jag som reagerar på detta?:va
själv skulle jag inte tycka att jag vore mycket till pojkvänsmaterial om jag resonerade som din kille... förstår ju att han känner sig åsidosatt och kränkt men är han verkligen så trångsynt att han inte kan se att allt kan bli bra igen nu när du tagit tag i saker och ting är han antingen:
- otrogen.
- korkad.
eller
- en manschauvinist.

hur som helst, frågan du ska ställa dig är kanske inte "hur ska jag göra så det blir bra igen?" utan snarare "jag kanske borde börja om, utan den här snubben?". bara en liten reflektion...

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
"Han tycker inte att han kan säga att han älskar mig eftersom vi aldrig har sex"

vaf...??:va bara jag som reagerar på detta?:va
själv skulle jag inte tycka att jag vore mycket till pojkvänsmaterial om jag resonerade som din kille... förstår ju att han känner sig åsidosatt och kränkt men är han verkligen så trångsynt att han inte kan se att allt kan bli bra igen nu när du tagit tag i saker och ting är han antingen:
- otrogen.
- korkad.
eller
- en manschauvinist.

hur som helst, frågan du ska ställa dig är kanske inte "hur ska jag göra så det blir bra igen?" utan snarare "jag kanske borde börja om, utan den här snubben?". bara en liten reflektion...

Ja. Visst är det där ett klart underligt uttalande men samtidigt så ska man vara medveten om att människor som känner sig svikna eller så lätt kan uttrycka sig lite underligt. Det är helt enkelt inte så lätt alla gånger att förklara vad man menar.
Jag vet ju inte vilken kommunikationsförmåga hennes kille har så därför kan jag inte bedöma vad som ligger bakom uttalandet.

Om det dock är så att det bara är sexet som hade betydelse så är han inget att ha. Men då borde han ju å andra sidan ha nappat direkt när han fick chansen och det har han ju tydligen inte gjort.

Min gissning är att han känner sig ledsen, sviken och övergiven och uttrycker sig lite konstigt därför att han inte kan bättre.
Kommunikation har ju som vi tidigare i tråden konstaterat inte varit den starka sidan.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år