Jag vet inte om hoj e min grej...

Mingves

Guest
....var ute idag med killarna från GBG och körde en sväng. Visst var det trevligt att träffa alla man tjatat med här på S-H men jag känner lite att jag inte tycker MC var så kul som jag hoppats. Kanske jag förstorade upp mina förväntningar medans jag inte kunde köpa en hoj?
Jag får väl känna efter i några veckor till, känns det som det gör nu så säljer jag hojen....
Sedan är jag en kille som gillar testa nya grejor så det är väl så att jag egentligen vill testa nån ny sak nu....

///M

Mingves

Guest
......innan jag köpte hojen sa jag till mig själv, ha den så länge det är kul, sälj den sedan.....nu vet jag inte....

///M

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
:va

Hur länge/mycket har du kört? Jag tycker att det vore svårt att ta ett sådant beslut bara efter 1(?) tur. Det finns så mycket mer inom hojkulturen än WCXåka från gp.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
DumDum skrev:
:va

Hur länge/mycket har du kört? Jag tycker att det vore svårt att ta ett sådant beslut bara efter 1(?) tur. Det finns så mycket mer inom hojkulturen än WCXåka från gp.
Precis, det är MYCKET mer än så. Men visst, alla kan vi inte brinna för hojåkandet. Jag gör det iallafall.

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Mingves skrev:
....var ute idag med killarna från GBG och körde en sväng. Visst var det trevligt att träffa alla man tjatat med här på S-H men jag känner lite att jag inte tycker MC var så kul som jag hoppats. Kanske jag förstorade upp mina förväntningar medans jag inte kunde köpa en hoj?
Jag får väl känna efter i några veckor till, känns det som det gör nu så säljer jag hojen....
Sedan är jag en kille som gillar testa nya grejor så det är väl så att jag egentligen vill testa nån ny sak nu....

///M

Du kanske köpt fel hoj bara? :confused: Prova en annan, kanske tom SM.

Mingves

Guest
hållundan skrev:
Precis, det är MYCKET mer än så. Men visst, alla kan vi inte brinna för hojåkandet. Jag gör det iallafall.

Jag har ju kört några gånger nu under den 1,5 vecka jag haft hojen och visst är det kul, men inte så kul som jag hoppats:(
Jag vet ju att jag är sådan att jag vill ständigt testa nya grejor, kanske för ofta:)
Skall testa lite till, sedan får jag se. Kanske säljer den och skaffar nått annat.
Jag har ju inte kört så mycket på motorväg och idag testade jag det. Det var hemskt. Hade hoppats att jag skulle kunnat åka längre sträckor men det var något av det mest jobbiga jag gjort. Hade tänkt att man kunde åka till Lysekil o bada men bara 2 mil motorväg var en pina.
För två år sedan tänkte jag att jag skulle skaffa en hoj och köra den till Växjö där mitt ex bor, vilket önsketänkande att det skulle funka:)
Tur att man inte realiserade mc planen då....

Dessutom vill jag passa på att tacka för att ni som var med på körningen från G-P idag väntade in mig.

///M

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Mingves skrev:

///M

kör inte du en triumph? :va det förklarar ju hela saken! :arsele :7peta :hihi

Mingves

Guest
blom skrev:
jag äter ,sover, skiter hojar.. det är min grej. vad tyckte du i trafikskolan då?

Trafikskolan sög.
Det är ju mycket roligare att få köra som man själv vill.

Mitt problem är att jag lätt tröttnar om det inte är som jag hoppats. Vissa grejor fastnar jag för helt, men mc verkar vara ett av de jag fastnat för minst....

Sedan så tycker jag ibland att vägen till målet är roligare än målet, sjukt va? Att drömma att den där saken vill jag ha, leta fakta och grotta ner sig i broschyrer och tester. Sitta och drömma om när man köper den. Ibland så är det roligare än när man har saken:) Helt tokigt.....

///M

Last edited:

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Mingves skrev:
Jag har ju kört några gånger nu under den 1,5 vecka jag haft hojen och visst är det kul, men inte så kul som jag hoppats:(.............................................Snip..............................

Dessutom vill jag passa på att tacka för att ni som var med på körningen från G-P idag väntade in mig.

///M

Du har fortfarande inte svarat på frågan hur länge du har kört. Är det så att det här är din första hoj och du har färskt körkort? I sådant fall kan jag förstå din känsla. Att ge sig med på en av WCX turer och det tempo det innebär utan att ha så många mil under bältet kan inte vara roligt. Det är ett klockrent recept för att bli frånkörd och sådant känns aldrig kul.

Du e varmt välkommen att ta en tur med mig när som helst men då i ett betydligt lugnare tempo och en mer avslappnad atmosfär befriad från tesosteron och pretige.

Mingves

Guest
DumDum skrev:
Du har fortfarande inte svarat på frågan hur länge du har kört. Är det så att det här är din första hoj och du har färskt körkort? I sådant fall kan jag förstå din känsla. Att ge sig med på en av WCX turer och det tempo det innebär utan att ha så många mil under bältet kan inte vara roligt. Det är ett klockrent recept för att bli frånkörd och sådant känns aldrig kul.

Du e varmt välkommen att ta en tur med mig när som helst men då i ett betydligt lugnare tempo och en mer avslappnad atmosfär befriad från tesosteron och pretige.

Jag har haft kortet i 2 år, sedan är detta min andra hoj. Hade en Husa FE400 som verkligen inte var min grej. Enduro skall inte jag greja med.

WCX kör verkligen tufft, för tufft för mig.....
Jag låg sist hela tiden....

Får nog köra med dig Dum-dum

///M

Danne me Z1

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
Triumph Daytona 955
saken är biff!!!!! man föds till hojjåkare det känns på en gång om man är ämnad för det eller inte hoppas du återföds!!!! :arsele

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
sålde och ångrar!
vad har du haft för MC tidigare då? Eller är detta din allra första? Varför tycker du att åka motorväg är en pina?
edit: jag skriver långsamt :)

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Ingen för tillfället...
Nä, inte ska du sälja hojen redan... :va Ska kanske ta och köra i något "lugnare" tempo för att det inte ska va "jobbigt", tycker själv inte heller att det e så värst skönt att ligga och pressa i höga farter med en hoj där man inte kan skydda sig bakom en kåpa.

Tyckte annars att hojen din va riktigt cool :tummenupp , så tycker det hade varit synd om du skulle sälja redan. Ska ev ut och dra lite imorr´n om du e sugen på att hänga på, blir väl lite "lugnare" tempo och kanske inte fullt så många fler... :confused:

//Tobbe :)

Mingves

Guest
Allex skrev:
vad har du haft för MC tidigare då? Eller är detta din allra första? Varför tycker du att åka motorväg är en pina?

Japp min första sporthoj.

Det var ju inte direkt bekvämt;) Trots den lilla kåpan på Speed 4an så blåste det grymt i 110.

///M

Mingves

Guest
Tobbe_Borg skrev:
Nä, inte ska du sälja hojen redan... :va Ska kanske ta och köra i något "lugnare" tempo för att det inte ska va "jobbigt", tycker själv inte heller att det e så värst skönt att ligga och pressa i höga farter med en hoj där man inte kan skydda sig bakom en kåpa.

Tyckte annars att hojen din va riktigt cool :tummenupp , så tycker det hade varit synd om du skulle sälja redan. Ska ev ut och dra lite imorr´n om du e sugen på att hänga på, blir väl lite "lugnare" tempo och kanske inte fullt så många fler... :confused:

//Tobbe :)

Kul att du gillade hojen, imorgon skall jag på middag med tjejen så det går inte att ta en lugnare tur.

///M

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...