Jag vill ha "akta barn" skyltar på vår gata!

• Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
annars så får du göra som en familj gjorde där jag är upp växt.. det var en bil som körde för fort där jämt.. och det hjälpte inte att säga till honom att köra sakta... så en dag när han kom och åkte förbi så kastade dom ut en grej (tror det var en fotboll) precis framför honom så han fick verkligen ställa sig på bromsen.. efter det så tog han det jävligt lugnt.. han var väl liv rädd att vi skulle kasta ut fler grejer... så testa det det funkade för oss iaf

Ja, det där är ju jävligt populärt när folk gör framför hojar :huvet

:backontop
De enda skyltar som verkligen får folk att sakta ner är sådana där det står "nudistkollektiv" eller liknande på.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Annars så får du göra som en familj gjorde där jag är uppväxt. Det var en bil som körde för fort där jämt och det hjälpte inte att säga till honom att köra sakta.
Så en dag när han kom och åkte förbi så kastade dom ut en grej (tror det var en fotboll) precis framför honom så han fick verkligen ställa sig på bromsen. Efter det så tog han det jävligt lugnt. Han var väl liv rädd att vi skulle kasta ut fler grejer. Så testa det det funkade för oss iaf

Oj oj, akta för en ny "270 km/h, spikmatta, sopkvinna" tråd.
:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Oj oj, akta för en ny "270 km/h, spikmatta, sopkvinna" tråd.
:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl
tänkte precis samma sak:rofl

Är det ok att slänga saker framför bilar, men inte hojar?
eller slänga grus på vägar där hojar inte tokgazzar men absolut förbjudet på vägar där det bombas på friskt?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Här kommer några tips på vad du INTE ska göra:

- Ställa gamla trampbilar, bobbycars, dockvagnar osv precis i vägkanten. Många gör det i tron att man ska sänka farten. Själv irriterar jag mig på att folk inte städar bort trasiga gamla leksaker och ger området en än mer dekadent ton än innan.

- Sätt inte upp skylten "Här kör vi mjukt". Den är hemskast. Hela psykologin att man på något vis vill känna gemenskap med de som bor i området är motbjudande. Till syvende och sist är det enligt min erfarenhet de som bor i området som kör fortast (inklusive undertecknad).

En helfigur i papp föreställandes en polis är nog bästa tipset på att få ner farten.

Dominator-Rocks

Guest
Här kommer några tips på vad du INTE ska göra:

- Ställa gamla trampbilar, bobbycars, dockvagnar osv precis i vägkanten. Många gör det i tron att man ska sänka farten. Själv irriterar jag mig på att folk inte städar bort trasiga gamla leksaker och ger området en än mer dekadent ton än innan.

- Sätt inte upp skylten "Här kör vi mjukt". Den är hemskast. Hela psykologin att man på något vis vill känna gemenskap med de som bor i området är motbjudande. Till syvende och sist är det enligt min erfarenhet de som bor i området som kör fortast (inklusive undertecknad).

En helfigur i papp föreställandes en polis är nog bästa tipset på att få ner farten.

Grannen är pÅlis, får väll ställa ut honom vid vägen! :tummenupp

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
På tal om skyltar så tycker jag dom där skyltarna som visar hur mycket man körde för fort inte gör någon speciel nytta :D folk kör bara ännu fortare :arsele

Offtopic: här i skövde så har polisen införskaffat ett "mobilt kontor" (en rostig gammal husbil!). I tidningen så stog det att dom ska nu jaga moppeligor runt skövde med den! :D Den husbilen måste värkligen vara utrustad och trimmad till topp :yoparty

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
För andra gången håller jag med valmers, lär ungarna att de gör ont att leka på vägen, det lär finnas minst 20 ungar i området dra lott om vilken ni ska offra framför en lastbil så håller dom andra sig borta från vägen sen.

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
För andra gången håller jag med valmers, lär ungarna att de gör ont att leka på vägen, det lär finnas minst 20 ungar i området dra lott om vilken ni ska offra framför en lastbil så håller dom andra sig borta från vägen sen.
:gnissla

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Problemet med de där idiotiska blomlådorna är ju att de ställs ut totalt utan eftertanke där ingen någonsin kör för fort ändå.

Självklart måste de ändå stå där i villaområdena för att folk ska må bra över hur ansvarsfulla föräldrar de är som gör allt för att ingenting ska hända barnen, om någon någonsin skulle tänka tanken att köra ens i närheten av lagstadgad hastighet. Sen att ungarna ändå bara sitter inomhus framför tv:n och datorn dygnet runt har ju inte med saken att göra.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ja, synd bara att det inte blev du.

Jag skall prata med dom, har du någe bra tips?

Kanske kan få en bild på dig som jag kan skriva ut och skrämma dom med?
Ja, använd hög röst och handgripliga metoder.

Last edited:

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Ducati 998s FE
Angående dessa "lekande barn" skyltar på 30/50 vägar, så spontanstannade vi och käkade middag just på en sådan plats igår kväll.

Under tiden vi käkade på uteserveringen kommer tre hojar och blåser förbi i bra mycket mer än den dubbla hastighetsbegränsningen(50km/h).. :hojraket

Det är ju inte konstigt att det varit så många olyckor på sistone.. :död :(

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Nej, sådant kostar pengar.

Ärligt talat, vad har ungjävlarna på gatan att göra? Sedan när blev det en lekplats?

Sedan det inte finns andra ställen att leka på för att de gamla lekplatserna har tagits bort eftersom de inte varit EU-anpassade, och därmed plötsligt blivit för farliga. Bättre att de leker på gatorna då, det är tydligen säkrare.
Heja politikerna :huvet

Men även om de inte leker på gatorna så kan det ju hända att de går eller cyklar på dem, eller kanske korsar dem ibland.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati