Jag vill ha "akta barn" skyltar på vår gata!

• Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Sedan det inte finns andra ställen att leka på för att de gamla lekplatserna har tagits bort eftersom de inte varit EU-anpassade, och därmed plötsligt blivit för farliga. Bättre att de leker på gatorna då, det är tydligen säkrare.
Heja politikerna :huvet

Men även om de inte leker på gatorna så kan det ju hända att de går eller cyklar på dem, eller kanske korsar dem ibland.
Ja, vart är vi på väg?????!!!!!1111

Dominator-Rocks

Guest
Nej, sådant kostar pengar.

Ärligt talat, vad har ungjävlarna på gatan att göra? Sedan när blev det en lekplats?

Vad kostar fotot?

Du hart inga egna ungjävlar va?

Barn är barn dom tänker inte riktigt som vuxna, hör å häpna.

Mina ungjävlar leker inte på gatan, men du har säkert hört uttrycket kommer boll kommer barn... resten kan du säkert räkna ut själv.

Jag tycker det skulle vara trevligt om hastigheten på vissa billisters framfart skulle sänkas en aning på gatan och att dom på det sättet skulle ha större chans att stanna då ett barn jagar ut framför deras bil efter en kompis en boll eller vad det nu är.

Frågor?

Som vanligt är du väll bara ute efter att munhuggas, för jag kan verkligen inte se vad det är som är så svårt att förstå.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
okej ironin är död.

Problemet med blomlådor är att dom skymmer sikten så det är svårare att upptäka småbarn.

Däremot är visa föreldrar (som tex mina grannar), mindre begåvade och rittar hopphagar på gatan med motivationen att dom inte har nån asfalt på tomten och sen sätter upp varning lekande barn skyltar trotts att det är 50 meter till en vändplan och att ingen nånsin har kört fortarare än 35 kmh där.

Iof låter dom sina ungar åka rutchkana ner i min blomrabbat också.
Och säger man åt ungarna att ge fan i att sabba rabbaten och sluta kasta sten på våra katter eller kanske till och med parkerar på hopphagen (som till 50% är utanför min tomt) Får man en totalt menningslös utskälning om att barn minsan ska få göra som dom vill och jat bara är ett barn själv och inte förstår bättre... Det kommer nog gå bra för dom barnen med den uppfostran..

Men som nån sa även om barnen inte leker på vägen så kanske deras kompis bor på andra sidan osv, så sätt hellre upp varning för korsande barn än lekande barn

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R6 -06
På en väg här i närheten är det någon som satt upp en docka i naturlig storlek (barnstorlek), med kläder på. Dockan står ute vid vägen och den sträcker sig upp mot brevlådan.

Första gången jag såg den saktade jag ner hojen rejält, trodde ju det var ett barn som stog där.

Alla andra gånger efter det saktar jag också ner rejält där. Den tog som den skulle s.a.s.

Snart är det min tur att snickra ihop en sådan :rullandeu

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...