Mina med syingrockeskinn blev inte mindre styva så jag sålde de efter 2v och köpte några andra held, som jag nu haft i 5 år och kommer nog att ha de några år tillJag bet i det sura äpplet, som är priset, och slog till på ett par Held Titan Evo. Har kört ett par Held-hanskar länge nu, och dom börjar bli lite slitna, plus att dom är Gore-Tex, så varma på sommaren.
Titan Evo är grymma! Varför:
* Riktigt bra med skydd
* Sköna och tunna iom känguruskinn
* Går långt upp på armen, det uppskattar jag i princip alltid
* Bra ventilation
* Snygga
* Gött att Held även på sin racinghandske sytt in visirtorkarbladet. Det är så fint att ha när det regnar.
Att tänka på:
* Eftersom det är mycket sömmar och hårda delar tar det en stund att få dom sådär goa på handen. Framförallt första 10 milen kändes dom bökiga, men det släppte fort ändå.
* Kör jag med min textiljacka som är lite knölig i ärmslutet kan det bli lite mycket tyg och skinn vid handleden. Jag får pilla till allting perfekt för att handsken ska sitta bra. Till skinnstället (som handskarna nog är tänkt att användas till mest) är dom helt perfekta.
* Priset. 3000 kr för ett par handskar är styvt. Men jag räknar med att dom håller i många år, precis som mina andra Held-grejer har gjort.
Mina med syingrockeskinn blev inte mindre styva så jag sålde de efter 2v och köpte några andra held, som jag nu haft i 5 år och kommer nog att ha de några år till
Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Är det någon som testat Held air n dry? Verkar ju schysst koncept med 2 handskar i en om det nu fungerar. Sen vet jag inte om glidskyddet är det bästa med enbart tunnt perforerat kängru skinn på undersidan.
Jag gjorde det extremt oetiska och köpte ett par från Aliexpress. Kopior på Dainese GP superduperxxx. De är inte kraschtestade men har hållit i tre säsonger utan att nötas. Jag provade originalet och undantaget sömmarna (vilka jag knappast kan testa) så var skillnaden liten.
Är det inte de som har människohud i handflatorna?
Buy quality, cry once
Jag har testat de, då jag precis som du tyckte att det verkar smart. Jag tyckte att de var styva och obekväma. Kör nog hellre med skinnhandskar och har ett par gore-tex I väskan tills när det regnar.Är det någon som testat Held air n dry? Verkar ju schysst koncept med 2 handskar i en om det nu fungerar. Sen vet jag inte om glidskyddet är det bästa med enbart tunnt perforerat kängru skinn på undersidan.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|