Valet föll på dessa. Richa Stealth heter dem.
View attachment 448804
- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -
Mycket skydd på alla de mest utsatta ställena. Åkte till stora staden idag o testade lite olika och de kändes gedigna. Verkar ha allt som en sporthandske har minus den höga kragen vilket jag inte vill iaf.
Valet föll på dessa. Richa Stealth heter dem.
View attachment 448804
- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -
Mycket skydd på alla de mest utsatta ställena. Åkte till stora staden idag o testade lite olika och de kändes gedigna. Verkar ha allt som en sporthandske har minus den höga kragen vilket jag inte vill iaf.
Har hittat min size nu och de är hyfsat bekväma för vara nya och "oinkörda". Har varit ute o kört bil med med dem idag. Har ju ingen möjlighet att köra MC med själv (inget kort).
Har handskar bäst före datum? För det låga priset av 412kr funderar jag på o köpa två par. Kan vara gött o ha ett par att varva med.
Så länge skinnet inte torkar eller handskarna slits ut av användning så skulle jag säga nej.
Nu tror ni la att jag blivit störd men jag slog faktiskt till på ytterligare ett par utöver de jag nämnt tidigare i tråden.
View attachment 448869
Är lite anti de höga "skaften" men jag tror jag kan lära mej o leva med det. Känns jäkligt säkert o ombonat om inte annat. Nu köpte jag förvisso dom begagnade men de skulle vara nya/oanvända och det tror jag de är också. De luktar ny bilinredning om dem och vecken i skinnet på bilden har jag skapat. Detta är nu de "finaste" handskarna jag har och en sak märker man ju väldigt fort. You get what you pay for! Aldrig mer snegla åt "billig skit" mer. (Det var ingen som sa att detta var en materialsport!)
Sen har jag ett par funderingar.
Fundering 1:
Handskvård? Hur funkar det? Smörja? Typ läderfett? Får man det?
Fundering 2:
Kan man "köra in" en handske snabbare? Dvs mjuka upp dem på nåt annat sätt än att faktiskt nöta in dem? Återigen nåt lämpligt smörj som då mjukar upp dem kanske? Sambon gillar inte inkörsperioden på nya handskar och nu får hon ett par nya med posten om nån dag.
https://www.racerglovesusa.com/collections/motorcycle-racing-gloves/Race
Dessa har jag kört med de sista åren, sen 2010 iaf., och de är Riktigt bra i förhållande till vad man betalar.
Har blivit en skvätt dyrare nu i år men 2100 för toppmodellen är ändå inget överpris(1800 förra året), riktigt bra skydd och känguru i handflatan och ut i insidan på fingrarna så bra känsla och hållbara även om du är som mig som blir varm och fuktig om händerna med handskar på(fuktig/blöt nötskinn skaver det lätt hål på, hade alltid i handflatan på mina berik från styrpinnen, inte lika känsligt med känguru).
Beställer via mc-event här i sverige, bra service.
Bara ett tips till de "finare" märkenas toppmodeller och dess ofta exlusiva pris...
Det bästa för att göra dem mjukare för få dem att få rätt form är att smörja dem med läderfett. Jag brukar köpa läderfett på närmaste hästbutik. En hink där kostar en bråkdel av en fingerborg från en hojshop.
Tänk på att testa på en liten och dold del om det blir någon skoj färgskiftning. Jag har aldrig råkat ut för det, men det kan hända.
Angående materialsport, vänta bara.
På höstkanten när det blåser snålt är handskar som går upp en bit guld värt tycker jag. Handtagsvärmare och rejäla handskar förlänger säsongen avsevärt tycker jag. Nu drar jag faktiskt ner på farten och drar på mig ett par skidhandskar när jag kör och temperaturen kryper mot nollan. Har inte fått tag på ett par bra varma mc-handskar ännu. Men så har jag inte letat speciellt bra heller.
Kör du läderfett över hela då? Även över dom paddade delarna? Vad gör man om man har fått överskottsfett på dem? Torkar av antar jag, men med vad? Smöriga handskar när det är dags o köra känns ju aningen vanskligt.
https://www.racerglovesusa.com/collections/motorcycle-racing-gloves/Race
Dessa har jag kört med de sista åren, sen 2010 iaf., och de är Riktigt bra i förhållande till vad man betalar.
Har blivit en skvätt dyrare nu i år men 2100 för toppmodellen är ändå inget överpris(1800 förra året), riktigt bra skydd och känguru i handflatan och ut i insidan på fingrarna så bra känsla och hållbara även om du är som mig som blir varm och fuktig om händerna med handskar på(fuktig/blöt nötskinn skaver det lätt hål på, hade alltid i handflatan på mina berik från styrpinnen, inte lika känsligt med känguru).
Beställer via mc-event här i sverige, bra service.
Bara ett tips till de "finare" märkenas toppmodeller och dess ofta exlusiva pris...
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|