Jagat ny CBR1000RR idag.

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
Yamaha R6 2008
helt ny? :), grattis till köpet, våren är här, eller ja snart iallafall ska snöa i skåne ikväll eller imorrn plus så ska det bli ner emot -6 naten till onsdag :( men hoppas det inte håller i sig vill ut o köra, lycka till med nya hojen o än en gång g´rattis till ditt nya köp :)

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Japp! :D

Inte fullt så billigt som jag hade hoppats på men lite billigare än listpris och fick med följande till hojen:
· Färganpassade hjulstickers
· Färganpassade racing stickers
· Vindruta
· Färganpassad 1-sits kuts
· Tankpad

...som dom skulle montera och sen skulle jag få ha den i deras vinterförvaring tills det blir dags! :tummenupp

Ge mig vår, jag vill köra! :D
Ja men då får man ta å gratuler då då!!
:tummenupp :tummenupp

Kan vissa dagar ångra mig att jag inte bytte till en -08 med 150 mil, Slip on och PCIII med bra mellanpris runt nyår......

Men men, ska trimma 600-an med stålomspunnet å sen bromsa om alla 1000!!:rolleyes:

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
helt ny? :), grattis till köpet, våren är här, eller ja snart iallafall ska snöa i skåne ikväll eller imorrn plus så ska det bli ner emot -6 naten till onsdag :( men hoppas det inte håller i sig vill ut o köra, lycka till med nya hojen o än en gång g´rattis till ditt nya köp :)

Tack tack(eller vad man nu ska säga) :tummenupp
Ja helt ny. :)
Dummaste man egentligen gör är att köpa en helt ny, men vad fan jag ville ha en! :banana

Ja men då får man ta å gratuler då då!!
:tummenupp :tummenupp

Kan vissa dagar ångra mig att jag inte bytte till en -08 med 150 mil, Slip on och PCIII med bra mellanpris runt nyår......

Men men, ska trimma 600-an med stålomspunnet å sen bromsa om alla 1000!!:rolleyes:

Det kommer fler tillfällen med bra pris! :)
Ja mig bromsar du säkert om, jag är bara en gasglad posör! :D

Grattis mannen!!!! Men original blås?! Va fan!

Ingen hög prio för mig att låta högst! :tungan
Kommer att köra med modifierat orginalblås hela sommaren!
Kanske man kollar på begagnatmarknande nästa år...

Last edited:

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
Yamaha R6 2008
Tack tack(eller vad man nu ska säga) :tummenupp
Ja helt ny. :)
Dummaste man egentligen gör är att köpa en helt ny, men vad fan jag ville ha en! :banana

dummaste o dummaste de kan man väl inte påstå, då vet man att den bara har varit din och ingen annans :D, vilken känsla de e när man köper helt nytt :yoparty

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det kan liksom inte vara så många färre ägare på en begagnad 08:a på firma. Redan när du köper en sprillans ny hoj blir du den "3:e ägaren". :fyllisar

Jag är andra,enbart säljande butik före mig.

Grattis till hojen,aldrig fel med nytt om man har råd,skön känsla! :)

Kostade?

Henrik

Last edited:

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Ingen hög prio för mig att låta högst! :tungan
Kommer att köra med modifierat orginalblås hela sommaren!
Kanske man kollar på begagnatmarknande nästa år...
Tänk också på att originalblåset är düüürt om du bara kör halvförsäkring eller trafik.
Billigare å välta åt höger med ett aluminium-leo-vince i så fall!!

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tänk också på att originalblåset är düüürt om du bara kör halvförsäkring eller trafik.
Billigare å välta åt höger med ett aluminium-leo-vince i så fall!!

Jo det är dyrt, men skulle jag vurpa så är orginalsystemet det sista jag är rädd om! :tungan (hittade för övrig ett beg på sh för 1000kr)
Jag kommer iaf att köra helförsäkrat... 1902kr på sommaren och 400kr-nånting på vintern. Överkomligt pris.(och hemförsäkringen vart gratis dessutom)

Jag kommer definitivt köpa slipon, men till rätt pris då! :)
Hittar någon ett till bra pris så hojta till! Ett med täckkåpa är ett måste för detta ser inte bra ut... :3freak
f1a9f5ddff29c586eb1e688f5582ed9c.jpg

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Hittar någon ett till bra pris så hojta till! Ett med täckkåpa är ett måste för detta ser inte bra ut... :3freak

Yoshi ha löst det såhär:

Bifogat

• cbr1000rryoshi1.jpg
    cbr1000rryoshi1.jpg
    20 KB · Visningar: 150
  • cbr1000rryoshi2.jpg
    cbr1000rryoshi2.jpg
    9.6 KB · Visningar: 74

scubasteve

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
cbr 1000
Jo det är dyrt, men skulle jag vurpa så är orginalsystemet det sista jag är rädd om! :tungan (hittade för övrig ett beg på sh för 1000kr)
Jag kommer iaf att köra helförsäkrat... 1902kr på sommaren och 400kr-nånting på vintern. Överkomligt pris.(och hemförsäkringen vart gratis dessutom)

f1a9f5ddff29c586eb1e688f5582ed9c.jpg

hör av dej om du hittar nån form av täckkåpa som passar till andra system än yoshi,

Last edited:

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Nej, ser ut som ett ormbo från en VW 1300 Bubbla fran 67.... hahaha...

Exakt! :huvet

Yoshi ha löst det såhär:

Sett den, snyggt men dyrt...mig veterligen så säljer dom inte dessa kåpor lösa. :(

hör av dej om du hittar nån form av täckkåpa som passar till andra system än yoshi,

Det ska jag göra!
Men troligen så är enda möjligheten nu för tillfället är att antingen köpa ett slipon från yoshi eller göra eget... enklast och billigast är helt klart billigast.

Förmodligen väldigt enkelt att göra en egen kåpa, men det får man se när man köper ett slipon, som sagt ingen prio på det än! :)

Helt klart snyggaste lösningen har tailormade...men den kostar därefter dvs ca 10k :3freak

Last edited:

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Exakt! :huvet

Sett den, snyggt men dyrt...mig veterligen så säljer dom inte dessa kåpor lösa. :(

Vi har lösa på lager (Honda MC Center Göteborg) kostar 975:- Men jag vet inte om dessa passar direkt på andra fabrikat, men allt går med våld och vasselin..

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Vi har lösa på lager (Honda MC Center Göteborg) kostar 975:- Men jag vet inte om dessa passar direkt på andra fabrikat, men allt går med våld och vasselin..

jäklar vad nice att det finns att köpa lösa! :tummenupp
Är dom med eller utan texten på kåpan?

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
kan du kolla om dom passar andra slip-on med? snackade m bröderna Nilsson o dom sa att det kåpan bara passade Yoshi,

Nja det är ju inte så att det står i några listor men allt handlar om hur mycket man kan/vill.. :tummenupp En klämma runt systemet med ett fäst öra i så är det löst!

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Nja det är ju inte så att det står i några listor men allt handlar om hur mycket man kan/vill.. :tummenupp En klämma runt systemet med ett fäst öra i så är det löst!

Precis, allt går att lösa. :)

Från det ena till det andra... vad tar ni för ett Yoshimura R77?
(precis kollat deklarartionen och det var positivt:tungan )

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati