Ajaj, nu är ju den undersökningen några år gammal, men nästan hälften in för allvarliga fel inom fyra år är riktigt dåligt.
Mer än så, till och med vinnaren med 11% tycker jag också att är rätt dåligt i modern tid. Tänker man på hur långt de flesta hojar går på fyra år....
Det är till och med så dåligt genomsnitt att jag börjar undra om den undersökningen riktigt är pålitlig?
Och vad blir resultatet om man kollar Motorrads 5000 mil tester och tar räknar ut medelvärdet av placering för samtliga testade hojar av varje fabrikat.
Jag gjorde det för några år sedan och resultatet blev att sist kom tre
EU fabrikat för mest strul under 5000 mil under garantitiden. KTM, Ducati, BMW
Bästa resultat från EU (detta var före Brexit) Triumph.
Minst strul under de 1:a 5000 milen var under många år hos Motorrrad. En HD !
Minst strul för en sporthoj i Motorrads 5000 mil toppades under många år av en Yamaha R1:a.
När man sedan läser trådar här på SH och ser att en ägare av en BMW K1200 fått veta att slut växellåda efter 5000 mil är normalt, att ECU kass och måste bytas vid ca 5000 mil är normalt.
En ny BMW S1000RR voltar över framhjulet under acceleration (inget fel hittas av BMW). Men föraren som kom under sin S1000RR svårt skadad.
Om en annan ny BMW som dra kraftigt snett om man släpper styret, inget fel hittas av företaget som sålt BMWn, BMW fabriken återkopplar inte. Kenneths MC upptäcker att wirarna upp till styret är för korta byts dessa till andra längre wirar drar BMWn inte snett när man släpper styret.
Bike gör ett 5 bandagar på en vecka test med en BMW S1000RR. Det blir 3 bandagar och 2 haverier på en vecka.
Ska jag fylla på med mera så skriv det ! ?