Jaha, då var det min tur då...

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Nu har jag, Ugluk och Pingvinen något gemensamt. Vi har varit/blivit av med KK't.

För min del hände det vid F16 in mot stan idag vid 15.20 tiden. 148km/h på 90 väg = 58km/h för fort.
Konstapeln som körde en civil BMW-hoj var mycket saklig och korrekt och förklarade hur överklagan m.m. går till, så honom kan jag inte vara sur på. Han röck inte lappen direkt heller utan han berättade att det får länstyrelsen ta hand om. Boten på 2000:- skickar p*lisen hem till mig. Tack! :rolleyes: Jag åker dit för fortkörning och inte vårslöshet. Jag erkände ingenting.

Jag frågade om jag kunde köpa loss videon han tog av mig, det skulle gå bra fast det skulle kosta 600:-. Såå djäkla ball var inte videon så det får vara.

Efterssom det gick 58 km/h för fort blir jag säkerligen av med lappen i 3 månader eller så. Hela sommaren kommer jag alltså att cykla. Jag kan inte ens ta mig ut till Rörken! Bäst är väl det iofs... Abstinensen kommer bli jobbig.

FAN! :mad:

Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
jooos.. jag har vart i det träsket osså..
kan bara beklaga.. men till röken ordnar vi väl så du ska komma till o köra av dig på måndagar iallafall. någon har väl ett släp eller så.. :crash

/z

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Om du bara visste hur jag lider med dig.. :(
Dessutom blir det nog 4 månader..

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Re: Jaha, då var min tur då...

NEJ!!!
Vad skriver du??
Nej F*N jävla skit vi som skulle åka massa hoj ihop..
När min är klar kan du få åka bakpå :crash

JoS skrev:
Nu har jag, Ugluk och Pingvinen något gemensamt. Vi har varit/blivit av med KK't.

För min del hände det vid F16 in mot stan idag vid 15.20 tiden. 148km/h på 90 väg = 58km/h för fort.
Konstapeln som körde en civil BMW-hoj var mycket saklig och korrekt och förklarade hur överklagan m.m. går till, så honom kan jag inte vara sur på. Han röck inte lappen direkt heller utan han berättade att det får länstyrelsen ta hand om. Boten på 2000:- skickar p*lisen hem till mig. Tack! :rolleyes: Jag åker dit för fortkörning och inte vårslöshet. Jag erkände ingenting.

Jag frågade om jag kunde köpa loss videon han tog av mig, det skulle gå bra fast det skulle kosta 600:-. Såå djäkla ball var inte videon så det får vara.

Efterssom det gick 58 km/h för fort blir jag säkerligen av med lappen i 3 månader eller så. Hela sommaren kommer jag alltså att cykla. Jag kan inte ens ta mig ut till Rörken! Bäst är väl det iofs... Abstinensen kommer bli jobbig.

FAN! :mad:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Lider med dig polar'n! :gråta

Fan om det skulle hända mig så blir det katastrof! Jag skulle inte kunna sköta mitt jobb då... Var ute och drog med Puffy_74 i går och det gick...fort... Måste nog få lite av Penguins snutnoja så jag lugnar ner mig och tänker på vad som händer om jag torskar.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Attans då! Det var rejält tråkigt att höra kompis. Mitt i sommaren och allt........lider verkligen med dig ska du veta.

Men eftersom du fortfarande får köra ska du inte supa ikväll. du ska ju defintivt åka med imorgon. :fakta

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Vad trist :(
och i början på sommaren också.. Krya på dig eller vad man nu ska säga..

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Lider också med dig!! :( Egentligen är det ju bara på turen det hänger varje dag man kommer hem med lappen i behåll. Dom kan ju egentligen stå var som helst. Minsta lilla omkörning så spräcker man ju +30-gränsen med råge! Så egentligen kanske man bör kalkylera med att någon gång förlora körkortet. Gör man det aldrig så kan man skatta sig lycklig!.

Provkörde en blejd idag och då gick det mycket för fort...

Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Välkommen till klubben! Trist att du lyckades pricka mitt i sommaren. Och som tidigare nämts så kan du räkna med 4 månader, det fick i alla fall jag för 141 på 90 väg, iofs så sydde jag och min chef ihop ett intyg på att jag behövde bilen i jobbet så det skrevs ner till 3 månader.
Om du vill får du givetvis skjuts ut till Rörken. Inte kan du missa det resten av sommaren.
Och häng på imorgon till Enköping, du kommer ångra dig annars.

Ta det som en man, lägg dig ner och grina och skyll på någon annan!

/Martin

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
n'Lasse skrev:
Provkörde en blejd idag och då gick det mycket för fort...

Då förstår du vilken värld jag lever i! Inte fasen krävs det en omkörning för att bryta 30-gränsen. Hojarna är inte byggda för att framföras i laglig hastighet, därför är nästintill omöjligt att köra lagligt. Jag skyller iaf på hojen........ :eek:

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Ush och fy!
Det var verkligen inte roligt att höra! Nya däck och fuzzhat - allt klart att bara åka! :(

Hoppas att det löser sig så du får köra på Rörken, och kanske lite bana iaf. Helt utan hojåka kan du ju inte ska bli!

Nejdu, jag lider vekligen med dig! Hugaligen!

/NN

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jäklar va tråkigt.... :(

Det måste ju nästan va värt 600 spänn för videon ;)

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Penguin skrev:
Hojarna är inte byggda för att framföras i laglig hastighet, därför är nästintill omöjligt att köra lagligt. Jag skyller iaf på hojen........ :eek:

:D vid 140 börjar ju trycket på armarna att lätta så man vill ju gärna ligga där någonstans :D

Tråkigt med kortet :rolleyes: eller rättare sagt brist på kort

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Affe_R1 skrev:
Jäklar va tråkigt.... :(

Det måste ju nästan va värt 600 spänn för videon ;)
Jag har svårt att tro att det skulle vara så dyrt. Trafikjuristen beställde och granskade min film för ett påslag på en femhundring. Han kanske har mängdrabatt.. :rolleyes:

FreeRider

In The Army Now...
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
GSX-R 600 `98
men Shit va Tråkigt...

Kanske en jobbig Fråga men, hur såg CivilSnuten ut? Vad var de för BMW, Färg, Reg.Nr?

Lider med Dig.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...