Jaha, det var ju inte första gången ...

Status
Ej öppen för fler svar.

Westergren

Homokuppe, liten palle, söka andra kille
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
S3 -05, Perák -49, Z650 -82
Tomt industiområde? vad säger att inte någon bil kommer i din lilla fjantbacke du övar i? du slår över eller får wobbel och vips har ni frontat

Peter vet du vad! Du har nu lagt ribban och tro mig vi kommer ses någon onsdag! Jag är absolut inte blyg av mig och tro mig jag kommer konfrontera dig om allt detta du skrivit om på SH. TRO MIG

Jösses.. Jag trodde Sporthoj.com var ett forum för hyfsat likasinnade hojåkare, inte testorubbade gorillor som vill stämma knytnävsdejt med oliktyckande..

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Du verkar vara lika naiv som alla andra självmordspiloter. Har hört av andra att du är en blyg idivid som rättar dig i ledet. Varför lever du ut här på forumet när du är en helt annan individ i verkligheten?

Blyg? haha :D länge sen jag hörde det.

Sportbike eller annan admin kan rensa lite här, tar på mig OT :arsele

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Det är inte polisens fel att han körde för fort, gav fan i att stanna och körde ihjäl sig, säger sig väl självt?
Men det borde ha synts tidigt att tjommen inte tänkte backa av, ergo - är det värt att jaga honom för att rycka lappen och bötfälla pojken - till en eventuell bekostnad av liv, det är ju frågan?

Nu är filmmaterialet underligt nog borta när som sagt vittnen hör av sig...så lägligt. ;)

Enligt expressen så saknade han körkort med:vaHans mamma menade att han inte skulle utsätta sin flickvän för fara, undrar om morsan visste han saknade körkort,om hon visste det så är det rena hyckleriet från morsan hans..snacka isåfall om att utsätta andra för fara om man inte ens har styrlapp..

Vad som föregått i killens huvud kan man ju undra, hade han fått "tok-spel" så är det nog inte bättre av att man sitter på en dödsraket heller, lika illa som andra som får tokspel kommer över ett gevär eller en stor kökskniv, slutar sällan bra...

Hur som helst tragiskt när unga människolivs släcks.

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
synd bara att folk ska behöva dö för ett sånt "ringa" brott som olovlig körning, och sen att riskera en oskyldig passagerares liv med gör det inte bättre. Polisen gör ett himla bra jobb många ggr, men dom borde tänka efter före ibland. Det hade vart betydligt bättre och ta regnr och kollat upp vars personen bodde och väntat där eller liknande.
Och nåt jag stör mig riktigt mycket på är poliser som ska ta lagen i egna händer i tex filmen där dom jagar nån på en r1, där dom blir tillsagda att avbryta men inte gör det, såna hade jag kunnat ge en redig käftsmäll vilken dag som helst! för att en mc är inte så farlig i trafiken annat än för han som sitter på den, så man förtjänar inte att dö eller bli kraftigt skadad för en sån sak tycker iaf jag!

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Det jag inte gillar är att de inte ger sig när det är tydligt att han inte kommer stanna, det kan bara sluta jäkligt illa, eller så kommer han undan, lose-lose så att säga.
Visst är det osannolikt att det slutar väl, inget snack om det, men problemet är inte helt olikt gisslansituationer. Att inte betala utsätter gisslan för en väldigt stor risk, men att lära alla gisslantagare att det betalas ut pengar uppmuntrar framtida gisslantagare och utsätter därmed många fler framtida gisslan (vad heter det i pluralis?) för risk.

Lite samma sak med polisjakter. Att släppa alla som inte verkar vilja stanna kanske minskar risken i just den situationen, men att lära alla wannabies att det bara är att brassa satan så kommer man undan kan mycket väl utsätta betydligt fler för samma risk framöver.

Det som däremot motiverade att vara lite extra försiktig i det här fallet tycker jag är att det fanns en passagerare med i bilden, som föraren uppenbart utsatte för en mycket stor risk. Föraren väljer helt och hållet sin egen risk, så hans död, hur beklaglig den än är för hans anhöriga, kan ingen annan än han själv klandras för, men det är omöjligt för polisen att avgöra om passageraren är med på det valet av risk.

Nu vet vi ju inte hur aggressiva de faktiskt var i efterföljandet/jakten, men att helikopterfilmen saknas betyder knappast speciellt mycket. Om det nu är så att helikoptern legat i avgasröret och stressat lär det snart finnas hundra youtubefilmer som visar det. Två timmars helikopterjakt går inte precis obemärkt förbi, och varenda tomte har ju video i mobilen nu för tiden.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Enligt pressen saknade föraren mc kort och var på väg till en mc träff med en lånad mc som han mer tog än frågade lov om där flickvännen satt som passagerare.Överlevande flickvän ber föraren att gömma sig i en tunnel under jakten efter farter på över 250 km/h !?.Och anhöriga skyller på polisen.Vilka plantor, hur står det egentligen till i kontoret på dessa individer !?.Skönt att de är borta från vägarna ... så att resten av trafikanterna kan färdas utan att behöva sätta livet till pga denna vettvilling och hans pantade flickvän.Finns inga ursäkter för detta även om de inblandade uppenbart gjort ett tappert men korkat försök.Jag fick inte döda min granne för då kom polisen buhu ... !?.

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Trist att han dog, men han hade sig själv att skylla och polisen har absolut inte gjort något fel överhuvudtaget.
Kör man i dessa hastigheter, utan körkort dessutom, och med skjuts = Skyll dig själv och ta konsekvenserna.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM