Ahrkey
Ny medlem
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5285372&postcount=860
Där kan ni själva följa helikoptern och bedöma hets eller inte.
Bra va?
Där kan ni själva följa helikoptern och bedöma hets eller inte.
Bra va?
Det är inte polisens fel att han körde för fort, gav fan i att stanna och körde ihjäl sig, säger sig väl självt?
Men det borde ha synts tidigt att tjommen inte tänkte backa av, ergo - är det värt att jaga honom för att rycka lappen och bötfälla pojken - till en eventuell bekostnad av liv, det är ju frågan?
Nu är filmmaterialet underligt nog borta när som sagt vittnen hör av sig...så lägligt.
Okej så det mer okej om en polisbil i 250 km/h frontar med en flerbarnfamilj så länge de tar buset.
Har du någon överhuvudtagen någon aning om vad polisens riktlijner säger beträffande efterfölje.
men tack för ditt svar. att 10 patruller tokbränner på nynäsvägen och i varje kurva utgör ett stort hot mot andra trafikanter spelar ingen roll, bara de får tag i mc-piloten.
Och du ska göra åt det liksom, är ju rätt uttjatat ämne all skitkastning på snutarna. Menar du kan säkert ha rätt men det hjälper ju inte och kränga en tråd på sporthoj om det.....QUOTE]
Såklart inte, vi ska vara korrekta svenskar och inte ifrågasätta auktoriteter. Det är så det ska fungera, fattar ju alla
Okej så det mer okej om en polisbil i 250 km/h frontar med en flerbarnfamilj så länge de tar buset.
Har du överhuvudtagen någon aning om vad polisens riktlijner säger beträffande efterfölje.
men tack för ditt svar. att 10 patruller tokbränner på nynäsvägen och i varje kurva utgör ett stort hot mot andra trafikanter spelar ingen roll, bara de får tag i mc-piloten.
Ordna fram filmen så kan jag poppa popcorn så kollar vi på den tillsammans och återkomma med svar till alla
Vore trevligt vad innebörden jaga betyder och vittnen till den här jakten. Flickvännen hävdar att hon sett halva poliskåren.....hur är det möjligt i dom hastigheterna? Huvudet flyger ju av.
Dom hävdar att dom inte kunna spela in något -> då det har aldrig funnits en film. Jag håller med om att det är underligt att inget funkade när den lämnade land...kanske priset man får betala när man köper sin utrustning på onoffs 50% rea.
Du är ett stort jävla blåsljus.
*Suck* Har inte polisen i Sthlm något annat för sig än att jaga 1styck (EN) mc med sina helikoptrar o bilar vid en hastighetsöverträdelse? (lite svårt att bevisa den aktuella hastigheten om man inte ens videofilmar, så varför ens anstränga sig in the first place?) Kanske var det ett väpnat bankrån saken egentligen gällde?
Vore trevligt vad innebörden jaga betyder och vittnen till den här jakten. Flickvännen hävdar att hon sett halva poliskåren.....hur är det möjligt i dom hastigheterna? Huvudet flyger ju av.
Dom hävdar att dom inte kunna spela in något -> då det har aldrig funnits en film. Jag håller med om att det är underligt att inget funkade när den lämnade land...kanske priset man får betala när man köper sin utrustning på onoffs 50% rea.
Jakt var det ju, helt klart var grabben medveten om helikoptern, varför annars leta sig ned i tunnlarna? Med andra ord så påverkade polisens närvaro hans (dumma) beslut att fortsätta.
Det jag inte gillar är att de inte ger sig när det är tydligt att han inte kommer stanna, det kan bara sluta jäkligt illa, eller så kommer han undan, lose-lose så att säga.
Vi får avvakta och se vad som kommer fram. I mina ögon rör det sig om en självmordspilot med tanke på alla överträdelser han gjorde. Tror du en skål med gröt vid mållinjen hade fått han att agera annorlunda?
Ja, det är ju just det som är problemet, att han var på väg mot ond bråd död, det borde länsman ha uppfattat, förmodligen hade man regnumret ändå, och kunnat göra livet surt för honom i kontrollerad miljö.
Vi får avvakta och se vad som kommer fram. I mina ögon rör det sig om en självmordspilot med tanke på alla överträdelser han gjorde. Tror du en skål med gröt vid mållinjen hade fått han att agera annorlunda?
Ja, det är ju just det som är problemet, att han var på väg mot ond bråd död, det borde länsman ha uppfattat, förmodligen hade man regnumret ändå, och kunnat göra livet surt för honom i kontrollerad miljö.
föraktar du sporthojsförare om du får reda på att någon av dem någongång gjort en riktigt bombrepa!
Du kanske skall hitta på¨något annat på onsdagskvällarna och inte åka till norrasidan och smöra och leka kompis
Och du ska göra åt det liksom, är ju rätt uttjatat ämne all skitkastning på snutarna. Menar du kan säkert ha rätt men det hjälper ju inte och kränga en tråd på sporthoj om det.....QUOTE]
Såklart inte, vi ska vara korrekta svenskar och inte ifrågasätta auktoriteter. Det är så det ska fungera, fattar ju alla
Det menade jag inte, menar att ifrågasätta polisens agerande på Sporthoj.com ger väll inte ett jackshit. Förlåt om jag var otydlig i tidigare inlägg
Man kan ju vända på det och säga att eftersom polisen så ofta avbryter jakter när det blir för farligt så räknar kidsen nästan med det och de vet att det kan löna sig att försöka smita.
Till skillnad från dig tar jag hänsyn till yttre omständigheter. För dig är allt svart eller vitt. Smöra och leka kompis? Du är bara för söt.
är yttre omständingheter att försöka göra wheeilis i jordbro industriområde?
Här har vi ditt största problem med ditt "ambulans"-tänk - 250 på E4an eller öva på bakhjulet i ett tomt industriområde faller i ditt huvud under samma ram oavsett karaktär på "brottet". Hoppas vi ses, du behöver mycket kärlek min son.
Tomt industiområde? vad säger att inte någon bil kommer i din lilla fjantbacke du övar i? du slår över eller får wobbel och vips har ni frontat
Finns inga bilar där jag övar sötnos
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |