Jaha =(

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag har haft a1 kort i över 2 år, men får man ny prövotid för nytt körkort?

Har du gjort EN prövotid på vilket körkort som helst så får du INGEN mer oavsett hur många körkort du tar! Tog mc i år men har haft bilkk i 10 år alltså ingen prövotid på mc:tummenupp Du för bara ny prövotid när du blir av med lappen helt och måste ta om!
 

Solid snake

Guest
Har du prövotid och blir av med kortet så måste du ta om det, prövotid har du i 2 år och bara en gång.

Har du inte prövotid och blir av med kortet så får du tillbaka det såvida du inte blir av med det i över 12 månader, då du måste ta om det.
 

flarren

Pilot
Gick med
30 Jan 2007
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki ZH2 -20
Husaberg

Jag vart stoppad med min husaberg 650 som är reggad på 6 kw :tungan
De bara kollade kortet och frågade om hojen gick bra. De ställde inga frågor trots mitt Doma-helsystem som gör att hojen brölar fint :)

jag antar att man har tur ibland helt enkelt
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Jag ska strypa upp ktmen till våren och som första ägare kan jag ju inte skylla på att jag inte visste att den var ostrypt eftersom den såldes strypt. Vad ska jag säga om jag blir stannad i kontroll?
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6

Jag tycker det är bra att nån som faktiskt har lite koll kommer in och rättar till rövarhistorierna och den rena hörsägen.
Man vill ju veta vad som verkligen gäller i såna här situationer så att man kan hålla sig på rätt sida av lagen :hihi
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Dom kan ju inte direkt bevisa att den är ostrypt utan en bromsbänk,isånnafall måste dom väll ta in den på station och plocka ner den eller ge en ny besiktning?
Blev jag stoppad och dom började kolla strypning så skulle jag då blåneka och vägra skriva på nånting och vill dom provköra så skulle jag säga att dom får det bara dom klarar av att starta den och försöka dra det så långt som det bara går:D
 

Marxus

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Null
Jag har frågat polisen i ärendet. Både lokalt och till polismyndigheten i Gävleborgs Län. De sade att de tar inte lappen på plats, utan att ärendet skickas vidare till länsstyrelsen och att de beslutar i ärendet. Det kan bli indragning men det var tydligen inte så vanligt.

Man slipper inte undan "lättare" för att man inte har prövotid, enda är att man slipper ta om lappen vid en kortare spärrtid än ett år. Polisman i tjänst får köra vilket fordon som helst om det krävs, utan behörighet för fordonet.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top