Jahopp bansäsongen är över vad gör man nu då?

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Hoj
2015 KTM Superduke 1290 R
Gör som alla andra håll i dig för allt vad tyglarna håller och gazzza satan kan ju inte gå mer än åt helvetet :D

Skämt åt sido ta det lite lugnt i början och ska du fortsätta köra på slicks så skaffar du dig värmare på momangen så slipper du en del tråkiga överaskningar :)

Jo planen är att åka på slicks ev på "gatslicks" då majoriteten säger att jag ej kommer pusha så hårt att riktiga slicks behövs. Men gatslicks ger ändå bättre grepp än rena gatdäck. Dessa följde med plus en uppsättning regndäck o varför inte köra på dem o se vad man tycker. Värmare lär man ju ändå behöva senare så det kan jag ju köpa på mig redan nu. =)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
"cp" :hihi:hihi

I februari i år hittade jag ännu en passion: Skidor!:kär
Alltså, jag var askass på det, var nog mer rädd än glad mesta delen av tiden

Det är bara att köpa kraschskidor och kinapjäxor sen är det bara att anamma det gamla ordspråket "ner kommer man alltid!"

AsuddenBurstOf

Icke Medlem
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1989
Haha say whaaat?:7peta

Såklart inte alla, men så är det i överlag att kromosom (eeh stavning) y är överrepresenterad.

Och visst, häng här och bli med barn typ. :3freak och här kommer :7peta alla honor vill bli med avkomma. (Finns ingen PUNKT smiley!)

Edit
Ungefär som feta tjejer blir punkare och as packade. :arsele

Edit2
killar som "hänger" här med har sina problem, inkl undertecknad :huvet

/J

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Vänta nu, är det inte dig jag brukar träffa på banorna? Vi har rätt nyligt setts på ATT och på Åsen i helgen hade du karln med dig som depåbitch. Tror vi "lärde känna varandra" på Mittsverige -11.

Haha nope, har du inte kört en massa på knutstorp har vi inte setts :p har tyvärr inte tagit mig utanför Skåne, men nästa säsong så jävlar :) och gubben har jag inte med som depåbitch, vi fajtas på banan för jävelen :tummenupp

Såklart inte alla, men så är det i överlag att kromosom (eeh stavning) y är överrepresenterad.

Och visst, häng här och bli med barn typ. :3freak och här kommer :7peta alla honor vill bli med avkomma. (Finns ingen PUNKT smiley!)

Haha häng här och bli med barn? Har du sniffat bensin? :D
Klart man vill bli med avkomma.. Min nästa "avkomma" blir en cross så man kan busa vidare året runt :arsele

Ungefär som feta tjejer blir punkare och as packade. :arsele

Hahahahahahaha :rofl

R5+1

Guest
Haha nope, har du inte kört en massa på knutstorp har vi inte setts :p har tyvärr inte tagit mig utanför Skåne, men nästa säsong så jävlar :) och gubben har jag inte med som depåbitch, vi fajtas på banan för jävelen :tummenupp

A-haa! Då har jag mod nog att säga: Bring it, bitch!:brynad
Jag utnämner dig härmed till min lede Fii. Nästa säsong får vi se till att hamna på samma bana i samma grupp. Då ska vi se vem som sätter vem på plats!:sissy

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
Man kallar sig inte Fi, alla som gjort lumpen förknippar det med..... ?

/G

Så peta inte

Gå och lägg dig :arsele

A-haa! Då har jag mod nog att säga: Bring it, bitch!:brynad
Jag utnämner dig härmed till min lede Fii. Nästa säsong får vi se till att hamna på samma bana i samma grupp. Då ska vi se vem som sätter vem på plats!:sissy

Hahahahaha.. Ja då är det väl min tur och säg: Bring it bitch :såjaponken :D

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Nu när bansäsongen är slut blir det till att,
- Boka upp nästa års banåkning utomlands så man har något att se fram emot.
- Kitta på banhojen lite mer
- Skaffa en isräser så man kan träna under vintern
- ...
:)

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Du kan väll skriva en guide på alla misstag/framsteg du gjort! Från att impulsköpa en hoj och en halv utrustningsbutik till att bli banjunkie och lida av hojabstinens i september! Du lär ju gått igenom mer än de flesta rookies iår!

mojja83

Guest
Du kan väll skriva en guide på alla misstag/framsteg du gjort! Från att impulsköpa en hoj och en halv utrustningsbutik till att bli banjunkie och lida av hojabstinens i september! Du lär ju gått igenom mer än de flesta rookies iår!

Haha ja det kanske skulle ha kunnat bli en läsvärd berättelse :) Vi får se vintern är ju lång!!!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Haha ja det kanske skulle ha kunnat bli en läsvärd berättelse :) Vi får se vintern är ju lång!!!

Om det är den första vintern sedan du började köra hoj kommer den bli något av det längsta du varit med om.

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Vet inte om nån skrivit det än, men köp en mekhandbok och öva lite på att byta fotpinnar, clipon osv.... i vinter så slipper du förlita dig på att andra ska meka ihop din hoj nästa år efter du kraschat. Sedan kan du ju även köpa utrustning för att kränga däck och öva på det också. För du lär nog få bekanta dig med sandfållor och gräsmattor nästa år på åsen också.. :)

mojja83

Guest
Vet inte om nån skrivit det än, men köp en mekhandbok och öva lite på att byta fotpinnar, clipon osv.... i vinter så slipper du förlita dig på att andra ska meka ihop din hoj nästa år efter du kraschat. Sedan kan du ju även köpa utrustning för att kränga däck och öva på det också. För du lär nog få bekanta dig med sandfållor och gräsmattor nästa år på åsen också.. :)

Det är en speciell känsla med en klotning man ligger där i gräset/gruset adrenalinet rusar man är förbannad reser sig upp och ser hojen halvt fördärvad skinstället sönder slitet hjälmen körd handskarna sönderslitna och så kommer blå blinka körandes i raket fart och ställer frågan om man mår bra,

Klart som fan jag inte mår bra hojen är okörbar nya stället sönderrivet likaså handskarna och även hjälmen har fått sig en kyss självförtroendet är i bott och så frågar token om man mår bra :kulspruta

Hade jag varit frisk till att börja med hade jag inte satt mig på två hjul och gjort en 230-250 km/h bromsning innan törset. Hade jag varit en normal människa hade jag inte försökt hålla stumt i snabbhögern med en hastighet av 180 + innan bromsning inför ejjes hade jag varit normal hade jag inte tyckt det varit häftigt med ett knä i backen när hastighetsmätaren står på 110 km/h.

Varför fortsätter man med ídiotin då ? Jag gör det för att jag älskar farten,gemenskapen där ute runt banorna och adrenalinkicken det ger att skrämma skiten ur mig själv.

Nu på senare tid har jag inte behövt skrika som en stucken gris i hjälmen men jag tvivlar inte på att nästas säsong kommer jag återigen vid vissa tillfällen skälla på mig själv när hjälmen sitter på huvudet och undra vad fan det där var nödvändigt för.

But that just me :tungan:tungan

Nu ska jag logga in på ebay och beställa lite krasch prylar :3freak

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
Det är en speciell känsla med en klotning man ligger där i gräset/gruset adrenalinet rusar man är förbannad reser sig upp och ser hojen halvt fördärvad skinstället sönder slitet hjälmen körd handskarna sönderslitna och så kommer blå blinka körandes i raket fart och ställer frågan om man mår bra,

Klart som fan jag inte mår bra hojen är okörbar nya stället sönderrivet likaså handskarna och även hjälmen har fått sig en kyss självförtroendet är i bott och så frågar token om man mår bra :kulspruta

Hade jag varit frisk till att börja med hade jag inte satt mig på två hjul och gjort en 230-250 km/h bromsning innan törset. Hade jag varit en normal människa hade jag inte försökt hålla stumt i snabbhögern med en hastighet av 180 + innan bromsning inför ejjes hade jag varit normal hade jag inte tyckt det varit häftigt med ett knä i backen när hastighetsmätaren står på 110 km/h.

Varför fortsätter man med ídiotin då ? Jag gör det för att jag älskar farten,gemenskapen där ute runt banorna och adrenalinkicken det ger att skrämma skiten ur mig själv.

Nu på senare tid har jag inte behövt skrika som en stucken gris i hjälmen men jag tvivlar inte på att nästas säsong kommer jag återigen vid vissa tillfällen skälla på mig själv när hjälmen sitter på huvudet och undra vad fan det där var nödvändigt för.

But that just me :tungan:tungan

Nu ska jag logga in på ebay och beställa lite krasch prylar :3freak

Haha jag orka inte ens läsa hela det inlägget. Hört talas om bl.a. punkt och komma? :arsele :tungan

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Bara nån månad till snöskoter...ska väl jobba för omväxlingens skull !

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka