Jakt & Jägare, White trash deluxe

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det skulle ju vara kanon med regelbundna förarprov för bil, MC, moped, snöskoter, cykel osv. men vem ska genomföra dem? Jag tycker att det är nog mycket regler och lagar i Sverige som det är. Folk får väl använda sitt eget huvud och sunt förnuft också. Hade det varit ett jättestort problem med vådaskott o.dyl. så kanske nåt sånt varit mer aktuellt.

Jag tycker själv att vissa beter sig för dåligt med vapen i hand och då säger jag till. Sen leker jag aldrig med vapen. Låter kanske tråkigt, men att skjuta ett rådjur i bitar på vallen tycker jag känns lite som yihaa-redneck (om ni såg Fredrik & Filip i USA där de sköt sönder bilar och annat).

Edit: stevfle

Jakt i sig är väl egentligen inget problem. Utan det är klåparna till jägare som inte har någon koll.

T.ex dom som inte avlossar ett enda jävla skott i träningsyfte. Utan under jakt smäller av bössan vid första bästa anblick av ett djur och träffar både snett och vint. Men manliga och adrenalinstinna DET är dom.

Jaktförbundet borde införa obligatoriska skjutprov med tillhörande "vapenförarbevis" så skulle det nog bli lite ordning i jaktlagen.
Det är ju fan i mig rent livsfarligt som vissa beter sig.

För när du en gång har tagit din jaktlicens, finns det inga egentliga krav på att du överhuvudtaget kan hantera ett vapen. Och det är ju rätt otroligt egentligen.

//M

Last edited:

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
crf 450
:D fan bästa på länge ju.. cowl tråd med bra poänger.

Det slog mej när jag började tänka på jägarfolk man träffat genom åren, te x kan man inte berätta för en jägarstereotyp nånting för man (alltså jag) vet inget som denne inte redan vet och råkar jägarn inte veta det man säger så är det automatiserat att det som sägs är oviktigt.

Sen att man är från "stan" o jägarn har såklart hur måga skill-pionts som helst eftersom han sovit i sovsäck i jaktstuga säkert ett par ggr mer än jag :3freak gör ju inte det hela lättare..

Jag kaxade mot ett gäng pite-bor vid ett tillfälle om film-typerna från filmen Jägarna då när den filmen var aktuell.. ptjaa.. jag sa att dessa individer finns ju i varenda by i norrland.. men det skulle jag inte sagt.. dom vart vansinniga o ville ha situationen till knytnävsslagsmål utan pardon.. jaa dom råkade vara jägare dom med:) o dom pissar man man inte på.. lite "skogsturken" jargong kan man säga.

Men visst som alltid i lagomsvärje så finns det säkert fina bra jägarindivider som är mkt trevligare o bättre än jag mfl.. bara det att jag inte mött dem än.

Hej o hå panga på!.. tufft o ha en magnum hemma...

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jajaja, är det någon som skickat iväg ett par slugs i en människa då? Jag menar en som faktiskt kan ge igen.

Det måste ju vara the ultimate hunt... A real fucking human being...

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jajaja, är det någon som skickat iväg ett par slugs i en människa då? Jag menar en som faktiskt kan ge igen.

Fö fan. Gjorde en repa i 'nam -71. Fick klippa en hel del charlies... Inget jag gärna talar om... :kulspruta

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms

Trevligt med människor som kan hållla diskussionen på en mogen nivå:tummenupp

Klart man vill panga på med en 12a när turkarna springer runt utanför och tutar:mad:

:) :rolleyes:

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Jag kaxade mot ett gäng pite-bor vid ett tillfälle om film-typerna från filmen Jägarna då när den filmen var aktuell.. ptjaa.. jag sa att dessa individer finns ju i varenda by i norrland.. [/QUOTE]

Ja! De va ju en dokumentärfilm det. Som Stockholmsnatt också var då:confused: Själv så hatar jag jakt som norrlänning men det kanske jag ska ta i gaytråden:)

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Det skulle ju vara kanon med regelbundna förarprov för bil, MC, moped, snöskoter, cykel osv. men vem ska genomföra dem? Jag tycker att det är nog mycket regler och lagar i Sverige som det är. Folk får väl använda sitt eget huvud och sunt förnuft också. Hade det varit ett jättestort problem med vådaskott o.dyl. så kanske nåt sånt varit mer aktuellt.

Jag tycker själv att vissa beter sig för dåligt med vapen i hand och då säger jag till. Sen leker jag aldrig med vapen. Låter kanske tråkigt, men att skjuta ett rådjur i bitar på vallen tycker jag känns lite som yihaa-redneck (om ni såg Fredrik & Filip i USA där de sköt sönder bilar och annat).

Edit: stevfle

Rätt tänkt

De som är intresserade av jakt (skytte ,hoj , "valfritt") ser väl till att öva sin färdigheter för att kunna prestera bättre ?

Sen vad som är fjolligt, överdrivet, macho osv Vet vi det ? jag menar hur balla är vi i våra RaceSkin(k)ställ vid kormacken,Bulten,waxholm , hur ser vi ut för de "andra" ( krompråmsåkare lr vanliga svensson) ?

Vi ska nog inte slänga sten i ...... , utan vara glada att det finns andra stollar att glädja sig åt ,och bara genom att se dem ,veta att de finns kunna känna sig heeelt normal :tummenupp

PS 243 Winchester är coolast en 6mm kula i en nerkrympt 308 :yoparty

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Rätt tänkt

De som är intresserade av jakt (skytte ,hoj , "valfritt") ser väl till att öva sin färdigheter för att kunna prestera bättre ?

Sen vad som är fjolligt, överdrivet, macho osv Vet vi det ? jag menar hur balla är vi i våra RaceSkin(k)ställ vid kormacken,Bulten,waxholm , hur ser vi ut för de "andra" ( krompråmsåkare lr vanliga svensson) ?

Vi ska nog inte slänga sten i ...... , utan vara glada att det finns andra stollar att glädja sig åt ,och bara genom att se dem ,veta att de finns kunna känna sig heeelt normal :tummenupp

PS 243 Winchester är coolast en 6mm kula i en nerkrympt 308 :yoparty
Mao. Klass2.
.577 T-Rex ftw!
http://www.youtube.com/watch?v=-EVqT3XEzss

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Folk får väl använda sitt eget huvud och sunt förnuft också. Hade det varit ett jättestort problem med vådaskott o.dyl. så kanske nåt sånt varit mer aktuellt.

Jo man tycker ju det..!! Men det sunda förnuftet lyser ofta med sin frånvaro när adrenalinet fyller kroppen. Oavsett om man kör hoj eller jagar.

Och vådaskott skjuts det som väl är, inte alltför många...men frågan är hur många djur som fälls med en klockrent dödande träff för att jägaren har övat och är ett med sin bössa.!? Det är i alla fall inte fler än dom djur som skadeskjuts...eller skott som avlossas utan att alls träffa sitt byte. :rolleyes:

Det är helt rätt att säga till folk som inte kan sköta sina vapen. Man kan inte ha folk som snubblar omkring i skogen med laddad bössa.

//M

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
klassII ja
243 är en perfa "long range" med lätt kula och "tung"laddning för 1200m/s samt går skitbra med mer moderata hastigheter med tyngre kula

för klass 1 gillar jag 444marlin
annars är ju
http://www.youtube.com/watch?v=AHfzdQ8HWoI&feature=related

rätt tung (!)

andra personliga favvos är 445 SM gärna med Dan Wessons 6-10 tummare
http://www.youtube.com/watch?v=JJ3vTv_J4Co

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Kul att en tråd som handlar om att jakt är white trash verkar så populär :D

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Kul att en tråd som handlar om att jakt är white trash verkar så populär :D

Tror du att en tråd som är tre sidor lång på SH verkligen handlar om det som trådskaparen skrev om? :näsblod

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Hagel för oss darrhänta:
http://www.youtube.com/watch?v=j7Vt0mr2sjE

I övrigt så föredrar jag fortfarande en lagom tung kula i lagom hög hastighet i en kaliber som går att köpa i närmsta järnhandel.
.308.

Heeelt Ok

Men smaken är som Baken , delad å full av skit! :tummenupp

I det här fallet: Ja :fakta

Jaa vare för fel å va "White trash" ,,? ( vita sopor? )

måste man tillhöra en "falang", Lr kan man ta det "gottaste" av fler?

"Det är bra att vara alldaglig ,speciellt om man sticker ut lite!"

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM