Nicke
Raj raj raj
- Gick med
- 9 Mar 2003
- Hoj
- SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det skulle ju vara kanon med regelbundna förarprov för bil, MC, moped, snöskoter, cykel osv. men vem ska genomföra dem? Jag tycker att det är nog mycket regler och lagar i Sverige som det är. Folk får väl använda sitt eget huvud och sunt förnuft också. Hade det varit ett jättestort problem med vådaskott o.dyl. så kanske nåt sånt varit mer aktuellt.
Jag tycker själv att vissa beter sig för dåligt med vapen i hand och då säger jag till. Sen leker jag aldrig med vapen. Låter kanske tråkigt, men att skjuta ett rådjur i bitar på vallen tycker jag känns lite som yihaa-redneck (om ni såg Fredrik & Filip i USA där de sköt sönder bilar och annat).
Edit: stevfle
Jag tycker själv att vissa beter sig för dåligt med vapen i hand och då säger jag till. Sen leker jag aldrig med vapen. Låter kanske tråkigt, men att skjuta ett rådjur i bitar på vallen tycker jag känns lite som yihaa-redneck (om ni såg Fredrik & Filip i USA där de sköt sönder bilar och annat).
Edit: stevfle
Jakt i sig är väl egentligen inget problem. Utan det är klåparna till jägare som inte har någon koll.
T.ex dom som inte avlossar ett enda jävla skott i träningsyfte. Utan under jakt smäller av bössan vid första bästa anblick av ett djur och träffar både snett och vint. Men manliga och adrenalinstinna DET är dom.
Jaktförbundet borde införa obligatoriska skjutprov med tillhörande "vapenförarbevis" så skulle det nog bli lite ordning i jaktlagen.
Det är ju fan i mig rent livsfarligt som vissa beter sig.
För när du en gång har tagit din jaktlicens, finns det inga egentliga krav på att du överhuvudtaget kan hantera ett vapen. Och det är ju rätt otroligt egentligen.
//M
Last edited: