Jakt på Mc-tjuvar!

Status
Ej öppen för fler svar.

CBR600_____98

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Borlänge
Hoj
95a Bimota SB6
farsan fick sin hoj stulen för en månad sen fick tillbaks den nyligen repad och sprucken i lacken och en del annat som gick sönder.. all den tid som lagts ner för att få den i fint skick är ju nu helt bortkastad pga av ngr jävla avarter(pundare) såkallade människor som inte känner ngn empati för ngns slit och slavande för att tjäna ihop pengar och lägga ner sin själ i hojen för att ha ngt som man kan känna sig stolt över.. och så kommer det ngr som likt ett korthus raserar allt man byggt upp. känner samma empati för dem som dem gör mot andra alltså noll. de har inget i detta samhälle att göra....
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ap ap ap..pundare är också människor och har samma rätt att sabba farsans hoj som han att pimpa den ! Pundare är ju lika mycket värda som han..du och jag....eller kanske inte alls.

Fast va fan..säg till farsan att vi har demokrati och att han är välkommen att påverka *asg*...Vilken jävla idioti. Ännu en slogan slapptaskar bankar in i skallen på Svenska barn redan på lågstadiet och som vuxna människor bara upprepar rakt ut utan att ens för en sekund tänka "vänta vänta...vad är det för dynga ? det är ju bara en politisk slogan utan innehåll eller förankring i det verkliga livet, varför säger jag så, jag tror inte på det själv ju"...
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Ap ap ap..pundare är också människor och har samma rätt att sabba farsans hoj som han att pimpa den ! Pundare är ju lika mycket värda som han..du och jag....eller kanske inte alls.

Fast va fan..säg till farsan att vi har demokrati och att han är välkommen att påverka *asg*...Vilken jävla idioti. Ännu en slogan slapptaskar bankar in i skallen på Svenska barn redan på lågstadiet och som vuxna människor bara upprepar rakt ut utan att ens för en sekund tänka "vänta vänta...vad är det för dynga ? det är ju bara en politisk slogan utan innehåll eller förankring i det verkliga livet, varför säger jag så, jag tror inte på det själv ju"...

Om du tar en hojtjyv på bar gärning, slå honom inte utan ring din riksdagsman så löser sig alla problem....
Om du tar en hojtjyv på bar gärning, slå honom inte utan föreläs för honom om det japanska samhället så löser sig alla problem....
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
:rofl

Är det inte du som i tråd efter tråd gnäller om att polisen försöker sätta åt dig utan bevis?


Förövrigt är mängden knogsläpande grottmänniskor i den här tråden episk.

vart vill du komma?:va :va

fallet du tar upp e inte ens avslutat... efter 3 rättegångar o 2,5 år snart... OCH jo...polisen fiflar me bevisen...
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Ni som tycker det är rätt att skjuta hojtjuvar:

Om er dotter stjäl min båge. Är det okej om jag slår sönder henne med en skiftnyckel? Är det okej om jag skjuter henne?

Om jag skjuter henne, är det då okej om ni skjuter mig?

Om ni skjuter mig, är det okej om min farsa skjuter er?

Fattar inte hur ni tänker...
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Ni som tycker det är rätt att skjuta hojtjuvar:

Om er dotter stjäl min båge. Är det okej om jag slår sönder henne med en skiftnyckel? Är det okej om jag skjuter henne?

Om jag skjuter henne, är det då okej om ni skjuter mig?

Om ni skjuter mig, är det okej om min farsa skjuter er?

Fattar inte hur ni tänker...

FATTAR INTE HUR DU TÄNKER:va :va

om alla håller sig me sina saker o ger fan i andras saker så e det inge problem...

problemet e ju att rätts-sverige hellre klämmer åt ekonomisk brottslighet än mot de som begår brott mot enskilda individer...

man lär ju ta lagen i egna händer....
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
FATTAR INTE HUR DU TÄNKER:va :va

om alla håller sig me sina saker o ger fan i andras saker så e det inge problem...

problemet e ju att rätts-sverige hellre klämmer åt ekonomisk brottslighet än mot de som begår brott mot enskilda individer...

man lär ju ta lagen i egna händer....

Nej, det vore ju helt fantastiskt om alla lämnade varandras saker i fred. Men är det inte lite naivt att tro att vi löser problemet genom att slå ihjäl folk som stjäl.

Tillbaka till min frågeställning; om din dotter eller son snor min hoj. Tycker du att det är okej att jag dödar henne/honom då? Eller kommer du i din tur hämnas på mig?

/Linus
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Min dotter skulle inte stjäla en hoj (nu har jag två söner istället). Jag lär mina barn de där enkla och i en demokrati oviktga saker...du vet, ditt, mitt...låt bli att stjäla... Jag lär de också att man kan råka ut för VAD SOM HELST och man vet aldrig hur människor reagerar. De vet redan nu att avfall som stjäl kan i värsta fall bli skjutna..på en gräsmatta..på knän och dö i förnedring och smärta..för att farbrorn de stal ifrån kanske är elak, sinnesförvirrad, trött på drägg, förbannad..full. eller bara haft en jobbig dag på kontoret. Framför allt har jag lärt de vissa här verkar inte ha förståelse för dvs att man ska inte försöka rövknulla människor för att det kanske kan lyckas en gång, två..tio men till slut stöter man på någon som inte tar skit.
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
svar: JA!

vissa behöver lära den svåra vägen.

Om du ärligt tycker att det är okej så respekterar jag din åsikt. Jag hoppas du respekterar min.

Däremot tror jag många som skriker Hang 'Em High skulle tänka annorlunda om det gäller deras egen familj.

Min dotter skulle inte stjäla en hoj (nu har jag två söner istället). Jag lär mina barn de där enkla och i en demokrati oviktga saker...du vet, ditt, mitt...låt bli att stjäla...

Så det är en fråga om uppfostran? Då kanske det är föräldrarna vi ska skjuta istället?
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Nej, det vore ju helt fantastiskt om alla lämnade varandras saker i fred. Men är det inte lite naivt att tro att vi löser problemet genom att slå ihjäl folk som stjäl.

Tillbaka till min frågeställning; om din dotter eller son snor min hoj. Tycker du att det är okej att jag dödar henne/honom då? Eller kommer du i din tur hämnas på mig?

/Linus

jag skulle aldrig döda nån som försöker stjäla av mig... svårt att förklara bort dråp...

men men...folk får ta konsekvenserna av sitt handlande...precis som jag...
 

Tony_M

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6
Det här är INTE Ryssland, South Africa eller Bronx.

Är brottsligheten i dessa länder lägre för att man går åt brottslingarna hårdare där? Jag tycker vi har ett väl fungerande rättssystem i Sverige. Jag förstår att Du och många med dig här tycker vi har för låga straff i förhållande till brottet. Tror du att vi får mindre brottslighet för att vi höjer straffen? Titta på hur det ser ut i USA. Skyhöga straff och jättehög brottslighet.

När det gäller vad man får och inte får göra om man springer på en brottsling eller förmodad brottsling är IMO väl reglerat i lag. Tar du någon på bar eller färsk gärning är det bara till att använda försvarligt våld tills dess polisen anländer. Börjar man ge sig på folk man _tror_ är brottslingar är det värre. Det finns inget stöd i lagen för detta. Hur förbannad man än blir när man blir bestulen så tycker jag ändå inte det är en bra idé att bli en outlaw. Det kanske låter som jag är lite naiv och aldrig har blivit utsatt för brott men jag har blivit av med ett otal cyklar, en bil och en motorcykel. Tjuven som stal min motorcykel körde för övrigt in i ett träd och skadade sig rätt ordentligt. Trots att förövaren greps fick jag noll kronor i ersättning för hojen (trafikförsäkrad). När det kommer till ämnet missbrukare (skitsäckar tror jag någon kallade dem) är det ett ämne jag har liten förhoppning om att kunna diskutera på ett konstruktivt sätt här. Jag vill inte dalta med missbrukare som stjäl och gör livet odrägligt för hederliga arbetande människor, men jag har en hygglig inblick i varför folk gör som de gör när de missbrukar, och jag är hellre den som har ett ordnat liv och blir utsatt för stöld än jag är missbrukaren som måste stjäla för att finansiera sitt leverne.
 
Last edited:

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
Tur att det inte var Pat i Rise of the footsoldier som snodde hojjen! :gnissla
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Är brottsligheten i dessa länder lägre för att man går åt brottslingarna hårdare där? Jag tycker vi har ett väl fungerande rättssystem i Sverige. Jag förstår att Du och många med dig här tycker vi har för låga straff i förhållande till brottet. Tror du att vi får mindre brottslighet för att vi höjer straffen? Titta på hur det ser ut i USA. Skyhöga straff och jättehög brottslighet.

brott per hundra tusen invånare
usa ca 8,517 källa UN.
sverige ca 7,1 källa BRÅ.

sverige är inte så jäkla mycket bättre, några år till med silkesvantarna så har vi nog gått om :huvet

första gången man begår brott kanske man inte ska straffas ihjäl men upprepade brott tyder ju på att man inte bättrar sig.
Blir faktiskt lite trött när en del gamla kriminella som levt jävel hela livet blivit gamla sitter o lipar och gnäller om att dom förtjänar en ny chans men ingen ger dom nån... skulle kanske tänkt på det lite tidigare!!!!
kriminellas revanch i samhället........hmpff
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top