Japp, det är jag som...

Ensam_Pappa

En trevlig papa
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
BMW r80 -83, CN 250
- är 40 plus och fått en släng av återfall...

- som åker "gynekologstol", d.v.s Yamaha XVS 1100...

- som med mina V&H-rör ensam låter som en arméhelikopter...

- som gasar järnet bara på rakorna och ligger i vägen för sporthojjar i kurvorna...ofrivilligt då de kör snabbare än mig...

- som inte kör sporthoj för att jag är rädd att köra ihjäl mig, men som har vassa knivar i kökslådan - och ännu inte har skurit ihjäl sig...

Tänk så konstigt det kan bli, för på 80-talet körde jag Kawa 1300 plus 3-4 andra tunga sporthojjar från den tiden samt tyckte att custom var skitlöjligt. Idag skulle jag aldrig vilja (våga kanske är rätt ord?) köra sporthoj igen, och tycker att custom är helt perfekt för mig.

Vad var det egentligen som hände, förutom att 25 år skiljer tankarna åt...hm...

Hej förresten, skön sajt & forum :)

Jag gjorde också som dig åkte glidare några år, efer det har jag haft en FJ, Gs och nu har jag en Bmw + en Honda som jag pendlar mest med.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det där var fasen en exakt beskrivning på min far (Förutom att han har en honda). :va

:shrules

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Ähh fan kromsläde köper man när man är less på att köra och helt enkelt vill glida sig igenom tillvaron.

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Stort välkommen hit!!

Jag provade för några veckor sedan en Intruder 1800 då jag fått problem med mina armar efter allt för många år på sporthoj och endurohojjar och funderade på att byta.
Men efter 30min i sadeln på denna varelse insåg jag att det blir till att käka Citodon och fortsätta åka sporthoj:tummenupp

Som dom flesta säger så åker man på dessa och kör sporthojjar och jag kan bara hålla med.

//Lasse

Dr.Bike

Guest
För denna gång, ja! Anfallen kommer tätare & kraftfullare med åldern, don't fight it :Rockbanan

J A G inser att det du säger är sant... :gnissla

Men huvuddelen av de yngre ser sig nog som rrzxgsx-åkare livet ut.
Visst - det kan man vara i hjärtat. Likväl som att jag kommer spela mina Van Halenplattor på hemmet... ;)
Mn man BORDE iaf prova på alla former av mc-åka innan det är dax att lägga hjälmen på hyllan.

Något jag kan rekommendera och som alla mc-åkare borde prova är: Trial!

Snacka om att ha nytta av det i sin vanliga körning! Alla rätta ryggmärgsreflexer övas in. Relativt ofarligt, och kan läggas på en lagom svårighetsnivå.
Prova!

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Hmm, jag är också 40+ men skulle inte ens tänka tanken att köpa järnsläde.
När sporthojsintresset (förhoppningsvis) sinar nån gång så är jag nog hellre utan hoj än att konka runt på nån 300kg bjässe med syssybar.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Utan att provkört än så skulle det ändå mycket väl kunna bli en sån här inom någon slags framtid.
Effekten är klart "duglig", vikten är det inte men det är smällar man får ta.

http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/bikes/sport/k1200s/k1200s_main.html
jump_cliffs_m.jpg

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
J A G inser att det du säger är sant... :gnissla

Jo, fakta kallas det :D

Likväl som att jag kommer spela mina Van Halenplattor på hemmet... ;)

Ännu mera FAKTA, hoppas vi hamnar på samma hem :rock

Jag kan lätt tänka mig en ny 2008 års sporthoj, låt oss säga typ en "Busa", en röd & vit lackad med tejpstripes, dubbla turbos som går på nitro från fabrik - som döps till Suzuki Eruption! Behöver jag säga att den ska ha både el- och JUMP-start? :D

Enda gången jag allvarligt skulle överäga att överge radhusrebell-livet & järnsläden, för att återigen bli sporthojjare...även Chirre kanske hakar på då som 40+:are :2cool

Last edited:

sportbike

Guest
Släde eller ej,den rör sig ju i alla fall framåt,fast motorn går baklänges.
Välkommen till paradiset.....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är tvärtom, jag är uppvuxen med Hojmagasinet och MCM, men nu kör jag Suzuki touring :va

Anledningen till att jag inte kör glidare är för att det är för mig synonymt med Harley Davidsson, allt annat är (mer eller mindre *dåliga) kopior.
Harley Davidsson är på tok för dyrt för vad man får för pengarna, och jag är fattig.

Jag har inte ens accepterat sportstermodellerna som äkta Harleys förän på senare år, men nu börjar acceptansen att stiga, dom är inte fullt lika löjligt övervärderade och jag har hittat ett objekt, så vem vet, plötsligt sitter jag där och dregglar över "forward-controls" i taiwancrome....

Välkommen hit!

*Med dåliga menar jag inte dåliga kvalitetsmässigt, då dom är vida överlägsna usa klumparna, inte väghållningsmässigt, körmässigt eller på något annat mätbart sätt heller, utan bara dåliga på att vara Harley Davidsson, för det är ju ingen hemlighet vad dom försöker få glidarna att likna...

Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Näe, Bike verkar inte ens vara i närheten av SH ju, jag hänger gärna här (om jag får?) då jag ju är en f.d sportåkare - och kanske blir det på heltid igen...vem vet :tummenupp

Men tack för tipset :)

Varför skulle du inte få hänga här? Att det här forumet bara skulle vara för sporthojsåkare är ren skitsnack. Isf, kan de ju kasta ut alla 125:åkare, motarder, offroads, retro-hojar o liknande, ja allt utan ett R eller 2 i modellnamnet. Vilket kanske vore dumt, det lär inte bli så många kvar då. Och vem ska bestämma vad som klassas som en sporthoj? Vissa anser att t.ex en FZR1000 inte är en så... Det lär bli ensamt. :D Äh, struntprat.

Så välkommen! :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag är tvärtom, jag är uppvuxen med Hojmagasinet och MCM, men nu kör jag Suzuki touring :va

Anledningen till att jag inte kör glidare är för att det är för mig synonymt med Harley Davidsson, allt annat är (mer eller mindre *dåliga) kopior.
Harley Davidsson är på tok för dyrt för vad man får för pengarna, och jag är fattig.

Jag har inte ens accepterat sportstermodellerna som äkta Harleys förän på senare år, men nu börjar acceptansen att stiga, dom är inte fullt lika löjligt övervärderade och jag har hittat ett objekt, så vem vet, plötsligt sitter jag där och dregglar över "forward-controls" i taiwancrome....

Välkommen hit!

*Med dåliga menar jag inte dåliga kvalitetsmässigt, då dom är vida överlägsna usa klumparna, inte väghållningsmässigt, körmässigt eller på något annat mätbart sätt heller, utan bara dåliga på att vara Harley Davidsson, för det är ju ingen hemlighet vad dom försöker få glidarna att likna...

Det var ovanligt välformulerat! :tummenupp
Japanerna väljer ju HD själva när de får välja :hihi http://www.youtube.com/watch?v=9VXDUDAUpd0

Ps Du har ett "s" för mycket i Davidson, det måste du öva bort innan du får köpa en! :tungan Ds

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det
Ps Du har ett "s" för mycket i Davidson, det måste du öva bort innan du får köpa en! :tungan Ds

Det S'et är för Sport....
Jag ska förövrigt iväg och skruva fast Harleys egna packväskor på en Deuce nu, tydligen gjorde dom om något på den modellen så att det bara är harleys egna svindyra grejor som passar.

Jag plockade av väskorna för tre år sen, det var en hel dags arbete, att sätta tillbaks skiten lär ta två dagar, det sitter fästjärn och plattor i hela bakskärmen

Vad är det för fel på Lejonkulans säck som hänger som en uttöjd elefantpung på sidan?
Man kan ju ändå inte luta en Harley i kurvorna så det är ingen risk att det skrapar i...

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Det var ovanligt välformulerat! :tummenupp
Japanerna väljer ju HD själva när de får välja :hihi http://www.youtube.com/watch?v=9VXDUDAUpd0

har kanske å göra med att han är gamal Sporthojs åkare å inte är så van att utala HD´s korekta namn å utal, de kanske gärna blir lite S, Z X i extra typ som
SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

baah den där Jörgen snubbarna sprider sig, ja visste de. nu när de är ok med att Jörgen hänger här så kommer resten av hans mannskap å bara körövers med sina blyslädar.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Så länge det inte har börjat växa ut fransar från stället och att integralet i hjälmen börjar krypa upp mot öronen så äre lugnt. En stöddig hustrumisshandlar-musche är bara modernt ;)

Välkommen!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...