När jag tog kk, någonstans mellan Krita och Juraperioden i mitten på -80talet, så var det fanimig ingen metodik eller beröm som gällde, hamnade hos någon galen dansk vid namn Birger som huserade i Bredäng..
Har en polare som håller på att ta kort nu och har kört ca 5 lektioner på Jarla.
Han har hittills bara kört på övningsbanan, men är inte särskilt nöjd. Dels så är det olika lärare varje gång och stora delar av tiden har han gnetat runt själv utan att fått särskilt mycket tips. Efter lektion 4 ringde han och sa: "Idag har jag lärt mig nåt för idag var det en ny lärare som faktiskt brydde sig och gav mig bra tips".
Låter det normalt, och därmed blir bättre så fort han får komma ut och köra i trafik, eller har han haft oflyt/blivit illa omhändertagen på något sätt?
Brukar man ha samma lärare sedan när man kör trafik eller?
Försöker ju hjälpa honom så gott det går så han får komma med och gasa snart... [/QUO
Tycker det låter märkligt att man ska betala för att sitta på bönepallen. Kanske är bra nån lektion men jag hade då aldrig stått ut. Learning by doing finns det nåt som heter....
De släpper nog inte ut någon i trafik, framförallt inne i stan, innan de är säkra på att han kan hantera hojen. Att han känner det behöver inte betyda att så faktiskt är fallet..
..med detta sagt har jag fått intrycket att Jarla mjölkar lektioner en del. Jag tror jag körde tre lektioner innan jag var ute i trafik.
De släpper nog inte ut någon i trafik, framförallt inne i stan, innan de är säkra på att han kan hantera hojen. Att han känner det behöver inte betyda att så faktiskt är fallet..
..med detta sagt har jag fått intrycket att Jarla mjölkar lektioner en del. Jag tror jag körde tre lektioner innan jag var ute i trafik.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|