Jeansen flög ur!

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Någon som råkade befinna sig mellan arboga-örebro igår, rikting Göteborg, E20, vid 17 tiden.. Jag dundrade förbi på en svart 1098 med öppen rygga :näsblod Ett par jeans med ett Rött Ducatibälte satte livet till, och en Armanin parfym, hittelön utlovas :) Var även ett par spännband... Vad är oddsen att få tibax tro... 0.1% kanske :va
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Ouch! Har vart med om samma sak fast det gällde en 1000:- hoodie. Men jag lyckades vända och kom lagom i tid till att den blev överkörd av en lastbil. Tog hem och tvättade och den är med mig än idag. En erfarenhet rikare. Även om jag inte tror att den tackar mig dock.

Folket på lokalbanan brevid såg omåttligt nyfikna ut när jag kom dönandes på vägen, nitade hoppade av, slängde in tröjan som låg på vägen i min rygga och drog vidare. Vem vet, jag kanske är misstänkt för stöld i någon polisanmälan??:D
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Har också testat detta, verkar som alla hojåkare lär sig detta av eget misstag :D
Var lite tillbehör till min nyinköpta hjälm och småprylar som jag inte kommer ihåg(förtränger vad det var så behöver jag inte sakna dem :D )
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Har tappat ett par träningsbrallor så...
Märkte när dom flög ur så jag fick tag i dem.

Däremot så när jag hade en Impala ss -96 så "rejsade" jag med en R1 på E4an vid Arlanda.
Han spred par hundra A4a sidor med för honom säkert intressant text över motorvägen.
Grrrrattis. :rolleyes:
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Det där nog som man säger nåt man endera varit med om eller kommer att vara med om...

Själv tappade jag nåt billigt, minns inte vad, till skillnad emot en kompis som tappade en månadslön i kontanter. Gladare bärplockare har aldrig skådats,,,,
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
hände mig med för ett par år sen, tappade min privata mobil med jobbets sim i på vägen mellan Alingsås o Göteborg. Vart så frustrerad så jag åkte tillbaka och ner igen. Ringde den men kom till svararen, misstänker att min hastiget har o göra med att den tagits ur bruk hyffsat snabbt.

Meckigt o ordna med ny telefonbok o allt bara. Men som flera sagt, men lär sig av sina misstag.
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Saken är den att jag var påväg ner till Trollhättan för att köpa en skåpbil... Hade pengarna i jeansfickan.. MEN, jag plockade ur dom och la dom i jackfickan av någon anledning :D

Men märkliga var att jag åkta samma väg hem med bilen sen, fanns inte ett spår av nåt, hade ju ändå massa röda vita spännband som borde synts till :va
 

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Ort
gbg
Hoj
hojlös
jag har tappat bla från väskan skolböcker jacka vattenflaska och 2 gånger har jag även tappat frambromshandtaget!
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag spred mina svettiga tenniskläder över 800 meter Nynäsväg för några veckor sen. Allt låg kvar när jag kom tillbaka... ett mysterium :va
 

Rohdin

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GS1000e -79
Jag såg en vit adidas, stolek 46, komma mot mig i lite över laglig fart då min kompis ryggsäck gick upp. Det var en rätt otäck upplevelse som man inte riktigt väntar sig.
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Jag tappade rubbet en gång på väg till Anderstorp, någonstans mellan Mölnlycke och Borås. Det regnade och jag körde lite fort fort för min ryggsäcks smak, för att inte bli allt för blöt. Först utanför Borås någonstans, mitt i ingenstans kapitulerade jag & tänkte ta på mig åtminstone regnjackan över skinnstället. Men allt var borta, ryggsäcken gapade stort och tomt! Plånbok, jeans träningsjacka vattenflaska, keps.. Det var spännande att se om jag kom fram med nästan tom tank och inga kontanter/ingenting kvar. Jag hade en tid att passa, var viktigt. Det löste sig. Som tur var låg telefonen kvar. Jag ringde föräldrarna som var delvis på väg åt samma håll, de fick plocka sakerna i mittrefugen vid motorväg (fråga mig inte hur de lyckades! Jag vet inte! men det var tidigt som attan en söndagmorgon så det var hyfsat tomt på vägen antar jag). Föräldrarna hittade nästan allt, på olika ställen. Men inte plånboken.(morsan sa senare "är det så här det känns att plocka upp efter en MC-olycka med dödlig utgång?"..*typ bra, nu är de förberedda *s*) Någon dag senare hörde en flygplatsarbetare av sig, och postade plånboken, det saknades några kort, men annars intakt. Tur i oturen att jag fick tillbaka nästan allt.
 
Last edited:

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Hade blåljus efter mig vid ett tillfälle för inte så länge sedan. Mina nya skor låg i cutsen.. Cutsen flög upp, o mina skor tog till väders. :(

Hade ingen större lust att stanna och plocka upp dom.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top