Peter 11
Peter
Nu har vi kommit så långt att vi kan starta upp insamlingen till anmälningsavgiften
för deltagandet i EuropeanJuniorCup 2013 som är en serie för ungdomar mellan 14-19 år.
Info om serien finns här http://www.europeanjuniorcup.com/ejc
I korta drag är det en enhetsserie som körs ihop med WSBK på 8 banor i europa.
I år är det Honda som gäller och det är Honda CBR500R som det kommer köras med.
1a priset till segraren av serien 2013 får en styrning av Honda i superstock 600 FIM CUP
till 2014.
Det är ett riktigt bra pris och det som gjorde att vi bestämde oss att göra ett försök att få med Jesper
till nästa år. Vi är några som följt Jesper några år och tror mycket på honom i framtiden om han
får vara hel och ges chansen att komma ut i europa tidigt med bra backning.
Finns en färsk intervju med Jesper på Highsider.se för er som vill veta lite mer om honom.
Det är ruskigt tufft att få sponsorer,samarbetspartners vet de flesta som tävlar och försökt.
Det finns ett intresse för att få ut Jesper bland företag inom mc-branschen men att få
loss kontanter är som ni vet inget att hoppas på,speciellt i dessa tider då mc branschen
har det tufft överlag.
När Lawner efterlyste en ung talang att stötta med en tusenlapp till anmälan här på sporthoj,
så tänkte vi att det kan vara ett bra försök att få till en satsning på Jesper, då många gillar
honom och det finns många ”rr tokar” här som tillsammans borde kunna åstakomma en bra
start på insamlingen och få med fler och även att en del företag kanske hoppar på under vägens gång.
Som Lawner skrev:jag sponsrar med en tusing,nu behöver vi bara 169 till.!
Vi har några företag/personer som vill vara med,en del redan nu. En del som vi tillsammans fortfarande
funderar på hur de bäst kan hjälpa till. Det gemensamma är att vi vill skapa något som sträcker sig över tid och inte bara 2013.
Vi måste betala anmälningsavgiften innan serien är fulltecknad,vilket är en stor risk den blir snabbt
då det är ett stort intresse och vi bör nog ro det här i land innan årskiftet är jag rädd för.
Lyckas vi få in dessa 169 st som saknas och får med Jesper så kommer vi kunna lotta ut några fina priser
som några av de företag som är med på stående fot erbjöd.
4 st prenumerationer Highsider Magazine www.highsider.se
1 bandag med Fiver www.fiver.se
2 st prenumerationer på tidningen Bike www.bike.se
1 person kommer få följa med på en deltävling och uppleva
en WSBK helg på plats.
Resa,boende,biljetter.
Det vore en höjdare att kunna ha en dragning av vinnarna på MC mässan i slutet på januari.
Lyckas vi inte få in tillräckligt med pengar så återbetalas pengarna.
Pengarna sätts in på
Bankkonto:5323 3100086
Kontohavare: Hubner
Bank: SEB
Märk inbet med namn
När ni satt in pengarna så maila
Ert namn
Ev Sporthojs nick (Ange om ni vill ha namn eller nick eller båda stå med på listan)
Mailadress
till peterportimao@gmail.com
Jag för in er på listan när pengen syns på kontot.
Nr 1 är vikt för Lawner då han kom med förslaget,resterande
blir varefter betalningarna syns på kontot.
Har ni ideér,undrar över något eller vill bidra på något annat sätt så
är det bara att skriva här i tråden eller maila mig.
Med vänlig hälsning Peter Karlsson
för deltagandet i EuropeanJuniorCup 2013 som är en serie för ungdomar mellan 14-19 år.
Info om serien finns här http://www.europeanjuniorcup.com/ejc
I korta drag är det en enhetsserie som körs ihop med WSBK på 8 banor i europa.
I år är det Honda som gäller och det är Honda CBR500R som det kommer köras med.
1a priset till segraren av serien 2013 får en styrning av Honda i superstock 600 FIM CUP
till 2014.
Det är ett riktigt bra pris och det som gjorde att vi bestämde oss att göra ett försök att få med Jesper
till nästa år. Vi är några som följt Jesper några år och tror mycket på honom i framtiden om han
får vara hel och ges chansen att komma ut i europa tidigt med bra backning.
Finns en färsk intervju med Jesper på Highsider.se för er som vill veta lite mer om honom.
Det är ruskigt tufft att få sponsorer,samarbetspartners vet de flesta som tävlar och försökt.
Det finns ett intresse för att få ut Jesper bland företag inom mc-branschen men att få
loss kontanter är som ni vet inget att hoppas på,speciellt i dessa tider då mc branschen
har det tufft överlag.
När Lawner efterlyste en ung talang att stötta med en tusenlapp till anmälan här på sporthoj,
så tänkte vi att det kan vara ett bra försök att få till en satsning på Jesper, då många gillar
honom och det finns många ”rr tokar” här som tillsammans borde kunna åstakomma en bra
start på insamlingen och få med fler och även att en del företag kanske hoppar på under vägens gång.
Som Lawner skrev:jag sponsrar med en tusing,nu behöver vi bara 169 till.!
Vi har några företag/personer som vill vara med,en del redan nu. En del som vi tillsammans fortfarande
funderar på hur de bäst kan hjälpa till. Det gemensamma är att vi vill skapa något som sträcker sig över tid och inte bara 2013.
Vi måste betala anmälningsavgiften innan serien är fulltecknad,vilket är en stor risk den blir snabbt
då det är ett stort intresse och vi bör nog ro det här i land innan årskiftet är jag rädd för.
Lyckas vi få in dessa 169 st som saknas och får med Jesper så kommer vi kunna lotta ut några fina priser
som några av de företag som är med på stående fot erbjöd.
4 st prenumerationer Highsider Magazine www.highsider.se
1 bandag med Fiver www.fiver.se
2 st prenumerationer på tidningen Bike www.bike.se
1 person kommer få följa med på en deltävling och uppleva
en WSBK helg på plats.
Resa,boende,biljetter.
Det vore en höjdare att kunna ha en dragning av vinnarna på MC mässan i slutet på januari.
Lyckas vi inte få in tillräckligt med pengar så återbetalas pengarna.
Pengarna sätts in på
Bankkonto:5323 3100086
Kontohavare: Hubner
Bank: SEB
Märk inbet med namn
När ni satt in pengarna så maila
Ert namn
Ev Sporthojs nick (Ange om ni vill ha namn eller nick eller båda stå med på listan)
Mailadress
till peterportimao@gmail.com
Jag för in er på listan när pengen syns på kontot.
Nr 1 är vikt för Lawner då han kom med förslaget,resterande
blir varefter betalningarna syns på kontot.
Har ni ideér,undrar över något eller vill bidra på något annat sätt så
är det bara att skriva här i tråden eller maila mig.
Med vänlig hälsning Peter Karlsson