Joakim Stensmo ska köra GP 250 VM!

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
R1-04
Om jag räknat rätt (att kvalgränsen är 107% av snabbaste tid) behöver Joakim kapa 2s på varvet (under 1:40:254). Hoppas det inte har hänt nåt, han har inte registrerat några varvtider på ett bra tag nu

Surt...

Som jag förstått det så är han redan klar för finalen, han klarade kvalgränsen under FP2 :tummenupp

Macco

Vilsen
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
GSXR750 -07, CX500 -80 och RD125-74
Gott, hoppas Jocke får i ordning på hojen tills imorgon då.
Vårt andra svenska hopp börjar få upp tempot också 1:41 5 nu men då täten också höjer tempot måste han ner på 1:39

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Sjuk intressant läsning. Känner mig avskärmad från motorvärlden utan alla dessa betalkanaler. Kul med rapporter, väntar med spänning på nästa. Vi håller tummarna!

_stensmo_

ingen kommer ihåg en fegis
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
honda tsr 250, honda crf 250
tjena ursakta for forvirringarna kring tidskvalet, men eftersom jag redan var med sa tog ja de bara lung och kande pa grejjerna, jag sankte mig anda drygt 8 sek fran morgonpasset, sa ja kande att de vore dumt att dra pa sig en vurpa nu, darav att det inte va sa heta varvtider.

forsta fria traningen sa borjade det dugga nar jag rullade ut, sa jag slog pa de ja tordes men de va mkt trafik, fullt med troga gp forare som inte hade en aning om att ja forokte panga :p, men taktiken lyckades ja hann iaf satta en ratt kass torrtid men ja forstod att den borde racka till i blott vilket den gjorde.

nu blir det en tidig kvall idag, och analysera allt vad ja kan forbettetra och ge allt imorgon.

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
tjena ursakta for forvirringarna kring tidskvalet, men eftersom jag redan var med sa tog ja de bara lung och kande pa grejjerna, jag sankte mig anda drygt 8 sek fran morgonpasset, sa ja kande att de vore dumt att dra pa sig en vurpa nu, darav att det inte va sa heta varvtider.

forsta fria traningen sa borjade det dugga nar jag rullade ut, sa jag slog pa de ja tordes men de va mkt trafik, fullt med troga gp forare som inte hade en aning om att ja forokte panga :p, men taktiken lyckades ja hann iaf satta en ratt kass torrtid men ja forstod att den borde racka till i blott vilket den gjorde.

nu blir det en tidig kvall idag, och analysera allt vad ja kan forbettetra och ge allt imorgon.

Härligt att höra att det inte var något ofrivilligt!

GO AS HELL TOMORROW !!!!!!!!!

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950

Lycka till!
De som kör hela VM-cirkusen är svåra att tas med och de sitter som regel på kanonmaterial, men hitta din rytm, det är många varv och försök lära av dem som kör lite fortare än du :tummenupp
Man får ofta bättre kontroll om man bromsar lite tidigare, men inte så hårt ...

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig

Skönt att höra! Lycka Till i morgon, jag håller tummarna för dig!

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
varför står det out of limit time på qp2?
innebär det att han startar sist då?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Har kollat igenom cyklarna och rengjort allt efter all regnkorning idag. Sag bra ut. Storsta meket ikvall hitills har varit att schimsa om kopplingen lite bara. Annars inga storre andringar sa har langt. Gor alla forberedelser infor morgondagen da vi bara ska inrikta oss pa att gora dom sista finjusteringarna. Sa oljebyte, inspektion av kolvarna och forberedelser med dack osv. Sa en ganska sa lugn kvall.

Pa kvalet syntes det att Joakim hade inte riktigt hade den dar sista go i sig for att puscha sig fram till battre tider och resultat. Tror allt runtomkring hela denna helgen och all korning tagit lite pa han och med beskedet om att han far kora sa vagade han inte riskera nagot. Sa han tog IRTA-chefens rad till sig om an lite val ordagrannt. :)

Joakim och vi som team har fatt massor av nya erfarenheter, tips och nya polare. Kanns verkligen vardefullt att fatt lov att fa komma hit!

Just nu ar det nagra motogp team som varmkor sina motorcyklar. Vi star i en depa ovanfor dom men det brolar ratt bra hit! Kunde knappt hora vad Mozz sa i telefon precis.

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Gamla och nya depåområdet.

Tjena !
Bryter in med ett par bilder från det gamla depåområdet där jag misstänker att "vår" Svenska delegation uppehåller sig.
Bilden upp mot tornet är den gamla tävlingsdepån som dom flyttade över till andra sidan för att ge en bättre utfart på banan samt bättre garagemöjligheter.
MVH
Roffe:tummenupp

Bifogat

• Start och mål med nya depåområdet..jpg
    Start och mål med nya depåområdet..jpg
    238.3 KB · Visningar: 95
  • Gamla depåområdet på Sachsen Ring .jpg
    Gamla depåområdet på Sachsen Ring .jpg
    235.9 KB · Visningar: 104

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Har kollat igenom cyklarna och rengjort allt efter all regnkorning idag. Sag bra ut. Storsta meket ikvall hitills har varit att schimsa om kopplingen lite bara. Annars inga storre andringar sa har langt. Gor alla forberedelser infor morgondagen da vi bara ska inrikta oss pa att gora dom sista finjusteringarna. Sa oljebyte, inspektion av kolvarna och forberedelser med dack osv. Sa en ganska sa lugn kvall.

Pa kvalet syntes det att Joakim hade inte riktigt hade den dar sista go i sig for att puscha sig fram till battre tider och resultat. Tror allt runtomkring hela denna helgen och all korning tagit lite pa han och med beskedet om att han far kora sa vagade han inte riskera nagot. Sa han tog IRTA-chefens rad till sig om an lite val ordagrannt. :)

Joakim och vi som team har fatt massor av nya erfarenheter, tips och nya polare. Kanns verkligen vardefullt att fatt lov att fa komma hit!

Just nu ar det nagra motogp team som varmkor sina motorcyklar. Vi star i en depa ovanfor dom men det brolar ratt bra hit! Kunde knappt hora vad Mozz sa i telefon precis.

Enormt stort att ni tog er hela vägen till start. Stort lycka till!:tummenupp

(sen låter det ju rätt bra inför kompisarna när man säger "jodå såatt dom jag brukar tävla mot i SM är och ska köra VM nu dårå") :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping