Tiller No73
Back on track!
Vad betyder den blåa hjälmen vid Halen nu på live timingen!?
Om jag räknat rätt (att kvalgränsen är 107% av snabbaste tid) behöver Joakim kapa 2s på varvet (under 1:40:254). Hoppas det inte har hänt nåt, han har inte registrerat några varvtider på ett bra tag nu
Surt...
Som jag förstått det så är han redan klar för finalen, han klarade kvalgränsen under FP2
Det var väl Johan som klarat sig under FP2, inte Joakim?
Nej, Stensmo är den som klarat kvalgränsen.
Ah, my bad, blandade ihop namnen...
nu blir det en tidig kvall idag, och analysera allt vad ja kan forbettetra och ge allt imorgon.
tjena ursakta for forvirringarna kring tidskvalet, men eftersom jag redan var med sa tog ja de bara lung och kande pa grejjerna, jag sankte mig anda drygt 8 sek fran morgonpasset, sa ja kande att de vore dumt att dra pa sig en vurpa nu, darav att det inte va sa heta varvtider.
forsta fria traningen sa borjade det dugga nar jag rullade ut, sa jag slog pa de ja tordes men de va mkt trafik, fullt med troga gp forare som inte hade en aning om att ja forokte panga , men taktiken lyckades ja hann iaf satta en ratt kass torrtid men ja forstod att den borde racka till i blott vilket den gjorde.
nu blir det en tidig kvall idag, och analysera allt vad ja kan forbettetra och ge allt imorgon.
tjena ursakta for forvirringarna kring tidskvalet, men eftersom jag redan var med sa tog ja de bara lung och kande pa grejjerna, jag sankte mig anda drygt 8 sek fran morgonpasset, sa ja kande att de vore dumt att dra pa sig en vurpa nu, darav att det inte va sa heta varvtider.
forsta fria traningen sa borjade det dugga nar jag rullade ut, sa jag slog pa de ja tordes men de va mkt trafik, fullt med troga gp forare som inte hade en aning om att ja forokte panga , men taktiken lyckades ja hann iaf satta en ratt kass torrtid men ja forstod att den borde racka till i blott vilket den gjorde.
varför står det out of limit time på qp2?
innebär det att han startar sist då?
Har kollat igenom cyklarna och rengjort allt efter all regnkorning idag. Sag bra ut. Storsta meket ikvall hitills har varit att schimsa om kopplingen lite bara. Annars inga storre andringar sa har langt. Gor alla forberedelser infor morgondagen da vi bara ska inrikta oss pa att gora dom sista finjusteringarna. Sa oljebyte, inspektion av kolvarna och forberedelser med dack osv. Sa en ganska sa lugn kvall.
Pa kvalet syntes det att Joakim hade inte riktigt hade den dar sista go i sig for att puscha sig fram till battre tider och resultat. Tror allt runtomkring hela denna helgen och all korning tagit lite pa han och med beskedet om att han far kora sa vagade han inte riskera nagot. Sa han tog IRTA-chefens rad till sig om an lite val ordagrannt.
Joakim och vi som team har fatt massor av nya erfarenheter, tips och nya polare. Kanns verkligen vardefullt att fatt lov att fa komma hit!
Just nu ar det nagra motogp team som varmkor sina motorcyklar. Vi star i en depa ovanfor dom men det brolar ratt bra hit! Kunde knappt hora vad Mozz sa i telefon precis.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari