Joakim Stensmo ska köra GP 250 VM!

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Kul läsning, och jag försöker följa er på tv också.
Dock är det en massa folk som fyller år, och svärföräldrar som ska bjuda på mat mm så jag hinner inte riktigt med att kolla tv´n som jag vill.

Jag önskar stort lycka till i morgon.
Kör snyggt!

Men jag undrar dock en sak.
Hela den här satsningen med alla trimdelar, hojar, transporter, anmälningsavgifter mm måste ju kosta satan med pengar. Varför har ni inte lagt några tusenlappar och varit nere och tränat på banan tidigare?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nagon fragade om bensinen och det ar ELF MITS 46 vi kor pa. Specen pa den ar vall inte annorlunda an den bensinen vi kor pa. Dom har bada gatt efter att halla sig pa maxvarderna innanfor FIM-reglerna. Dock var ELF helt annorlunda att kora pa och med vadret igar sa var det supersvart att bestycka. Pratade med ett apriliateam och deras dataprogram hade tom dom raknat fel pa installningarna igar.

En skillnad pa bensinen har ar att den ar dubbelt sa dyr mot hemma i sverige. Vi far ge runt 80:- litern har nere. Det for att bensin och olja maste vara homologiserade och vi maste ha papper pa allt med bachnummer osv pa det vi kor pa.

Depan vi star i ar dar tornet star i. Ovanfor pitlane. Dar star alla wildcards och alla teamen har sina hospitaletys har uppe. Vi far ga over banan for att komma ut till bandepan.

Kul läsning, och jag försöker följa er på tv också.
Dock är det en massa folk som fyller år, och svärföräldrar som ska bjuda på mat mm så jag hinner inte riktigt med att kolla tv´n som jag vill.

Jag önskar stort lycka till i morgon.
Kör snyggt!

Men jag undrar dock en sak.
Hela den här satsningen med alla trimdelar, hojar, transporter, anmälningsavgifter mm måste ju kosta satan med pengar. Varför har ni inte lagt några tusenlappar och varit nere och tränat på banan tidigare?

30 dagar innan fick vi reda pa att vi fick start. Joakim gar i skola och har svart att fa ledigt. Aven om det ar till VM. Nu hade han ledigt nagon vecka sa vi hade tur att fa en start just nu pa denna banan. Sen har Sachsenring inte manga traningar och dom ar alla valdigt begransade pa ljudnivan. Sa aven det Tyska wildardet har inte inte kort innan pa denna banan med sin hoj. Han har dock kort med sin 125 std hoj och R6. Kostar aven pengar att komma ner och kora en traning har. Tror det ger mera att koncentrera sig pa en san har helg och mota detta motstandet som finns har. Det hade nog inte spelat sa stor skillnad att ligga och kora med vingliga gatakare och rookies som att kora med dom basta i varlden pa liknande cyklar och fa full support med dom basta dacken och massor av tips fran andra forare och mekaniker.
 
Last edited:

knallen

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
Ducati
Just nu sitter vi under ett regnigt paraply och inväntar morgondagen. Vi sitter på läktare T12, efter fritt fall, med en svensk flagga som du kan hämta efter målgång.:) Fan vad roligt och lycka till!
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Det är så grymt att ni tar er tid med att skriva och uppdatera här på SH när ni är mitt uppe i tävlingarna.:Bugar
Best of luck tomorrow:tummenupp
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
30 dagar innan fick vi reda pa att vi fick start. Joakim gar i skola och har svart att fa ledigt. Aven om det ar till VM. Nu hade han ledigt nagon vecka sa vi hade tur att fa en start just nu pa denna banan. Sen har Sachsenring inte manga traningar och dom ar alla valdigt begransade pa ljudnivan. Sa aven det Tyska wildardet har inte inte kort innan pa denna banan med sin hoj. Han har dock kort med sin 125 std hoj och R6. Kostar aven pengar att komma ner och kora en traning har. Tror det ger mera att koncentrera sig pa en san har helg och mota detta motstandet som finns har. Det hade nog inte spelat sa stor skillnad att ligga och kora med vingliga gatakare och rookies som att kora med dom basta i varlden pa liknande cyklar och fa full support med dom basta dacken och massor av tips fran andra forare och mekaniker.

Oki. ont om tid alltså. Grymt att ni laddar som ni gör i alla fall.
Ska hålla tummarna för er i morgon. Lycka till.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Tackar så mycket för de intressanta rapporterna. Fortsätt så, och lycka till imorrn! :tummenupp
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hinner ni verkligen ha koll på allt .. :tuttar

Alltså, Hur e statusen på groupies?

VM status..?

Stort lycka till i morron.. :tummenupp
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Hoppas det är perfekt väder imorrn!
Fast... "Any weather is good race weather". Men jag hoppas det går vägen!! Han pressade alltså inte så hårt han kunde på fp2, men var ändå 19(?)!! Hoppas på bra race...
Lycka till!!
 

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tyvärr inte...
Så j-vla ballt! Jag håller alla tummarna för att det går kanon imorgon, det är ni (hela teamet alltså) värda efter den här satsningen! :tummenupp

Och det är verkligen (som så många andra redan sagt) grymt att ni tar er tid att uppdatera oss som sitter hemma i Sverige. :bow
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Hoppas det är perfekt väder imorrn!
Fast... "Any weather is good race weather". Men jag hoppas det går vägen!! Han pressade alltså inte så hårt han kunde på fp2, men var ändå 19(?)!! Hoppas på bra race...
Lycka till!!


Mmm men det visar ju bara hur djävla fort det går, hans 19tid satte han i torrt.
Sen kom regnet.
Dvs dom snabba kör snabbare i blött än vad det går för Svenskarna i torrt:gnissla

Men skit häftigt att ni är där och får köra:tummenupp
Håller tummarna för att allt går bra idag.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Och så lycka till nu då!!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Och Axxexx, du har väl inte glömt kit-buntbandet runt gaffelbenet!!!!
 

TNK

Va!
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Derbi Senda Aprilia RS 250 -95 TZ 125-96 TNK 50cc
Hej!

Vi håller tummarna:tummenuppför att det går bra.
Erat depå liv ser väl lite bättre ut än mitt,misstänker jag:)he he
 

Bifogat

  • Depå 1.JPG
    Depå 1.JPG
    55 KB · Visningar: 179

Macco

Vilsen
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Jönköping
Hoj
GSXR750 -07, CX500 -80 och RD125-74
Olycka i första kurvan men en snygg undanmanöver och en tur i gruset av jocke (han har ju kört cross så verkade ganska bekväm med det), kostade en del tid men han höll sig på hjulen :tummenupp
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top