Joakim Stensmo ska köra GP 250 VM!

_stensmo_

ingen kommer ihåg en fegis
Gick med
7 Aug 2005
Ort
östersund
Hoj
honda tsr 250, honda crf 250
tjena! kul att hora att ni inte ar allt for missnojda med min insatts.
det vart valdigt mkt strul i starten. forst med sandfallan vilket inte kandes allt for allvarligt, men sen nar de rodflaggade och startade om racet bidde de strul.
vi lade forst om till regndack som alla andra, men sen nar det torkade upp igen sa
fick vi inte satta pa slicks pga for lite tid, aven fast fler forare hade precis borjat byta dack sa de va ratt irritersamt.

sa efter warmup lap gick jag in och tog andra hojen som det satt slicks pa, som naturligtvis inte ville starta, sa ja va langt efter i borjan. sen andra hojen ar ju andra hojen av en anledning. fjadring och motor ar ratt langt ifran forsta hojen, den duger i sm men inte med dehar killarna.

jag korde 1.33 pa warmupen i morse utan nagra storre svorigheter, men inte battre an 1.34 nar jag tog i som mest i finalen. \

storre uppdatering med bilder kommer.

over and out!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
tjena! kul att hora att ni inte ar allt for missnojda med min insatts.
det vart valdigt mkt strul i starten. forst med sandfallan vilket inte kandes allt for allvarligt, men sen nar de rodflaggade och startade om racet bidde de strul.
vi lade forst om till regndack som alla andra, men sen nar det torkade upp igen sa
fick vi inte satta pa slicks pga for lite tid, aven fast fler forare hade precis borjat byta dack sa de va ratt irritersamt.

sa efter warmup lap gick jag in och tog andra hojen som det satt slicks pa, som naturligtvis inte ville starta, sa ja va langt efter i borjan. sen andra hojen ar ju andra hojen av en anledning. fjadring och motor ar ratt langt ifran forsta hojen, den duger i sm men inte med dehar killarna.

jag korde 1.33 pa warmupen i morse utan nagra storre svorigheter, men inte battre an 1.34 nar jag tog i som mest i finalen. \

storre uppdatering med bilder kommer.

over and out!

Inte helt idealiska förutsättningar!!! Bra gjort! Nästa gång går det ännu bättre!

Robin kör ju redan nästa helg i Storbritannien, och vad jag fattade för så kommer det att sökas nytt wildcard till Valencia:tummenupp

KUL!!!:tummenupp:tummenupp Då blir det fint!!!
 
Last edited:

Så Är Det

Bannad
Gick med
26 Oct 2006
Ort
SVERIGE
Hoj
såld
Robin kör ju redan nästa helg i Storbritannien, och vad jag fattade för så kommer det att sökas nytt wildcard till Valencia:tummenupp

Om det är Robin Hålén som ska söka till Valencia så är det nog önskedrömmande på hög nivå. Dorna lär ju inte ha blivit så värst imponerade nu i helgen och ingen annan heller för den delen.
Tråkigt att det strulade för Stensmo, men han stod ju på ganska bra ut gruset.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Om det är Robin Hålén som ska söka till Valencia så är det nog önskedrömmande på hög nivå. Dorna lär ju inte ha blivit så värst imponerade nu i helgen och ingen annan heller för den delen.
Tråkigt att det strulade för Stensmo, men han stod ju på ganska bra ut gruset.

Nej det är nog bättre att du åker!:tummenupp
 

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Skövde
Hoj
För många
Om det är Robin Hålén som ska söka till Valencia så är det nog önskedrömmande på hög nivå. Dorna lär ju inte ha blivit så värst imponerade nu i helgen och ingen annan heller för den delen.
Tråkigt att det strulade för Stensmo, men han stod ju på ganska bra ut gruset.

Robin ska åka Donnington.
Stensmo ska söka Valencia.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kul läsning och fantastiskt att ni verkar få ut så mycket som man kan hoppas!
Synd att det gick som det gick med däckbytet efter rödflaggen. Grymt snygg crosskörning i första starten dock. :tummenupp
 

Veteranen

Bannad
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Stad
Hoj
länge sedan
Man blir mörkrädd när man läser denna tråd. Tycker ni verkligen att Stensmo och Hålén ska köra VM? Jag kan lätt räkna upp 30 svenska förare som är bättre än dessa två. Är det inte de bästa förarna i landet som ska skickas till VM? Ska vi skicka ett div 3 lag i hockey till OS i Vancouver? Nej, hur de har fått wildcard kan man undra. Det kan ju inte vara för deras resultat i SM då dessa två förare åker långsammare än man gjorde i SM 1990. Det är ju så dåligt i SM 250cc så deras SM status kan ifrågasättas starkt. Jag menar, 1,42 på anderstorp? Ärligt talat!



Är det så att sektionsordförande i Svemo är 250cc fantast? De var tom rejält långsammare än vad svenskarna som körde wildcard 2005-2006 är. Detta borde i vilket fall SVEMO satt stopp för. Enligt min mening är det helt fel att skicka dessa förare. Det kommer ju inte att underlätta för andra svenska förare som vill köra utomlands och få start. Tror ni Dorna och IRTA är imponerad över de två svenskarna? De tror ju givetvis att detta är dom två bästa i Sverige, tror ni det underlättar för tex. Backlund eller Lundh att få start? Lundh fick inte start i Superstock 1000 i år för att det var två andra svenskar med. Och då är han iaf en utav de bättre förarna i det här landet.

Och att stensmo fick köra racet är ju också ett skämt. Långt ifrån att kvala in i FP1, FP 2 hade han flyt och fick till ett varv i torrt när det sen började regna. Då körde dom ändå snabbare i blött än vad han gjorde i torrt och i blött var han långt ifrån 107%. Så även på kvalet då det var långt från att kvala in. Samma för Warm uppen.

Och tror ni deras hojar är bra i VM? Kan lägga hur många rapporter som helst men hojjarna är ändå totalt värdelösa för att köras i VM. Nä, jag skulle vilja påstå att detta är i samma klass som att Jorpes skulle åka Wildcard i Superbike VM. Då kanske ni fattar hur det ligger till! Ska man åka VM ska man iaf var bland de 5 bästa i Sverige. Jag säger det igen, de här förarna är inte topp 30 i SVERIGE!


Inget personligt emot killarna. De ska bara hålla sej undan VM och öva hemma i SM, så länge 250cc är SM…


Pinsamt är vad det är och jag hoppas jag slipper uppleva det igen!

/V.A
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
harda ord...tycker killarna ska ha/ta fler chanser som WC. Har varit mkt intressant att uppleva denna GP-helg. T.o.m. jag som ar en snal fan har blivit tvungen att fixa sa jag kunde kika pa resten av GP-sasongen, och detta enbart pga Stensmo o grabbarnas aventyr.

GOOOOOO!!!
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Man blir mörkrädd när man läser denna tråd. Tycker ni verkligen att Stensmo och Hålén ska köra VM? Jag kan lätt räkna upp 30 svenska förare som är bättre än dessa två.

Räkna upp 30 bättre 250GP-förare som borde köra VM. Som är i lärande ålder, alltså under 25 och har en chans att komma vidare med sin karriär.

Du har verkligen mentaliteten av en veteran - bakåtsträvande, tråkig och gnällig så du valde ditt nick väl. Vad heter du egentligen på Sporthoj?
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Man blir mörkrädd när man läser denna tråd. Tycker ni verkligen att Stensmo och Hålén ska köra VM? Jag kan lätt räkna upp 30 svenska förare som är bättre än dessa två. Är det inte de bästa förarna i landet som ska skickas till VM? Ska vi skicka ett div 3 lag i hockey till OS i Vancouver? Nej, hur de har fått wildcard kan man undra. Det kan ju inte vara för deras resultat i SM då dessa två förare åker långsammare än man gjorde i SM 1990. Det är ju så dåligt i SM 250cc så deras SM status kan ifrågasättas starkt. Jag menar, 1,42 på anderstorp? Ärligt talat!



Är det så att sektionsordförande i Svemo är 250cc fantast? De var tom rejält långsammare än vad svenskarna som körde wildcard 2005-2006 är. Detta borde i vilket fall SVEMO satt stopp för. Enligt min mening är det helt fel att skicka dessa förare. Det kommer ju inte att underlätta för andra svenska förare som vill köra utomlands och få start. Tror ni Dorna och IRTA är imponerad över de två svenskarna? De tror ju givetvis att detta är dom två bästa i Sverige, tror ni det underlättar för tex. Backlund eller Lundh att få start? Lundh fick inte start i Superstock 1000 i år för att det var två andra svenskar med. Och då är han iaf en utav de bättre förarna i det här landet.

Och att stensmo fick köra racet är ju också ett skämt. Långt ifrån att kvala in i FP1, FP 2 hade han flyt och fick till ett varv i torrt när det sen började regna. Då körde dom ändå snabbare i blött än vad han gjorde i torrt och i blött var han långt ifrån 107%. Så även på kvalet då det var långt från att kvala in. Samma för Warm uppen.

Och tror ni deras hojar är bra i VM? Kan lägga hur många rapporter som helst men hojjarna är ändå totalt värdelösa för att köras i VM. Nä, jag skulle vilja påstå att detta är i samma klass som att Jorpes skulle åka Wildcard i Superbike VM. Då kanske ni fattar hur det ligger till! Ska man åka VM ska man iaf var bland de 5 bästa i Sverige. Jag säger det igen, de här förarna är inte topp 30 i SVERIGE!


Inget personligt emot killarna. De ska bara hålla sej undan VM och öva hemma i SM, så länge 250cc är SM…


Pinsamt är vad det är och jag hoppas jag slipper uppleva det igen!

/V.A

Skitstövlar som du som inte ens kan visa upp ditt riktiga namn och stå för din åsikt kan dra åt HELVETE!!!!!!!:arsele
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Men ärligt, vad tyckte du var bra då? hade det varit full race distans så hade han blivit varvad 4ggr...

Man måste se en sån här satsning ur ett annat perspektiv,och det är att det är några grabbar som brinner för sin hobby plockar pengar ur sin egen ficka för att pröva sina vingar.
Naturligtvis med facit i handen så är inte resultatet lyckat men det,medför så mycket mer av erfarenheter för kommande prövningar.

Vi ska ändå komma ihåg att Cirkus Nordgren har uppfyllt och uppnått en dröm långt längre än många andra här på forumet gjort.

Vi måste kunna lägga Jantelagen åt sidan och låta drömmen leva åtminstone en jäkla spännande helg på SachsenRing.

Den Svenska delegationen är värd ALL heder för det dom har gjort, och vi som har fått varit med på resan har varit lika exalterade som dom!

HURRA Grabbar !!!:tummenupp:tuttar:D:banana
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Men ärligt, vad tyckte du var bra då? hade det varit full race distans så hade han blivit varvad 4ggr...
Att ta sig ner och kvala in samt starta i sitt första försök i ett GP är bra mycket bättre än att vara en negativ, surmagad läktarexpert på SH i varje fall....

Visst kunde mna hoppats på mer och jag är säker på att Jocke inte är nöjd med sin insats och att oerfarenheten och den korta tidsrymden inte spelade dem i händerna.

Att Jockes och Robins insatser skulle spela roll för Backlunds framtida möjligheter att köra WC i en annan serie ser jag som fantasier. I det fallet spelar det garanterat in mer att det redan kör två svenskar i serien..
 

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Klagomuren var tyst innan racet, men sedan vaknade den. Var ni rädda för att det kanske skulle gå riktigt bra för killarna?

Själv tycker jag att det har varit jäkligt kul att få följa ert äventyr här på SH. Kul att ni vågat satsa, hoppas att det leder vidare till nya VM-lopp. Hoppas även att det var en lärorik upplevelse, och att ni fick lite nya kontakter i racingvärlden. :tummenupp

F.ö. saknas det några meg bilder i denna tråden :D
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Men ärligt, vad tyckte du var bra då? hade det varit full race distans så hade han blivit varvad 4ggr...

... och hade han fått kört på sin förstahoj så hade han med stor säkerhet kommit under 1:30 och alltså inte blivit varvad så ofta. Det är jag helt övertygad om.

Vad har Stensmo/Nordgren gjort sämre än t.ex. det tyska Wildcardet Marcel Becker som, likt Rocket Robin, inte kvalade in? Han var efter Stensmo alla passen.

De har skaffat sig erfarenhet, kunskap, kontakter, polare. Det finns Wildcards på alla GP:n och de är toksist hela tiden, är det fel? Bara för att vi inte har ett GP i Sverige, ska inte våra svenska förare få chansen att testa? Det säger ju sig självt att de inte kommer vara med och slåss med 15 milj. kr-Apriliorna i toppen men hela helgen är en erfarenhet, nåt att sträva efter, en chans att lära sig nåt man inte lär sig i sandlådan (Sverige då).

Skärpning ni som klagar, dessa två har inte förstört några chanser för nån - och i så fall, borde inte dessa redan ha prövat sin lycka? Två grabbar lever ut sin dröm och ni klagar på att ni förstör för nån.

Fy fan.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top