Joakim Stensmo ska köra GP 250 VM!

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Och tror ni deras hojar är bra i VM? Kan lägga hur många rapporter som helst men hojjarna är ändå totalt värdelösa för att köras i VM. Nä, jag skulle vilja påstå att detta är i samma klass som att Jorpes skulle åka Wildcard i Superbike VM. Då kanske ni fattar hur det ligger till! Ska man åka VM ska man iaf var bland de 5 bästa i Sverige. Jag säger det igen, de här förarna är inte topp 30 i SVERIGE!

/V.A

När du ändå blandat in mig kan du väl blanda in mina mekaniker också. Hade inte GSXR 1100 passat i en WSBK depå?

Vem är du egentligen?
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
bla bla bla massa skitsnack ...

Pinsamt är vad det är och jag hoppas jag slipper uppleva det igen!

/V.A



Det enda som är pinsamt i detta samanhang är hur någon orkar skapa ett nytt konto för att spy galla och inte ens med ett namn eller identitet kan stå för sitt ord. Avundsjuka? pinsamt var ordet.:huvet
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Vänligen använd era egna konton för att skriva åsikter istället för att starta nya.

På ett annat forum jag sitter på är man tvingad att ange sitt riktiga namn som nick eller ha med det i signaturen. Det ger en klart trevligare debatt och ton, ibland så kommer det såklart fram starka åsikter, men då får man ju stå för dem också.
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Man blir mörkrädd när man läser denna tråd. Tycker ni verkligen att Stensmo och Hålén ska... ***Bla bla bla bortklippt skitsnack
***

/V.A

Ja du... Troll finns det gott om, och du verkar vara ett av dem...

Du skriver att man skall vara bland de bästa för att få köra... Har du missat att läsa SM-tabellen för 250 hojarna? Har för mig att Stemsmo och Hålén huserar som de två bästa där, och därför får åka och köra i 250-klassen i vm just för att de kör 250-hojar.

Visst finns det förare som är 'bättre', men de kör inte någon klass som har med just detta att göra. En SBK-förare skulle ju kunna få wildcard i WSBK, men knappast i Moto-GP.

Skriv med ditt eget konto och stå för vad du säger istället för att larva dig...
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Man måste se en sån här satsning ur ett annat perspektiv,och det är att det är några grabbar som brinner för sin hobby plockar pengar ur sin egen ficka för att pröva sina vingar.
Naturligtvis med facit i handen så är inte resultatet lyckat men det,medför så mycket mer av erfarenheter för kommande prövningar.

Vi ska ändå komma ihåg att Cirkus Nordgren har uppfyllt och uppnått en dröm långt längre än många andra här på forumet gjort.

Vi måste kunna lägga Jantelagen åt sidan och låta drömmen leva åtminstone en jäkla spännande helg på SachsenRing.

Den Svenska delegationen är värd ALL heder för det dom har gjort, och vi som har fått varit med på resan har varit lika exalterade som dom!

HURRA Grabbar !!!:tummenupp:tuttar:D:banana

Håller med dej helt å fullt i vad du skriver:tummenupp
Tänk att för omkring 5år sen stog belackarna och garvade åt "Stiggy" när han bara blev t.ex 13:de man i ett race. Då fanns det många som skrek att "Man skäms över att va svensk!":confused: Men några klart tänkade indevider insåg då att...... -Han blev 13:de man på racet i VM!!!! Coolt!! Han e' på världsscenen och kör, As coolt!!! Å vi som skrattar åt honom kör bara i SM!?!?!?
Jag tycker att vi ska vara j-ligt stollta att IRTA och Dorna vill att dessa killar Stensmo och Rocket ska få chansen att känna på hetluften ute i den vida världen utanför dessa banor vi normalt huserar på. Dom lär inte bli sämre förare av det.
Stå på er BOYS jag ser gärna att ni dyker upp i fler GP:n:banana:tummenupp
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Bry er inte om "Veteranen" han verkar vara en nolla i alla fall.

Ni var med och tävlade i VM och kom inte sist. Det brukar vara ett bra första mål när man kliver upp i en ny nivå på tävlandet.

Nu har ni säket fått massor med nya kunskaper och erfarenheter som ni kan dra nytta av på nästa tävling.

Nu behöver ni tävla och träna med dom snabbare killarna med bättre material, så att ni själva ska få upp farten till deras, och även jaga sponsorer så ni kan skaffa er bättre material.


Snygg räddning av Stensmo i startkrashen :tummenupp
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Vem är du egentligen?

sveriges storsta IDIOT, det ar vem han ar.

fattar inte hur folk kan vara sa javla korkade att bara sitta och skriva san skit. om du (herr veteran) nu ar sa javla bra kan du ju skruva ihop en 250, fixa ett wildcard, satta en av dina kanonforare pa hojen och visa var skapet skall sta!

gor du inte det ar det battre du ar tyst.

vadigt bra jobbat grabbar, sant har initiativ och kampar anda som gor en stolt at vara svensk!

/ Fredrik
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Man blir mörkrädd när man läser denna tråd. Tycker ni verkligen att Stensmo och Hålén ska köra VM? Jag kan lätt räkna upp 30 svenska förare som är bättre än dessa två. Är det inte de bästa förarna i landet som ska skickas till VM? Ska vi skicka ett div 3 lag i hockey till OS i Vancouver? Nej, hur de har fått wildcard kan man undra. Det kan ju inte vara för deras resultat i SM då dessa två förare åker långsammare än man gjorde i SM 1990. Det är ju så dåligt i SM 250cc så deras SM status kan ifrågasättas starkt. Jag menar, 1,42 på anderstorp? Ärligt talat!



Är det så att sektionsordförande i Svemo är 250cc fantast? De var tom rejält långsammare än vad svenskarna som körde wildcard 2005-2006 är. Detta borde i vilket fall SVEMO satt stopp för. Enligt min mening är det helt fel att skicka dessa förare. Det kommer ju inte att underlätta för andra svenska förare som vill köra utomlands och få start. Tror ni Dorna och IRTA är imponerad över de två svenskarna? De tror ju givetvis att detta är dom två bästa i Sverige, tror ni det underlättar för tex. Backlund eller Lundh att få start? Lundh fick inte start i Superstock 1000 i år för att det var två andra svenskar med. Och då är han iaf en utav de bättre förarna i det här landet.

Och att stensmo fick köra racet är ju också ett skämt. Långt ifrån att kvala in i FP1, FP 2 hade han flyt och fick till ett varv i torrt när det sen började regna. Då körde dom ändå snabbare i blött än vad han gjorde i torrt och i blött var han långt ifrån 107%. Så även på kvalet då det var långt från att kvala in. Samma för Warm uppen.

Och tror ni deras hojar är bra i VM? Kan lägga hur många rapporter som helst men hojjarna är ändå totalt värdelösa för att köras i VM. Nä, jag skulle vilja påstå att detta är i samma klass som att Jorpes skulle åka Wildcard i Superbike VM. Då kanske ni fattar hur det ligger till! Ska man åka VM ska man iaf var bland de 5 bästa i Sverige. Jag säger det igen, de här förarna är inte topp 30 i SVERIGE!


Inget personligt emot killarna. De ska bara hålla sej undan VM och öva hemma i SM, så länge 250cc är SM…


Pinsamt är vad det är och jag hoppas jag slipper uppleva det igen!

/V.A

Hej Oscar:hej

Är det inte du, eller varför är du också bannad?
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Oj, det blev nog lite fel i den här tråden.

Detta hade inte blivit ett problem om det inte vore för den urusla konkurrensen i 250GP-SM (EM, ONK osv.), vilken i sig är tragisk. Dorna kan naturligtvis inte veta att toppen i SM tyvärr inte åker respektabla varvtider på svenska banor. Det är upp till SVEMO att förmedla detta genom att inte bevilja Wildcard-ansökningar, vilket givetvis är svårt att motstå.

Men i ärlighetens namn hade jag gjort detsamma om jag haft möjlighet och resurser till det. Man kan se det som en jättedyr weekend där man får se sina idoler och en GP-depå på nära håll vilket är få förunnat men väldigt kul.
Lite som Tennisveckan i Båstad med det undantaget att alla inte får spruta Champagne.

Men det finns även en annan sida av myntet och det är respekten för de serieanmälda deltagarna på VM-nivå. Det kostar mycket pengar att kriga i toppen och att ha förare på banan som inte lever upp till minimikrav kan bli både dyrt och smärtsamt. Den dagen Dorna anser att SVEMO inte respekterar urvalsprocessen kommer vi gå miste om eventuella toppkandidater i GP-VM.

Sen finns det den mycket svårare diskussionen om huruvida de vi skickar till VM faktiskt är snabbast i Sverige. Men den diskussionen är det inte lönt att ge sig in i, i så fall får Lundh, Mårtensson, Backlund, Papunen m.fl. se till att köra alla klasser i SM först...

/Joakim Pålsson


Edit: Jag väljer alltså att inte betygsätta varken Stensmo eller Rocket Robin. Som sagt, jag hade gjort samma sak.
 
Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Oj, det blev nog lite fel i den här tråden.

Detta hade inte blivit ett problem om det inte vore för den urusla konkurrensen i 250GP-SM (EM, ONK osv.), vilken i sig är tragisk. Dorna kan naturligtvis inte veta att toppen i SM tyvärr inte åker respektabla varvtider på svenska banor. Det är upp till SVEMO att förmedla detta genom att inte bevilja Wildcard-ansökningar, vilket givetvis är svårt att motstå.

Men i ärlighetens namn hade jag gjort detsamma om jag haft möjlighet och resurser till det. Man kan se det som en jättedyr weekend där man får se sina idoler och en GP-depå på nära håll vilket är få förunnat men väldigt kul.
Lite som Tennisveckan i Båstad med det undantaget att alla inte får spruta Champagne.

Men det finns även en annan sida av myntet och det är respekten för de serieanmälda deltagarna på VM-nivå. Det kostar mycket pengar att kriga i toppen och att ha förare på banan som inte lever upp till minimikrav kan bli både dyrt och smärtsamt. Den dagen Dorna anser att SVEMO inte respekterar urvalsprocessen kommer vi gå miste om eventuella toppkandidater i GP-VM.

/Joakim Pålsson

Hej Joakim.

Jag är en av dom tragiska förararna som står för den urusla konkurrensen i 250 SM. Detta vet jag om och det behöver vi inte ta här.

Men hur tragiskt och patetiskt är det inte att hacka ner på andras prestationer och drömmar bara för att man är bitter över att ens superbikepolare inte får köra FIM cup. Sen också inte våga skriva om det under ens vanliga nick(Oscar förmodar jag).

Sen tycker jag inte Jockes tider på Fp1 skämdes för sig alls. Ny bana som han aldrig sett och en mördande konkurrans.

/Pär Cerwallius
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
All heder åt er som håller klassen levande! Jag kommer och gör dig sällskap när pengar och tid finnes!

Mvh, Joakim


Hej Joakim.

Jag är en av dom tragiska förararna som står för den urusla konkurrensen i 250 SM. Detta vet jag om och det behöver vi inte ta här.

/Pär Cerwallius
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Men det finns även en annan sida av myntet och det är respekten för de serieanmälda deltagarna på VM-nivå. Det kostar mycket pengar att kriga i toppen och att ha förare på banan som inte lever upp till minimikrav kan bli både dyrt och smärtsamt. Den dagen Dorna anser att SVEMO inte respekterar urvalsprocessen kommer vi gå miste om eventuella toppkandidater i GP-VM.

/Joakim Pålsson

Så här!

Dorna är såklart inte helt ovetandes om fartskillnader men man har tagit ställning att ta med wildcard från olika nationella serier och inte bara från d "stora nationerna" ..

Klart att Dorna har koll på att svenska 250cc ligan inte håller samma nivå som ex spanska, fast dorna ser en vinnst med att ta med bredden och jag förstår dom. Jag vet inte om det Du skriver är stort problem bland d etablerade elitförarna jag tror att just eliten har järnkoll på vilka som e d långsamma på banan och agerar därefter då situationen kräver så.

Har föresten sett wilcard från NL GB ESP m.fl som inte riktigt hänger den stora elitklungan, att detta ska vara ett problem för just swemo köper jag inte..

Förövrigt så, är man inte mer karl att säga vad man tycker under sitt riktiga nick kan man ju alltid behålla sin dynga för sig själv .. djävla frökenlir att byta nick alltså !

Kör hårt alla svennar som kan ta chansen i vilket VM sammanhang som helst, finns inget att skämmas för.. :tummenupp
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har svårt att tro att Dorna samt arrangerande förbund ser helgens insatser från Stensmo och Robin som ett incitament för att göra det svårare för framtida aspiranter från Sverige, speciellt i andra serier som Superstock Cup. Visst hade jag hoppats och önskat att det hade gått snabbare/bättre för dem men det är första gången för båda.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top