Du behöver inte rättfärdiga dig öht!wow, nu va de mkt intressanta åsikter, men med tanke på att de är nästan 24,000 visningar på denhär tråden och de är inte en handfull med negativa åsikter så kan ja bara tolka det åt ett håll.
hurvida jag platsar i vm eller inte, bra fråga, men testar man inte får man inte veta.
Mårtensson och gänget är inte mkt snabbare än mig och rocket, visst på anderstorp va varvtiderna att skämmas över de är jag med på, men vi plockade trots allt deras banrekord på falkenberg tex.
sedan under helgen på sachenring så redan under fp1 va jag bara 0,7sek från att kvala och de va första gången på banan, och vi hade elf-soppa i tanken vilket motorn inte är bestyckad för men hojen va ju som sagt över 10km/h långsammare än den näst långsamaste hojen. visst finns alltid saker att skylla på, senare under helgen när vi fick till bestyckningen så va den ca 10km/h långsamare än den snabbaste hojen på banan, vilket är helt okej.
Under lördagen va det regn hela dagen och de nya regndäcken va grymma jämfört med de gamla jag har använt, så de va svårt att ställa om sig för hur mkt mer fäste som fanns, sänkte mig ändå 8 sek från första till andra passet.
sen allt strul på starten på söndagen behöver vi inte ta igen, men ja körde nästan 2 sek snabbare med första hojen på warmupen när ja va ute och mös runt än va ja gjorde med andra hojen som bäst.
jag kan inte på nått sätt säga att ja är nöjd med mina varvtider där nere, men med tanke på att ja hade kört ett pass i torrt innan finalen och va tvungen att gå ut med andra hojen med annan den gammla typen av bakdämpare och gaffel som inte hanns med att justeras in samt att ja hade kalla slicks på. visst finns alltid någon som kör fortare på likvädrigt material, men jag stog på så gott ja kunde hela racet, visst kanske såg ut som att jag torade på tv, men när man får en blåflagg me dehär killarna vill man gärna inte vara ivägen.
men jag kan säga att om de var nått som va begränsingen på hur fort de gick där nere så va de inte materialet det berodde på, iaf inte på min första maskin. då det finns ordinareförare som kör med upphottad showa fjärdring och standrad ramar, så kan jag inte på nått sätt säga att dennes hoj skulle vara värre än min på något sätt. då vi ändå lyckats fått tillgång till riktigt fina block, vevaxlar, tänding, pipor osv. vilket motsvarar ungefär 2006 års fabriks motorer.
kommer en mer utförlig racrapport senare.
sedan måste jag berömma Team Norgren för en grym insats denna helg och tackar för alla fina komentarer som har landat här i tråden.
over and out
På ´et igen bara!