magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Visst är den bra!
jjag tror såhär!
Jag har svårt att tro att Dorna samt arrangerande förbund ser helgens insatser från Stensmo och Robin som ett incitament för att göra det svårare för framtida aspiranter från Sverige, speciellt i andra serier som Superstock Cup. Visst hade jag hoppats och önskat att det hade gått snabbare/bättre för dem men det är första gången för båda.
Jämfört med racets bästa varv (Bautista: 1'24.552) var Stensmos bästa varv 111 % långsammare. Hur mycket långsammare har Watz varit när han har kört GP?Han blev ju varvad som om han åkte en moppe!!!
http://www.motogp.com/en/Results+Statistics/2008/NED/250ccHur mycket långsammare har Watz varit när han har kört GP?
Watz var 4 sek eller 104 % efter täten per varv. Och då hade han ganska övertygande och under många år etablerat sig som Sveriges snabbaste 250-förare.
Under förra årets EM mätte Jocke sitt tempo (på människa och maskin) mot Alvaro Molinas (som har besökt VM och i mina ögon presterat åtminståne respektabla resultat). ?
hurvida jag platsar i vm eller inte, bra fråga, men testar man inte får man inte veta.
over and out
Men faktum är att varvtiderna från racet inte räckte till enligt kriterierna i FIM-reglementet. Nästan 10 sekunder efter per varv på en kort bana som Sachensring är att vara ljusår efter....andra ifrågasätter era insatser och tider som inte ska räcka till osv. är bara löjligt.y
Men faktum är att varvtiderna från racet inte räckte till enligt kriterierna i FIM-reglementet. Nästan 10 sekunder efter per varv på en kort bana som Sachensring är att vara ljusår efter.
Även om frågan är obekväm så är det relevant: hur påverkas DORNAS villighet att dela ut wild card till svenska förare efter detta?
Racingforumets just nu mest lästa tråd, om det kan få vara ett mått på intresse ifrån Sverige så skulle jag tro att Dorna är mycket positiva till fler WildcardsÄven om frågan är obekväm så är det relevant: hur påverkas DORNAS villighet att dela ut wild card till svenska förare efter detta?
Tror och hoppas att Dorna inte ger ut wild card för att de på allvar tror att någon skall vara konkurrenskraftig och placera sig topp 10. De ser det nog mer som ett sätt att öka/hålla intresset på en hög nivå i de länder vars förare beviljas wild card. Sen vet jag inte om det i ärlighetens namn spelar någon roll heller med intåget av Moto2.Men faktum är att varvtiderna från racet inte räckte till enligt kriterierna i FIM-reglementet. Nästan 10 sekunder efter per varv på en kort bana som Sachensring är att vara ljusår efter.
Även om frågan är obekväm så är det relevant: hur påverkas DORNAS villighet att dela ut wild card till svenska förare efter detta?
Sedan borde ju Dorna varit på plats själva och sett med egna ögon fipplet med däcksbyten start av andrahoj osv..
Det jag undrar över, och vore skoj att veta är hur tänket gick när racet rödflaggades. Gick man bara på meterologens rapport (antar att det finns en sådan där), eller tittar man själv ut och försöker bedöma vädret, eller gör man bara vad alla andra gör? Regnet som kom varade nog inte ens i fem minuter, tror inte ens banan blev blöt? Vi satt och funderade lite, för så långt bort man kunde se så var det inget mer regn i sikte.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |